Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

17. března 2014

Nedělní pečení a tak VI.

Venku se nám v týdnu udělalo krásně jarně, sluníčko začalo hřát a všechno vypadá chvílemi snad i idylicky. Možná už na mě jde ta časně jarní nálada, kterážto u mě bývá spojena se záchvaty optimismu a plány, co ještě stihnout do léta. Mírné poblouznění se projevilo také tím, že jsem po zimě konečně uklidila balkón. Jen co se smyla špína z parapetů a kachliček, vyniklo, jak úžasně špinavá mám okna. Ale neděle je od slova nedělat, tudíž okna počkají. V neděli jsem totiž měla návštěvu. Přijeli taťka s mamkou, abychom si u mě dali malou večeři a večer zašli do divadla (o tom zase někdy jindy). A jelikož přijeli odpoledne, chtělo to něco k čajíčku a kafíčku. Už dlouho jsem chtěla vyzkoušet cheesecake, a protože je v něm jen minimum mouky (tedy v receptu, který mám já) a podklad se dělá ze sušenek, je pro lidi, kteří stejně jako táta nemůžou lepek, ideální. Bezlepkové sušenky jsem koupila v DM drogerii na nějakou akci už asi před měsícem s tím, že se budou hodit. Hodily :-)). Receptů na cheesecake je na internetu hafo, takže vlastně nevím, jak moc nebo jak málo je ten můj recept podobný originálu. Možná je to spíš tvarohový dort. Zkombinovala jsem vlastně různé recepty dohromady. Chtěla jsem vyzkoušet nějaký ovocný, a protože je venku už docela teplo, padly mi v obchodě do oka višně. Vlastně nevím, jestli je to jarní ovoce, spíš asi letní, ale já je mám už od dětství spojené s prázdninami a horkem (o tom možná taky někdy jindy). Dort je dost sytý, což nevadí, protože půlku jsem poslala s našima a druhou půlku vezmu do práce, jelikož kolega slaví narozeniny. Tak abychom to řádně oslavili :-)).


Podklad je z bezlepkových sušenek, trochy karamelu z tmavého cukru, drcených oříšků a rozpuštěného másla (a je super mňamózní). Bílá část je hlavně z tvarohu a zakysané smetany (a dalších nezbytných ingrediencí jako je vejce, máslo, apod.). Překvapilo mě, že se docela dlouho pekla, skoro 50 minut. Višňová část je podle receptu od kamarádky a původně je na úplně jiný dezert, ale mě přišlo, že by se sem tahle chuť hodila. Je ze šťávy z višní (z kompotu) svařené s pudinkem a cukrem, která se pak vmíchá do našlehaného másla. Višně bez pecek jsem do toho jen zamíchala a nechala celý dort v lednici do druhého dne. Takže ano, dělala jsem ho technicky vzato už v sobotu :-)). Přes noc všechno krásně ztuhlo. V neděli jsem ho už jen dozdobila šlehačkových krémem a čokoládovými ozdobami, které jsem si dopoledne udělala podle formiček. Myslím, že na první pokus se docela povedl. A chutná dobře. Ty višně mají jen jemně nakyslou chuť a celý ten tvarohový „temovák“ hezky odlehčí. 


*
Na dlouho asi poslední lakování. Musím vyléčit svůj nebohý prstíček (-:


 

2 komentáře:

  1. mnam,mnam,dobre jsi to zkombinovala,vypada super!Kdyz Nathan delal cheesecake vim,ze se pekl,pres hodinu,pece se to opravdu dlouho,ale vysledek stoji za to ! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Díky. Chutnalo to vážně dobře a ten krém od Tebe je super. Dá se to určitě i z jiného ovoce. Příště zkusím z čerstvého sýra - mascarpone nebo tak. Z tvarohu je to dobré, ale pravý je prý z čerstvého sýru.

    OdpovědětVymazat

Díky za všechny komentáře ♥