Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

20. ledna 2019

Resty filmového klubu

Filmový klub pokračuje dál, ale nějak jsem sem pozapomněla sem dám moje velmi velmi subjektivní hodnocení na filmy od října do prosince. Všechny rozhodně stojí za pozornost. 

Florida Project
Brzy se rozbrečí. Vždycky poznám, když mají dospělí na krajíčku. 
Druhý snímek v rámci filmového klubu byl film, na který jsem se opravdu těšila, jelikož jsem na něj slyšela jen samou chválu. A to i na zahraničních serverech. Je to film o odvrácené straně amerického snu. Lidé, kteří nevlastní svoje vysněné předimenzované McMansiony, a často nemají ani práci, tu bydlí v klasických motelech rozesetých na předměstích velkých měst a kolem dálnic. Platí zde předražené nájmy za pokoje s koupelnou a satelitní TV, perou ve společných prádelnách a všemožnými způsoby se snaží sehnat nájemné na další týden. V jednom takovém motelu na Floridě, odstrašujícím růžovém monstru s názvem Magic Castle, žije i šestiletá Moonie se svou poněkud svéráznou 22letou mámou Halley. Jsou prázdniny, a tak se Moonie celý den baví se svými kamarády z motelu, který se jejím dětským očím zdá jako dokonalé místo na hraní. Poněkud drsná realita světa dospělých se jí ještě nedotýká. Jediný další dospělý v jejím životě je správce motelu Bobby, který se snaží vnést do světa dětí nějaký řád. Film nemá žádný konkrétní příběh, jen sledujeme pár dní v životě malé Mooney a jejích kamarádů. Minulý rok jsem viděla snímek „American Honey“, kterýžto je svým naturelem dost podobný, jen vypraví o mladých dospělých. Možná proto mne „Florida Project“ oslovil asi méně. Ale i tak 85%, protože je to zajímavý snímek, který stojí za pozornost.
Facts: „The Florida Project“; USA, 2017; režie Sean Baker 

Obchod na korze 
Chtěla jsem nějaký trefný citát z filmu. Ale nějak jsem si nevybavila žádnou konkrétní repliku, jen pocity, které ve mně tento první československý oskarový film zanechal. Trochu tu podvádím, jelikož jsem na tenhle film nešla do kina, ale podívala jsem se na něj doma. Věřím, že v kině by byl ten zážitek asi ještě výraznější. Viděla jsem ho podruhé a musím říct, že se mi na něj nekouká příliš dobře. Je to skvělý a svým způsobem opravdu nadčasový titul, nicméně tématem je to pro mě hodně náročné. Zejména konec. Jinými slovy je to film, který Vám může zlomit srdce. Vypráví příběh, který mohl být a často byl součástí něčího života. Ale ani po letech, ani v černobílém hávu, neztrácí svoje kvality. Herecké výkony, autentičnost a zejména opravdu silný příběh. Za mě 90% a opravdu doporučuji nenechat se odradit rokem jeho výroby nebo tím, že vypráví o nepěkných věcech – arizaci židovského majetku.
Facts: „Obchod na korze“; Československo, 1965; režie Ján Kadár, Elmar Klos 

Tři billboardy kousek za Ebbingem
Kdybych vyhodil všechny policajty, co jsou rasisti, tak by mi na celým oddělení zbyli tři. A ty zase nesnášejí homosexuály. 
Nekorektní černý humor se v amerických filmech snad už pomalu neobjevuje. Dneska musí být všechno korektní, všechno rasově vyvážené jak reklama na Benetton, genderové role musí být prosty jakýchkoli stereotypů a nahota je prostě tabu. Tedy pokud jí nedoprovází potoky krve a usekané údy, to je pak v pořádku. Takže když se objeví film jako tento, tak vzbudí pozornost. Tenhle vzbudil pozornost jak u diváků, tak u kritiků, odnesl si různá ocenění, zejména pak dva Oskary pro Frances McDormand a Sama Rockwella, a mě udělal velkou radost. Je to snímek na pomezí komerce a artového filmu, se slavnými jmény a velkou dávkou ironie. Nevím, jak moc je autentická atmosféra amerického jihu, ani jak pravděpodobné je, že by lidem prošlo všechno to, co ve filmu dělají, ale nevadí. Je to hlavně komedie, i když sama premisa má ke komedii daleko. Svérázná a všem na nervy lezoucí Mildred si pronajme tři staré billboardy u cesty, na které nechá vylepit vzkaz pro místního šerifa, kterému zbývá jen pár měsíců, než ho přepere rakovina, jelikož už sedm měsíců čeká na vyřešení vraždy své dcery, kterou někdo právě kousek odtud znásilnil, zabil a zapálil. Podle ní místní policisté raději buzerují černochy a zastrašují děcka sprejující po zdech, než aby hledali jejího vraha. Mildred to začne řešit po svém, přičemž je jen jednou z mnoha bizarních postaviček malého městečka. Je to také velmi sprostý film, nicméně v angličtině se to ale nějak ztratí a český překlad je docela milosrdný 😊. Za mě 90%.
Facts: „Three Billboards Outside Ebbing, Missouri“; USA, 2017; režie Martin McDonagh 

zdroj: zde

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥