Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

24. ledna 2019

Biografie v kinech – Freedie, Mary, Čmelda a ten, co mluví s rybami

S biografickými filmy to mám tak, že je na jednu stranu ráda vyhledávám, na stranu druhou stranu z nich často mívám mindráky. Mám ráda filmy o zajímavých lidem, protože mám prostě a jednoduše ráda lidské příběhy. Něco skutečného a současně výjimečného. A ne nutně pozitivního, protože příběhy založené na skutečných událostech mají k idylce často daleko. Zajímaví lidé mívají barvitý život, většinou díky tomu, že něčím vynikají, někam odhodlaně směřují a něco úžasného se jim povedlo. Což mne přivádí k tomu druhému, a to, že z takových lidí mám často trochu pocit méněcennosti. Naštěstí biografie, co jsem viděla naposledy v kině, nejsou až na jednu výjimku tak úplně biografie, jelikož o nikom skutečném nevypráví. Ale kdyby ano, pak by to byla veliká sranda 😜. 

Bohemian Rhapsody
A teď co?“ „Teď přijde operní pasáž.  
Šílenství, které se u nás rozpoutalo kolem filmu o skupině Queen a životě jejího frontmana Freddieho Mercuryho, jsem už dlouho neviděla. Takhle vyprodané kino jsem zažila možná naposledy na „Padesáti odstínech čehosi“ druhý den po premiéře, přičemž návštěvníci byly jen ženy. Tady to bylo ale skoro dva měsíce po premiéře a diváci byli všech věkových skupin. Kritikům se prý film tolik nelíbí a ani američtí diváci z něj nejsou tak nadšení jako ty čeští, prý mají za to, že je tam málo skandálů z divokého života Mercuryho. Podle mě je to ale to, co dělá film tak zajímavým pro běžné diváky. Nesnaží se totiž šokovat nebo exhibovat, nesnaží se skandalizovat. Možná je trochu umírněný a některé události jsou lehce upravené, aby se udržel filmový styl vyprávění. Nemyslím ale, že by to něčemu škodilo. Vypráví totiž o Mercurym jako o velmi citlivém a vnitřně osamělém člověku, který se na pódiu měnil v showmana ovládajícího vyprodané stadióny. Stejně tak vypráví i o kapele jako takové a vztazích mezi členy. Nezaměřuje se na jeho homosexualitu, ani na skutečnost, že se Mercury díky svému nezřízenému divokému životu nakazil virem HIV. Není to exploatace života rockové hvězdy. Nikdy mi vlastně nepřišlo na mysl, kolik hitů Queen vlastně měli. I když píseň „I´m in Love with My Car“ unikla mé pozornosti 😀. „Jdi legenda, Freddie.“ „Všichni jsme legendy.“ Rami Malek si velmi zaslouženě odnesl Zlatý glóbus za nejlepší mužský herecký výkon. Jestli si film odnese i nějaké Oskary si netroufám odhadnout, ale pro mě je to jeden z nejlepších filmů roku. Za mě 90%.
Facts: „Bohemian Rhapsody“; VB/USA, 2018; režie Bryan Singer 

Marry Poppins se vrací 
 „Všechno je možné.“ „I to nemožné.  
Původní filmovou verzi s Mary Poppins jsem viděla jako malá a od té doby jsem si ji připomněla několikrát v muzikálové verzi. Ta je velmi povedená, i když příběh samotný, přes všechny ty roztomilé momenty, je pro mě coby dospělého diváka daleko od bezchybného. Mary Poppins je kouzelná chůva, která ze své cestovní kabely dokáže vytáhnout prakticky cokoli, dokáže létat za pomoci svého deštníku a všechno vyléčí a zodpoví prostřednictvím té správné písničky. Juchú. Autorce námětu se prý filmové zpracování nelíbilo, a tak zakázala jakékoli další adaptace. Ani se moc nedivím, jelikož ta původní filmová verze mi přišla dokonce i dosti bizarní a postava Marry Poppins byla podivně nesympatická. Jenže před pár lety autorka zemřela, takže filmová studia se pustila do pokračování původního příběhu. Nicméně se to myslím docela hezky povedlo. Emily Blunt je jako Mary Poppins skvělá, má navíc lehce ironický humor a má docela cool triky v rukávu. „Je dobře, že jste se vrátila, Mary Poppins.“ „Nevypadáte ani o den starší.“ „No dovol, Michaeli, o věku dámy se nikdy nemluví.“ Dětští představitelé mi k srdci moc nepřirostli, stejně jako jejich tatínek, ale nevadí, protože je to hlavně vizuální film. Taneční čísla jsou skvělá, zejména pak velké taneční číslo Marry Poppins a londýnských kominíků, stejně jako sekvence odehrávající se na malované misce. Milý rodinný film ideální na vánoční svátky. Za mě 80%.
Facts: „Mary Poppins Returns“; USA, 2018; režie Bob Marshall 

Bumblebee 
Bumblebee, je jen jedna možnost, jak ukončit tuto válku. Musíš ochránit Zemi a její obyvatele. 
Jediné, co si po letech pamatuji z Transformers je, že první díl byl sice strašně hlasitý a nelogický, ale v podstatě cool, protože to bylo poprvé, co na velkém plátně ožila autíčka a roboti. Byl to prostě letní blockbuster, hodně přes čáru, kde o nějaký příběh moc nešlo, ale myslím, že to ani nikdo moc neočekával, jelikož přiznejme si, film, jehož podkladem jsou hračky pro děti, nebude oskarový aspirant. Pak se ale natočilo asi osm dalších pokračování, kde se objevilo asi tři sta dalších robotů, všechno vybuchovalo, střih byl rychlejší než rychlost světla a člověk přišel o ušní bubínky. Záběry na americkou vlajku se střídaly se záběry na zapadající slunce nad prérií, a to za přítomnosti různých krásek posedávajících na naleštěných bourácích/robotech, nicméně většina scén byly záběry na vzájemně se mlátící hory železa. Filmy se tak nějak začaly sami parodovat. Pak se toho ujal někdo nový a natočil prequel o oblíbeném žlutém robotovi jménem Bumblebee, který se odehrává v roce 1987 a objevuje se v něm jen minimum robotů. Hlavní dívčí postava je sympatická a je tam i pár vtipných scén. Jinými slovy, takhle mělo celé to šílenství kolem Transformers začít a bylo by to určitě lepší. Škoda. Za mě 77%.
Facts: „Bumblebee“; USA, 2018; režie Travis Knight 

Aquaman 
Atlantida měla vždy krále. Ale teď je potřeba něco víc.“ „A co je víc, než král?“ „Hrdina.“ 
Fanoušci superhrdinských filmů se dělí na ty, co fandí Marvelu (X-Meni, Avengers, Thor, atd.), a ty, co fandí hrdinům z dílny DC Comics (Batman, Superman, Wonder Woman, atd.). Zatím se zdá, že Marvel vede, což je asi i díky tomu, že natočil už asi stopadesát filmů, nicméně poslední počin ze sekce DC Comics si v kinech vedl nad očekávání dobře. Přitom je o superhrdinovi, ze kterého si často dělají sami fanoušci často legraci. Je to ten trochu legrační chlápek, co umí mluvit s rybami. Jenže tady ho hraje dvoumetrový potetovaný Jason Momoa s břišáky, dlouhým hárem a nezanedbatelným charismatem, taková tmavá verze Thora. I díky tomu asi ani moc nevadí, že jako herec nijak zvlášť nevyniká,  hlavně se na něj hezky dívá 😜. Jinými slovy, není to žádný chlápek v elasťácích. Arthur Curry alias Aquaman je synem královny Atlantidy (ano, té ztracené země) a strážce majáku (člověka), který ho vychoval, takže docela dobře zapadne jak do místní hospody, tak do podmořského světa. Sympatické je, že od začátku ví, kdo je a v čem spočívají jeho super schopnosti. Trochu nesympatické je, že všechno řeší jen hrubou silou. „Jsem, kdo jsem. Jsem ochránce oceánu. Jsem Aquaman.“ Film samotný je pak směsice neustálé akce a humoru, všechno je prostě a jednoduše over the top. Řeší se tu rodinné spory, válka s lidmi, přepadávají se bývalí spojenci a vytváří se aliance. Jednu chvíli jsme pod vodou, pak zase na souši, pak navštívíme ztracené chrámy…, děje se toho prostě moc a nic nedává moc smysl, takže nejlepší je vypnout hlavu a moc u toho nepřemýšlet. Někdo film popsal jako „Hru o trůny pod vodou“ a mně to přišlo opravdu výstižné. Ale upřímně řečeno, je to vcelku jednoduchý film. Přibylo zde humoru, takže je jasné, že DC Comics se vydal směrem rodinné zábavy, což je asi dobře. Vizuálně je film možná trochu nevyrovnaný, ale záběry pod vodou a podmořské bitvy se žraloky a draky jsou zábavné, stejně jako většina filmu. A o to v tomhle filmu jde hlavně. Navíc motivace hlavního záporáka mi přišla velice sympatická. Za mě 85%.   
Facts „Aquaman“; USA, 2018; režie James Wan

zdroj: zde

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥