Přestali ho
vyrábět. Úplně. A už se nedá sehnat. Co? Ten malý červený zápisníček od Papelote,
který mi slouží jako deníček, kam si kromě svých několika málo nezajímavých
myšlenek zaznamenávám všechny svoje výlety, akce, návštěvy a zajímavosti, a
lepím všechny vstupenky. Červený už nedělají a já sehnala jen jeden poslední v zelené
barvě, který má ale namísto širokých řádek takové ty protivné čtverečky. Pak
mám ještě v zásobě jeden, který jsem sehnala v Levných knihách. Takže
jde už jen o to, abych do něj měla co psát 😃. A ten loňský rok jsem toho k zapisování
měla docela dost. I když možná ne tolik jako loni, přeci jen dost, abych z toho
vyždímala nějaký příspěvek na blog 😜.
*
Divadlo
Minulý rok jsem byla v divadle 35x, letos jenom 33x, z čehož jsem
byla myslím asi na pěti představeních podruhé, takže nových věcí jsem neviděla ani
třicet. Navštívila jsem 3 muzikály, 9 oper, 6 baletů a 14 činoherních kousků.
Ráda bych viděla baletů více, ale bohužel už není v Brně nic, co bych
nenavštívila, takže vždycky čekám na premiéru nového baletu jako na výprodej
bot. Tedy netrpělivě 😏. Stále víc a víc se ale zamilovávám
do opery, ať už klasické, tak i pojaté nějakým novým zajímavým způsobem. Na
druhou stranu už prostě vím, že muzikály nejsou můj šálek kávy. Když chci slyšet
hezký zpět, tak jdu na operu nebo si prostě pustím svoji MP3, a když chci
nějakou hezkou hudbu, tak jdu na koncert. Na muzikálu mi vždycky přijde, že je
to jen napůl cesty. Ale třeba činohra je pro mě vždycky zábavná v tom, že
nikdy netuším, co se z toho vyklube. Většinou to mám tak, že si u baletu a
opery koupím program a před představením si přečtu, co bych měla vidět a
slyšet, ale u činohry tohle nedělám. Nanejvýš si jen přečtu něco obecného.
Jenže vybrat, co mě zaujalo v loňském roce nejvíc, je trochu obtížné. Ale pokusím
se.
Nejlepší činohra: Petrolejové lampy (MD)
Nejkrásnější baletní zážitky: Chvění (JD),
Don Quichotte
(Bolshoi Theater – přímý přenos)
Operní zážitek roku: Modrovousův hrad/Očekávání (JD)
Nejpovedenější muzikál: Mary Poppins (MdB)
Nejpříjemnější překvapení: Káťa Kabanová (JD), Petite Mort (JD)
Pozitivně šokující: Powder Her Face (DR)
Kdy jsem se nejvíc nasmála: Historky z Hitlerovic kuchyně (HaDivadlo), Hovory o štěstí mezi čtyřma očima (StudioDva)
Co se moc nepovedlo: Malý rodinný podnik (MdB), Carmen (JD)
Operní zážitek roku: Modrovousův hrad/Očekávání (JD)
Nejpovedenější muzikál: Mary Poppins (MdB)
Nejpříjemnější překvapení: Káťa Kabanová (JD), Petite Mort (JD)
Pozitivně šokující: Powder Her Face (DR)
Kdy jsem se nejvíc nasmála: Historky z Hitlerovic kuchyně (HaDivadlo), Hovory o štěstí mezi čtyřma očima (StudioDva)
Co se moc nepovedlo: Malý rodinný podnik (MdB), Carmen (JD)
*
Film
Letos jsem
do kina chodila překvapivě často. Pokud můj deník nelže, tak to bylo celkově
48x! Loni to bylo jen 33x. To tedy překvapilo i mě. Do kina chodím hlavně na
filmy, na které bych se doma pravděpodobně nedívala (což nahrazuje filmový klub
a malá kina) nebo by takové filmy ztratily na malé obrazovce něco ze svého
kouzla (tady pak zaskakují multikina). Protože na blogu píšu jen o filmem, na
které jsem šla do kina (nebo prostě na nějaké veřejné promítání), mohlo by se
zdát, že koukám buď na hollywoodské blockbustery nebo na nějaké depresivní
artové filmy. Ale vážně to tak není. Doma dokoukávám, co mi v kině uteklo, a
to, za co bych nechtěla platit 😄. Taky mám samozřejmě televizi a
sleduji i nějaké ty seriály, ale psát o tom všem by bylo asi dost vyčerpávající.
Vybrat to nejlepší jde dost těžko, protože filmy mají tolik různých žánrů. Rozdělila
jsem si je na dramata, romantiku, komedie, dokumenty, sci-fi/komiks a
fantazy/pohádku, ale některé jsem vážně netušila kam zařadit. Třeba takové „Pohádky
pro Emu“, nebo Jamese Bonda a jeho bráchu Jasona Bourna. A třeba „Tohle je náš
svět“ se mi nezdá ani jako drama, ani jako komedie. Nejvíc jsem viděla dramat a
pak dokumentů (hlavně díky festivalu Jeden
svět), ale třeba jen dva jakžtakž romantické filmy. Za to ale všechny
marvelovky a jim podobné 😉.
Nejlepší dramatické momenty: Sully: Zázrak na
řece Hudson
Nejlepší magie: Fantastická zvířata a kde je
najít
Nejlepší dokument: V paprscích slunce
Nejlepší životopisný počin: Dánská dívka
Nejlepší depka: Leviatan
Nejlepší humor: Pride
Nejlepší obrázky: Zootropolis: Město zvířat
Nejlepší komiksová záležitost: Captain America: Občanská válka
Nejlepší pohoda: Love Song
Nejhorší filmový zážitek: Sebevražedný oddíl, Sirotčinec slečny Peregrinové
pro podivné děti, Lovec: Zimní válka
Co se mi ještě líbilo a co doporučuji vidět: Sonita, Kluk ve světě příšer,
Star Wars: Rogue 1, Fénix,
Kniha džunglí, Assassin,
Kobry a užovky, Sherlock
(všechny 4. série), Zmizení, Píseň moře, Ripper Street
(hlavně první dvě série), Love and
Friendship, Narcos (obě série), Komorná, Kubo a kouzelný meč, … a určitě mnoho dalších
*
pokračování dále ...
Žádné komentáře:
Okomentovat
Díky za všechny komentáře ♥