Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

16. února 2014

Nedělní pečení a tak IV.

Sice Valentýna nijak neprožívám, ale nechtěla bych kohokoli jiného o tu radost připravit :-)). K Valentýnu se prý má dávat čokoláda. Tedy alespoň v našich zeměpisných šířkách. A rudé růže. A mají se dávat lidem, které máme rádi. Třeba rodině. Mám neblahé tušení, že bych nikoho ve svém rodinném kruhu rudou růži nedojala. S čokoládou bych asi pochodila líp, ale na home-made chocolate si zatím netroufám. Takže když se moji nejbližší vrátili v sobotu z hor, čekal na ně valentýnský dort. Upekla jsem ho z těsta na klasický red velvet cake, tedy z podmáslí, akorát jsem nepřidala červené barvivo. Proto byl korpus hnědý. Pekla jsem ho poprvé, takže k dokonalosti má ještě daleko :-)). Všechno šlo docela hladce, akorát maminčina trouba má svůj vlastní rozum a někdy si prostě dělá, co chce, respektive se sama sem tam vypne. Tudíž korpus byl spíše placka :-)). Krém byla klasika - mascarpone a šlehačka. Koupila jsem jahody (chuť tedy nic moc, sladké nebyly ani náhodou), ale hezky dort odlehčily. Po nedělním obědě přišel k chuti.
Jelikož táta klasickou mouku nesmí, upekla jsem mu sušenky z bezlepkové mouky s medem, oříšky a brusinkami. Rozhodně nejsou pro někoho se špatnými zuby, protože jsou opravdu super křupkaté :-))
A protože v Lídlu měli listové těsto, udělala jsem večer taštičky s jahodovou marmeládou.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥