Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

2. února 2014

Nedělní pečení a tak III.

Je neděle, a proto bych měla něco upéct. Ale dneska jsem nepekla. Pekla jsem už ve čtvrtek, a sice korpus na mrkvový dort. A v pátek jsem pekla čokoládové muffiny a bezlepkové muffiny pro tátu. Taky jsem poprvé vyzkoušela krém z mascarpone a čerstvého sýra a připravila si marcipán na ozdobu. A v sobotu jsem to celé dala dohromady. Ten dort byl totiž na oslavu narozenin mého strejdy a myslím, že se docela povedl. Je to trochu „temovák“, což znamená, že hodně zasytí a stačí proto jen kousek. Odleželý je rozhodně nejlepší. Čokoládové muffiny se myslím povedly a chutnaly dobře. Dala jsem na ně tvarohový krém s citrónovou příchutí, což byla dobrá kombinace. Některé jsem ozdobila jako soby, ale neměla jsem lentilky na nosy, takže posloužilo to, co bylo. Krém jsem udělala jako ganache, můj první pokus. Nebylo to úplně ono, prostě jsem nevychytala ten správný poměr, tudíž krém byl pěkně tuhý. Taky jsem použila čokoládu se 70% kakaa, což je jinak asi super, nicméně takhle byl krém pro děti až moc hořký (a to jsem tam dala hafo cukru). Ty bezlepkové muffiny ale byly nedobrý. Tedy ty větší docela ušly, takže jako klasická bábovka by to možná nebylo tak zlý. Našla jsem si recept na netu, dokonce jsem vyšlehala i sníh, aby to bylo lehčí, ale stejně to bylo blééé. Měla jsem taky dát poloviční poměr, táta je bude jíst do Velikonoc. 

Mrkový dort. První pokus a docela úspěch. Taky můj první pokus s dekoracemi z marcipánu. Krém z mascarpone mu ubral na hutnosti a odležený byl dobrý.
Čokoládové muffiny s tvarohovo-citrónových krémem a "sobí" s ganache z hořké čokolády.  Světlé jsou bezlepkové. Vzhledově se povedly, chuťově vydařené tedy nejsou. Musím příště vyzkoušet jiný recept.


Nahoře jsou bezlepkové.  Ty větší chutnaly lépe, než ty malé (stejné těsto, stejná várka, asi to bude prostě pečením). Dole jsou čokoládové a dva mrkové, které jsem přidělala z těsta, co mi zbyl z dortu.
*
Jinak díky návštěvě jsem si vyzkoušela jednu věc. Jak moje vědomí i podvědomí reaguje, když se mě někdo, kdo neví o tom, co se stalo v mém "manželství", zeptá na manžela. Musím na tom prostě zapracovat. Napsat něco jde snadno, reagovat na přímou otázku je ale daleko těžší.

*

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥