Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

7. ledna 2017

The Best of kulturní deník 2016 (divadlo a kino)

Přestali ho vyrábět. Úplně. A už se nedá sehnat. Co? Ten malý červený zápisníček od Papelote, který mi slouží jako deníček, kam si kromě svých několika málo nezajímavých myšlenek zaznamenávám všechny svoje výlety, akce, návštěvy a zajímavosti, a lepím všechny vstupenky. Červený už nedělají a já sehnala jen jeden poslední v zelené barvě, který má ale namísto širokých řádek takové ty protivné čtverečky. Pak mám ještě v zásobě jeden, který jsem sehnala v Levných knihách. Takže jde už jen o to, abych do něj měla co psát 😃. A ten loňský rok jsem toho k zapisování měla docela dost. I když možná ne tolik jako loni, přeci jen dost, abych z toho vyždímala nějaký příspěvek na blog 😜.
*

Divadlo
Minulý rok jsem byla v divadle 35x, letos jenom 33x, z čehož jsem byla myslím asi na pěti představeních podruhé, takže nových věcí jsem neviděla ani třicet. Navštívila jsem 3 muzikály, 9 oper, 6 baletů a 14 činoherních kousků. Ráda bych viděla baletů více, ale bohužel už není v Brně nic, co bych nenavštívila, takže vždycky čekám na premiéru nového baletu jako na výprodej bot. Tedy netrpělivě 😏. Stále víc a víc se ale zamilovávám do opery, ať už klasické, tak i pojaté nějakým novým zajímavým způsobem. Na druhou stranu už prostě vím, že muzikály nejsou můj šálek kávy. Když chci slyšet hezký zpět, tak jdu na operu nebo si prostě pustím svoji MP3, a když chci nějakou hezkou hudbu, tak jdu na koncert. Na muzikálu mi vždycky přijde, že je to jen napůl cesty. Ale třeba činohra je pro mě vždycky zábavná v tom, že nikdy netuším, co se z toho vyklube. Většinou to mám tak, že si u baletu a opery koupím program a před představením si přečtu, co bych měla vidět a slyšet, ale u činohry tohle nedělám. Nanejvýš si jen přečtu něco obecného. Jenže vybrat, co mě zaujalo v loňském roce nejvíc, je trochu obtížné. Ale pokusím se.

Nejlepší činohra: Petrolejové lampy (MD) 
Nejkrásnější baletní zážitky: Chvění (JD), Don Quichotte (Bolshoi Theater – přímý přenos) 
Operní zážitek roku: Modrovousův hrad/Očekávání (JD)
Nejpovedenější muzikál: Mary Poppins (MdB)
Nejpříjemnější překvapení: Káťa Kabanová (JD), Petite Mort (JD)
Pozitivně šokující: Powder Her Face (DR)
Kdy jsem se nejvíc nasmála: Historky z Hitlerovic kuchyně (HaDivadlo), Hovory o štěstí mezi čtyřma očima (StudioDva)
Co se moc nepovedlo: Malý rodinný podnik (MdB), Carmen (JD)
*

Film
Letos jsem do kina chodila překvapivě často. Pokud můj deník nelže, tak to bylo celkově 48x! Loni to bylo jen 33x. To tedy překvapilo i mě. Do kina chodím hlavně na filmy, na které bych se doma pravděpodobně nedívala (což nahrazuje filmový klub a malá kina) nebo by takové filmy ztratily na malé obrazovce něco ze svého kouzla (tady pak zaskakují multikina). Protože na blogu píšu jen o filmem, na které jsem šla do kina (nebo prostě na nějaké veřejné promítání), mohlo by se zdát, že koukám buď na hollywoodské blockbustery nebo na nějaké depresivní artové filmy. Ale vážně to tak není. Doma dokoukávám, co mi v kině uteklo, a to, za co bych nechtěla platit 😄. Taky mám samozřejmě televizi a sleduji i nějaké ty seriály, ale psát o tom všem by bylo asi dost vyčerpávající. Vybrat to nejlepší jde dost těžko, protože filmy mají tolik různých žánrů. Rozdělila jsem si je na dramata, romantiku, komedie, dokumenty, sci-fi/komiks a fantazy/pohádku, ale některé jsem vážně netušila kam zařadit. Třeba takové „Pohádky pro Emu“, nebo Jamese Bonda a jeho bráchu Jasona Bourna. A třeba „Tohle je náš svět“ se mi nezdá ani jako drama, ani jako komedie. Nejvíc jsem viděla dramat a pak dokumentů (hlavně díky festivalu Jeden svět), ale třeba jen dva jakžtakž romantické filmy. Za to ale všechny marvelovky a jim podobné 😉.

Nejlepší dramatické momenty: Sully: Zázrak na řece Hudson 
Nejlepší magie: Fantastická zvířata a kde je najít  
Nejlepší dokument: V paprscích slunce 
Nejlepší životopisný počin: Dánská dívka
 Nejlepší depka: Leviatan
 Nejlepší humor: Pride 
Nejlepší obrázky: Zootropolis: Město zvířat 
Nejlepší komiksová záležitost: Captain America: Občanská válka 
Nejlepší pohoda: Love Song 
Nejhorší filmový zážitek: Sebevražedný oddíl, Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti, Lovec: Zimní válka

Co se mi ještě líbilo a co doporučuji vidět: Sonita, Kluk ve světě příšer, Star Wars: Rogue 1, Fénix, Kniha džunglí, Assassin, Kobry a užovky, Sherlock (všechny 4. série), Zmizení, Píseň moře, Ripper Street (hlavně první dvě série), Love and Friendship, Narcos (obě série), Komorná, Kubo a kouzelný meč, … a určitě mnoho dalších 
*  

 pokračování dále ...  
  

 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥