Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

2. března 2014

Nedělní pečení a tak V.

Tentokrát se musím pochválit. Dělala jsem svůj první potahovaný dort a myslím, že se docela povedl. Byl pro brášku k narozeninám, ani nebudu říkat kolikátým, a jelikož je to pan inženýr zahradník (tedy architekt, ale co, kytky znát musí), udělala jsem dort s motivem zahrady. Měl být tedy jinak zelený. Trochu víc trávově. Tahle zelená vypadala spíš jako tmavší verze kachliček z patologie, ale se všemi těmi kytičkami a motýlky to nakonec trochu jako tráva působilo. Dokonce měl dvě patra. To menší je bezlepkový pro tátu. Na potahované dorty moc není, on raději med a oříšky, ale když už jsem v tom potahování byla :-)).
 
Korpus jsem udělala klasický piškotový ze sněhu, nadvakrát rozkrojila. Spodní patro s jahodovou marmeládou, další šlehačkový krém (mascarpone, sýr, šlehačka, bílá čokoláda, rozmixované jahody) a čerstvé jahody, navrch trocha marmelády a bílá čokoláda (a lá ganache) a kolem dokola máslový krém s bílou čokoládou. Potahová hmota je jakási maďarská, kilo za 130,- Kč, a šlo to s ní líp, než naposledy s tím kusem marcipánu z Alberta. Ty kytičky nechutnají nic moc, jelikož trochu tvrdnou, ale dětem to bylo dost jedno, praly se hlavně o ty motýlky. Snědl se celý za víkend.
 
   

3 komentáře:

  1. no ten je nadhernej urcite musel byt super dobry.Mrkvovy dort vypada taky uzasne!Sikulka!

    OdpovědětVymazat
  2. Jsi velmi šikovná, že zvládneš upéct i bezlepkový dort, mě se nikdy moc nevyvedl...

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuju Vám mnohokrát. Musím říct, že mě to docela baví :-))

    OdpovědětVymazat

Díky za všechny komentáře ♥