Pokud jde o filmy obecně, mám takovou zásadu. Filmy
hodnotím v rámci příslušného žánru. Tedy nesrovnávám komedii s Jimem Carrey
s dramatem od Francise Ford Coppoly. Pokud pak jde o filmy v kinech, mám
takovou teorii. Rozděluji je do tří, vlastně čtyř skupin podle toho, kde se na
takový film chci podívat.
1. Filmy, které chci vidět a slyšet na
velkém plátně hezky usazená v měkké sedačce. Jedná se v podstatě o
filmy, kde není většinou hlavní obsah, ale balení. Patří sem často ty,
kde něco bouchá, hoří a řítí se s úporným rachotem k zemi, kde po sobě střílí
padouši nebo se v nich mlátí obrovští vesmírní roboti, apod. Můžou být i
výjimky, jako byl třeba „Walter Mitty“ nebo „Pí a jeho život“, protože to byly
vizuálně pěkné filmy, kde velké plátno prostě udělalo svoje. Na filmy, kde je
hlavní obraz, i kdyby byly úplně bez zvuku, bych se šla podívat právě do kina s velkým
plátnem. Za svou náklonnost k multikinům a jejich obrazovému a zvukovému
vybavení se nestydím. Jen je ale nehodlám podporovat v sekci „super
předražené občerstvení“.
2. Filmy, které pro mě vyzní lépe na
malém plátně, tedy v menším kině, třeba artovém. Z nějakého důvodu
mám ráda atmosféru malých kin, když jde o jakékoli detektivní filmy nebo jak se
asi má správně říkat - thrillery. Nevím proč. Třeba filmy typu „Muži, kteří
nenávidí ženy“ si vychutnám nejlépa tam. I většina dokumentárních filmů se mi
do takového prostředí hodí. Kupříkladu „Občan Havel“.
3. Filmy, které si v kině nechám
ujít a raději se na ně podívám doma v televizi. Vlastně spíše na notebooku
nebo DVD, protože nemám ráda, když mi uprostřed scény kupříkladu začne po
obrazovce poskakovat ten zelený tajtrlík z Alzy a pištět tím svým otravným
hláskem něco o skvělých nábídkách zlevněných notebooků. Jediná reklama, kterou
ještě víc nesnáším, je ta na Redbull. Zpátky k filmům. Doma se například ráda
kouknu na cokoli, co je svým obsahem takříkajíc „heavy“, protože když je to moc
„heavy“, tak to můžu vypnout a dokoukat jindy. Nebo třeba nikdy. V podstatě
sem spadají všechny ty filmy, za které se mi nechce platit lístek do kina. Tedy
i 95% všech českých filmů, resp. hořkých českých komedií. Přiznám se, že na českou
kinematografii moc do kina nechodím. Naposledy jsem myslím byla na „Habermanově
mlýně“ před třemi lety v městkém kině v Kroměříži. Byl to skvělý film
a hezká atmosféra, kdy jsme čekali, jestli přijde dost lidí, aby se promítalo. Taková
nostalgie mého dospívání, než se objevila multikina.
4. Čtvrtá skupina filmů je skupina
poměrně objemná. Jedná se totiž o filmy, které nemám zájem vidět vůbec. Spousty
z nich ale dříve či později nějakým řízením osudu shlédnu v televizi,
na netu nebo třeba v letadle. A když sedne nálada, sem tam se ukáže, že
jsem si na některé klidně mohla do toho kina zajít.
Atmosféru kina při té správné náladě miluju už od dětství.
Kdysi jsem dokonce chtěla studovat filmovou produkci. Strašně mě to lákalo a
taky jsem se toho dlouho držela. Práva nebo filmová produkce. Bylo to dilema,
které se nakonec tak nějak vyřešilo samo. Když teď vidím, jak se s tím oborem
pere nejmladší bráška, říkám si, že v příštím životě se nedám odradit :-)).
*
Film 47 Róninů jsem chtěla vidět od chvíle, kdy jsem
poprvé viděla ukázky. Legenda o 47 róninech je klasika a na její balení ve
fantasy jsem byla docela zvědavá. Je to ten typ filmu, který spadá do kategorie
1 (velké plátno a dobrý zvuk) a současně film, na který bych si netroufla vzít nikoho
ze svých přátel. Důvody mého zájmu byly dva.
1. Filmů, které by nebyly asijské, ale většina herců v nich ano, je jako
šafránu. Vzhledem k tomu, že jsem viděla už asi na sto japonských,
korejských, taiwanských či čínských filmů a seriálů (jedna z mých posedlostí
posledních let), rozhodně jsem si nemohla ujít ten, který měl z 95% asijské obsazení,
ale vyroben byl a lá Hollywood :-)).
2. Akanishi Jin.
Už nějaký ten pátek není členem
KAT-TUN a dokonce je už šťastně ženatý táta, ale to neznamená, že mě pohled na něj nebaví :-)). Ostatně pro KAT-TUN budu mít
vždycky slabost, jelikož to byla první japonská popová skupina, která mě
bavila. Ne zrovna kvůli hudbě, co si budeme povídat, ale prostě proto, že ti
kluci byli zábavní. V té době jsem o j-popu, idols nebo Johnnies věděla
velké nic, ale byl to další krok k poznávání japonské kultury a byla to sranda.
zdroj: http://www.47roninmovie.com |
zdroj: http://www.47roninmovie.com |
Facts:
„47 Ronin“; USA, 2013; režie Carl Rinsch
Žádné komentáře:
Okomentovat
Díky za všechny komentáře ♥