Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

6. ledna 2019

Moje lehce pozměněná "novoroční" předsevzetí

Novoroční předsevzetí si nedělám, respektive už nějaký ten rok mám seznam věcí, jimiž se hodlám řídit ve svém každodenním nedokonalém životě, a ten se nemění. Není totiž proč ho nějak zvlášť pravidelně aktualizovat, neboť se jedná o racionální, stejně jako spontánní rozhodnutí, jimiž si hodlám ulehčit svou interakci se světem. Klidně ať si kdo chce, co chce, říká, pravdou je, že na světě nejsou lidé, kteří se ráno probudí a řeknou si: „takže dneska si ten den znepříjemním, jak to půjde“. Ne, lidi si chtějí život ulehčit. A nemyslím tím, že se chtějí vyhnout odpovědnosti nebo drobným, nicméně nutným nepříjemnostem jako jsou lékařská vyšetření nebo zkoušky z organické chemie, ale aby se vyhnuli nedorozuměním s lidmi, které milují, a vlastně i těmi, které ani neznají, bolesti, která vzejde z rozhodnutí, protože chceme jen někomu vyhovět a přitom upozadíme sebe, opětovným zklamáním, která jsou maskována dobrým úmyslem, kterému chceme věřit, protože si nechceme přiznat pravdu. To všechno se mi stalo už mnohokrát a … někdy není na škodu být trošinku sobec. Hlavně když jde o Vaši duševní pohodu. Někteří se s touto znalostí narodí, ale myslím, že většina z nás, já tedy rozhodně, k tomu musela postupně dospět. V mém případě jsem se to musela krůček po krůčku učit … a stále na tom pracuji 😸.
 Novoroční předsevzetí jsou často o tom, že lidé chtějí něco změnit. Ale pravdou je, že kromě té lákavé vyhlídky, že začnou kalendářním dnem č. 1 a mají tak celý rok na to, než se zase číslice na konci letopočtu změní, nic jim nebrání začít kdykoli během roku. Protože když se dostaneme do stádia, kdy už nemůžeme něco snést, a proto potřebujeme změnu, jako třeba změnu práce, rozvod, vyměnit ty kytičkový tapety v předsíni, prostě běžný věci 😉, tak asi dost těžko budeme čekat na počátek nového roku. Ale přiznávám, i mě to "nový rok, nová šance" láká.
Takže já novoroční předsevzetí jako taková nedělám. Nebo jinými slovy, moje předsevzetí nejsou novoroční, jsou tak nějak (skoro) celoživotní 😜. Ale jelikož se život mění, tak jsem se letos rozhodla svůj seznam trochu „stylisticky“ upravit 😉. 

1. Budu se snažit být srdečná a udržet si optimismus jako svůj životní postoj, stejně tak se nevzdám sarkasmu a nekorektního humoru. 

2.  Budu se snažit promyslet si dvakrát cokoli, co vyslovím nahlas.  

3.  Naučím se neposlouchat stížnosti o tom, že bych měla „něco“ udělat, abych neplýtvala svým nadáním a talentem.

4. Umím najít skrytou krásu téměř v čemkoli, tak ji budu hledat i u sebe. 

5.  Nebudu se obracet zády k pesimisticky naladěným lidem; budu rovnou zdrhat, co mi síly stačí. 

6.  Budu usilovat o to dělat jenom „lepší“ blbá rozhodnutí a nebudu dělat rozhodnutí podle toho, co zrovna dělají všichni kolem mne. 

7. Dám k.o. všem těch přemoudřelým radílkům s receptem na správný život, co se mě neustále ptají „a co děti?“ 

8. Víc se podělím s blízkými o radosti a malé momenty svého každodenního života, aby o mně věděli víc, než jen to, co se mi nepovedlo.

9. Zdravě se naštvu, zakřičím si i pobrečím, když bude třeba, ale nenechám, aby mě příčina zlomila. 

10. Zaměřím se na svoje zdraví, jelikož to mám jen ve svých rukou. 

11. Vstoupím na mnou neprobádané pole sociálních médií a zůstanu při zdravém rozumu. 

12. Pokusím se udržet při životě všechny svoje květiny, nenabourat auto a nenechat si ujít nic z kulturního menu jen proto, že jsem si večer nestačila umýt vlasy. 

13. Dám si větší pozor na gramatiku a před zapnutím čehokoli si nejdříve přečtu manuál … a to se týká i lidí a vztahů.

14. Nebudu nenávidět. 

15. Budu milovat.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥