Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

2. ledna 2019

Nedělní pečení a tak - 56.

Vánoční cukroví. Můj plán bylo upéct jen tolik druhů, kolik se mi povede, aniž bych se kvůli tomu stresovala. Peču nejraději sama, jelikož mám hektický a zcela na první pohled chaoticky působící systém práce, kdy dělám několik věcí najednou a v mojí kuchyni to vypadá jako po náletu sršňů. Připočítejme k tomu letošní anabázi s mým kuchyňským odpadem a hned jsem měla dvojnásobnou dávku "legrace". Ale za tři a půl dne (tři víkendy) bylo hotovo.
Peču zejména bezlepkové cukroví. Letos navíc byla sháňka po pusinkách a kokoskách a ořechovém. Také jsem přišla na to, že dělat se s každým krémem se mi už příští Vánoce asi chtít nebude. Objevila jsem spousty dobrých a již hotových zázraků, které hodlám vyzkoušet při zdobení či přípravě. Ale těsta si dělám sama, a u toho zůstanu. Přeci jen si potrpím na pravé máslo a když to opravdu hezky voní 👌.
Nevím ani, kolik nakonec bylo druhů. Měla jsem totiž i troje kupované a některé cukroví upekla i moje švagrová s dětmi. Ale asi tak 17 bylo mých. 
Cukroví s lepkem - kupované perníčky (jen pár na ozdobu), klasické vánoční sušenky s vanilkou, kakaové čtverečky s oříškových krémem, čokoládovou polevou a fondánovou hvězdičkou, kupované vánoční sušenky s čokoládou ve tvaru Mikulášů (Lídl - doporučuji), linecké kakaové rohlíčky slepované bílou čokoládou a polité tmavou, klasické linecké, pracičky a vanilkové rohlíčky z dílny mé švagrové, a kakaová zrna v čokoládě (moje premiéra)
Bezlepkové cukroví - se kterým jsem se letos jako každý rok docela natrápila. Používám směs Jizerka - původní recepturu, ta nová vůbec nedrží a k pečení se mi neosvědčila. První pokus dopadl dobře, ale zakřikla jsem to ... jedno cukroví skončilo v drtiči a budou z něj nějaké nepečené zázraky 😉
Bílá kokosová čokoláda z formiček, růžové pusinky s malinovým aroma (popraskaly, asi kvůli té přísadě), raffaelo kuličky v kokosu, klasické linecké hvězdičky s malinovou marmeládou, klasické sněhové pusinky, švestky s mandlí v čokoládě a griliáši, kokosové kytičky s vlašským ořechem (jsou skvělé), minilaskonky s griliášovým krémem, opět klasické linecké hvězdičky, ořechové rohlíčky v oříškové čokoládě (super kombinace), marokánky (letos skoro samé mandle), pařížské tyčky, nepečené švestkovo-jablečné kuličky, klasické zázvorky (letos se mi moc nerozležely), vánoční želé (Lídl), kokosky (letos se opravdu vydařily, skladovala jsem je v papírovém sáčku a je to vážně nejlepší způsob)
A nemůžu se nepochlubit tím, co vytvořily dětičky. Jejich perníčky jsou prostě úžasný, zejména ti sobíci nemají chybu 💗. 
*
A to je z letošního vánočního cukroví vše. Příští rok jen pět druhů maximálně ...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥