Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

7. ledna 2019

Recenze roku 2018

Takže rok 2018 odvál čas a zatímco mně blízká osoba má za nejdůležitější události uplynulého roku nejspíš narození prince Louise a svatbu toho podle ní méně povedeného z obou princů s americkou herečkou, já zůstávám provinční. Mně totiž stačí moje vlastní eskapády, rozhodně mě u toho nemusí vidět polovina světa. Moje plány na každý rok jsou takové roztomile naivní. Tedy roztomilé nejsou, ale naivní svým způsobem ano. To proto, že už když si je sestavuji, tak u některých vím, že se k jejich splnění tak nějak „nedostanu“ 😏. Chtěla bych mít soutěživou povahu, kdy bych s pěstí zvednutou nad hlavu a s odhodlaným výrazem typu „to dám, tohle prostě dám“ odškrtávala jednu položku za druhou. Ale bohužel. V mojí nejbližší rodině, snad s výjimkou mých synovců a neteře, se soutěživost nevyskytuje. Prostě se s ní nerodíme. Proto jsme taky nikdy v ničem nesoutěžili, nikdy nebyli členy žádného sportovního týmu, a proto s námi nikdo nechce hrát jakékoli společenské hry. V tomto směru je s námi nuda. Soutěživí lidé jsou prý úspěšnější, taky prý dřív stávají a mají sklony k žaludečním vředům. O nic z toho nestojím 👅. Ale svoje plány na nadcházející rok, které si v posledních letech dělám, jsou překvapivě zábavná věc. Jejich sepsání bylo bezva rozhodnutí, jelikož během roku si mohu připomenout, na co jsem se těšila nebo co jsem si vytyčila, a na konci roku pokaždé zjistím, že se stala hromada zajímavých věcí. Připomene se mi totiž hlavně to hezké, co má tendenci během roku ustupovat do pozadí, jelikož v lidské povaze je zapamatovávat si spíše věci, které nás ranily, než ty, které nás potěšily. Minulý rok pro mě vlastně nebyl ničím extra výrazný. Nestala se mi žádná životní událost, která by se zapsala tak, že bych si podle ní vybavila letopočet. Byl prostě klidný. Třeba jedna z mých nejbližších kamarádek toho stihla opravdu hodně – zásnuby, svatbu, miminko, nový byt a tetování obočí. Tomu říkám přelomové momenty. Ale u mě byl klid. Až na nějaké zdravotní komplikace, ale to se snad brzy vyřeší. A pak mě opustily dvě kamarádky, jedna se odstěhovala do města hříchu (Praha) a druhá na mateřskou. Technicky tady někde jsou, ale na kafe je jen tak nevytáhnu 😢


Takže jaké byly moje malé plány na rok 2018? A jak dopadly?
(původní post zde

1. Budu společenská a pokusím se dohledat staré kontakty, které jsem za posledních deset let poztrácela – ha, první bod a hned to bylo trochu jinak. Já jsem překvapivě udělala minulý rok to, že jsem některé kontakty úplně odstranila. Takové, které se staly během let společenskou slušností, ale ze kterých už jsem ani já, ani druhá strana necítili žádnou upřímnost. Na druhou stranu jsem ale opravdu dohledala některé léta ztracené kontakty. 
2. Přetvořím si svůj byt k obrazu svému a začnu tím, že vyměním všechny dveře – vyměnila jsem nejen dveře, ale také všechny lampy, úchytky a záclony. Taky jsem si koupila novou sedací soupravu a obláčkovou matraci … a prostě mám skoro hotovo. 
3. Začnu chodit na schůzky s úsměvem a nebudu je považovat za ztrátu času – zjistila jsem, že obojí dohromady mě nepotkává. Když úsměv, tak ztráta času, když ztráta času, je z toho úsměv. Divný 😏
4. Budu častěji volat domů a svým sourozencům a jejich manželkám, dětem … - tak jako … asi jo … snad … myslím … 
5.  Zapojím se do moderních technologií – tohle je zajímavá věc. Ježíšek mi přinesl telefon chytřejší než já, takže v posledních dnech roku jsem prolomila matrix … a dokonce jsem si po dlouhé instruktáži, jak si to celé nastavit, aby mě nenašel či neotravoval někdo, koho v životě nechci, případně, o jehož životě nic vědět nechci, zprovoznila facebook … a taky … hmmm … ty další věci … to bude svět ještě zírat 😎
6.  Smířím se svými šedivými vlasy a přestanu je pronásledovat – vlasy mi i v mém pokročilém věku stále rostou, byť pomalu. A šednou. Tak už to bývá. Ale koupila jsem si nedávno dvě super paruky (na různé akce) a obě jsou tak nějak šedé. A myslím, že mi docela sluší, takže to snad nebude tak hrozný. 
7. Přestanu vyhazovat jídlo, zejména pak banány – přestala jsem banány skoro kupovat, takže i vyhazovat. Ale u tohohle mám stále co zlepšovat. 
8. Založím si instagram … nebo raději twitter – měla jsem za to, že tyhle platformy mi poskytnout přeci jen více soukromí, ale chyba lávky. Ke konci roku jsem si zprovoznila instagram a dala na něj jednu fotku. Mám sice dva laiky, ale ani jednoho z těch lidí neznám a pravděpodobně nikdy v životě nepotkám ... trochu mě to celé děsí. Ta ztráta anonymity není moc příjemná. 
9. Udělám si kurz sebeobrany nebo čehokoli podobného – ne, tohle jsem nějak během roku vypustila z hlavy. I tak jsem si natrhla slezinu. 
10. Chci vidět alespoň 30 divadel, 30 filmů v kině, přečíst alespoň 12 knih, z toho aspoň čtvrtinu v nějakém cizím jazyce, zajít alespoň na 6 výstav, absolvovat přinejmenším 6 koncertů (jedno jaké hudby), vymyslet choreografii na novou hudbu a veřejně s ní vystoupit, dokoukat One Piece do aktuálního dílu a trochu víc se věnovat svému oboru – někdy si říkám, že mám opravdu velkou fantazii  😀
11. Naučím se svíčkovou, guláš a domácí knedlíky – ne, nějak jsem se k tomu nedostala. Naučila jsem se ale skvěle nakládat vepřovou panenku. To se taky počítá. 
12. Nejdřív práce, potom zábava – překvapuje mě, jak přísná jsem na sebe na začátku uplynulého roku byla 😠
13. Budu pokračovat v debordelizaci – s jarem udělám debordelizaci botníku (už asi čtvrtou za poslední dva roky, jen musím vymyslet, kam ty stále použitelné donesu) a ... pak budu muset začít zase od začátku.
14. Nebudu zapomínat deštník a kartu IKEA family – uplynulý rok jsem deštník nikde nezapomněla a kartičku jsem taky vždycky měla s sebou !!! Yes, jsem opravdu dobrá 👍. 
15. Kamarádce pomůžu připravit super svatbu, která se jí bude líbit – tak si troufám tvrdit, že se jí líbila, protože mně se teda opravdu hodně líbila, a to jsem byla na rekordních třech svatbách během jednoho roku. Každá byla jiná, ale pomáhala jsem připravovat jen tuhle jednu a tu si musím pochválit.

Takže tak. Minulý rok byl nejvíc o tom, abych si spravila a vylepšila byt, včetně úklidu, což se myslím docela podařilo, takže v tomto směru jsem spokojená. Moje plány byly veskrze praktické, takže se možná letošní rok zaměřím na ty snovější věci 😊


Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥