Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

13. ledna 2019

Jaké mám plány na rok 2019?

Zajímavá otázka. Každý rok se snažím udělat si zajímavý plán. To, co bych chtěla vyzkoušet, zlepšit, okusit v Novém roce. Nic, co bych chtěla překonat (to by mohlo bolet). Promýšlím, zapisuji, abych případně nezapomněla. Ale často mám pocit, že jsou to vlastně přání, nikoli plány. Naplánovat si můžu, že se zapíšu do jazykového kurzu a naučím se třeba finsky, ale přání je, že se chci naučit jazyk, kterým údajně mluví Santa Klaus. Prostě to k sobě patří. Jedno plodí druhé. Těžko můžu mít nějaký plán, kdybych po něčem netoužila, těžko se mi splní přání, když budu jen sedět doma na zadku, že.
Je asi jenom pár věcí, které nemůžeme ovlivnit. Ale takové to „když máte vůli něco dokázat, můžete dokázat cokoli“, „můžete být vším, čím chcete, stačí jenom začít“ nebo „sny se vyplní, stačí jen věřit“, ze srdce nesnáším. Bla bla bla. Zní to krásně jednoduše, ale je to úplný nesmysl. Svět takhle nefunguje. Když bych chtěla být královnou Ameriky, dost těžko se mi to splní. Nicméně v onom „bez práce nejsou koláče“ se skrývá mnoho pravdy. Ale i tak to není tak úplně jednoduché. Někdy Vám na splnění Vašich snů nestačí ani dřina. Potřebujete hlavně hodně štěstí a konexe. A vedle píle často i hodně peněz. To už příliš snově a povzbudivě nezní. Ale nic z toho by člověka nemělo od snů odradit. Sny a snění jsou prostě a jednoduše to, co nás často motivuje ke změnám v životě, k tomu, abychom se posunuli dál a vykročili z naší komfortní zóny. Jen si člověk musí snít v mezích svého zdravého rozumu. A nikdy nesmí zapomínat, že jsou to sny, nikoli nároky, které vznáší vůči světu kolem. Některé sny se splní, jiné mají prostě sny zůstat.
Zatímco rok 2018 jsem měla naplánovaný spíše prakticky, u roku 2019 si přidám pár snů 😜. Proč vlastně ne? Ale hlavně se soustředím na své zdraví, přátele a rodinu.
*

1.  Dostanu svou insomnii pod větší kontrolu – během posledních pár let jsem se naučila se svou insomnií fungovat vcelku uspokojivě, nicméně je to asi jako se vším. Po čase přestanou věci, které zabíraly, fungovat a je potřeba najít další alternativu. Pro mne to nejsou hypnotika, ani nic podobného. Je to hlavně tma a ticho. A překvapivě donedávna i křížovky před spaním 👍. Špatně usínám a špatně vstávám, což je opravdu blbá kombinace. Takže snad najdu něco, co mi to usnadní. 
2. Pojedu na hory a možná zase začnu lyžovat – protože jsem na horách nebyla ani nepamatuji a nelyžovala jsem posledních deset let. S tím lyžováním nevím, ale prý je to jak jízda na kole a nezapomíná se to. Nicméně na hory bych se ráda podívala, třeba do Alp. Tam se mi vždycky líbilo. 
3. Budu hodně fotit a zaznamenávat si lidi, co mám ráda – a mám ráda i sebe, takže se pokusím překonat svůj ostych nechat se fotit a vidět se na fotkách. Chci si udělat vzpomínky, respektive zaznamenávat místa i lidi, které potkám. Nijak přehnaně, ale můj nový super chytrý mobil dělá moc hezké fotky 💥. 
4. Nepřestanu tancovat, a pokud to půjde, zapíšu si ještě jeden kurz jógy nebo pilates navíc – i když bych se ráda vrátila do posilovny, moje trhlinky na slezině s tím moc nesouhlasí, nehledě na to, že nejdřív musím vyléčit … (to se spraví). Ale flamenco, co jsem začala v září navštěvovat, je super a musím říct, že hodně náročné. Opravdu se učím tančit. A jóga pro dříve narozené, jak kurzu říkám, je taky fajn. I tak bych chtěla nějak nahradit tu posilovnu, alespoň dočasně. 
5. Budu jíst méně pečiva, méně soli, méně koření a budu jíst pravidelněji – jelikož u mě přetrvávají nějaké zdravotní potíže, začala jsem jíst více pečiva, jelikož mi po něm nebývá špatně. Ale s pečivem se to nesmí přehánět, zejména večer. Vím to, některé společenské šaty mi už nejdou 😥. Soli i koření mám až moc a pravidelná strava nikdy nikomu neublížila.  
6. Nechám do života vstoupit staré kamarády – a těmi hlavně myslím ty ze střední školy. To totiž bylo období, které jsem prožila velmi šťastně, akorát jsem si pak jednoho z nich vzala a dopadlo to velmi nehezky. Takže mi kamarádi ze střední připomínají … no hlavně jsem nikdy nechtěla odpovídat na s tím související otázky. Ale promazala jsem si Facebook a vzpomněla si tak, jak skvělé jsem měla kamarádky. A taky bych ráda konečně splnila svoje sliby, že navštívím některé lidi.
7. Budu si mapovat kavárny, ale nebudu je nikde kritizovat 😃 – ví se o mě, že jsem klasický kavárenský povaleč, takže se mě často lidé ptají, kam zajít do kavárny. A já takhle budu připravená a přitom budu mít výmluvu chodit do kaváren, byť ze zdravotních důvodů jsem musela kávu opravdu hodně omezit. 
8. Ustojím, že jsem prolomila matrix – tím myslím, že mě sociální sítě nepohltí. Nechci dopadnout jako ti lidé, kteří využívají mobil, aby unikli běžné lidské interakci. Chápu, že v mobilu jsou všechny informace a jsou v něm uloženy naše vztahy. Je to černá krabička obsahující náš tajný život, ale chtěla bych si udržet odstup, tak snad se mi to podaří. 
9. Méně jednorázových plastů – nemyslím, že bych v tomhle byla nějak výrazně škodlivější, než moje okolí, ale chci se pokusit jednorázové plasty co nejvíce omezit. Nosit si láhev, pytlíky na pečivo a tak. 
10. Navštívím Vídeň, pojedu do Prahy na balet a udělám si hezký prodloužený wellness víkend – jako proč ne? Do Vídně se chystám už dlouho. Vždycky jsou tam nějaké skvělé výstavy a akce, a já si pokaždé říkám, že pojedu, ale nakonec z toho nic není. Přitom je to kousíček. I Praha je vlastně za rohem a pražský balet chci vidět už alespoň dva roky. A prodloužený víkend zní bezva vždycky. 
11. Budu dodržovat pravidelné půsty – doporučil mi to můj lékař a ten jen tak nějaké rady nerozdává. Ty nedobrovolné půsty se mi osvědčily, i když se samozřejmě nic nesmí přehánět. Ale na to mám mátovou čokoládu až moc ráda, takže to asi nehrozí 👅. 
12. I nadále si budu nosit krabičky s obědem – jelikož okolnosti tomu tak chtěly, začala jsem si na dva až tři dny v pracovním týdnu nosit domácí stravu. Koupila jsem si k tomu skvělé krabičky. Takže mám takovou vlastní krabičkovou dietu 😋. Nosím si i snídaně a svačiny, případně večeři, když mám v plánu se někde zdržet. Ty další dny ale chci rezervovat pro obědy s mými oblíbenými lidmi. 
13. Začnu nosit čokoládu účinkujícím – nad tím přemýšlím už dlouho, takže proč si to nevložit do plánu, že. Některé z herců, zpěváků či dirigentů znám osobně (tak asi čtyři 😄), takže bych jim mohla sem tam něco donést, jak se to dělává. Těm, které neznám osobně, bych to mohla poslat anonymně. Samozřejmě ne všem. Zas takový blázen nejsem. 
14. Udělám si víc času na čtení – zejména pak před spaním, jelikož to se mi osvědčilo. Stále odebírám časopis Téma a moc mě baví. Jen spousta čísel leží na poličce ve stavu, v jakém jsem ho přinesla ze schránky. A pak jsem dostala i spousty hezkých knížek. A pár jsem si jich koupila a nějak to všechno nestíhám, protože si na čtení neumím udělat čas. Tak to chci napravit. 
  15. Budu si pravidelně dělat domácí pleťové a vlasové masky a budu důkladnější v péči o pleť, vlasy i zoubky – tímto nemám na mysli, že se ze mě stane bio-žena, ale to, že se chci vrátit ke svým osvědčeným domácím vychytávkám, jelikož to jsem poslední dva roky trochu zanedbávala. Taky používám výrazně více značek dekorativní kosmetiky (ačkoli nenosím obecně více make-upu), takže produkty hodně střídám. Vlasy jsou korunou krásy, aspoň se to říká, a určitě by si zasloužily ode mě víc pozornosti, když mi za poslední rok o tolik povyrostly 💇.
*
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥