Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

13. srpna 2017

Nedělní pečení a tak 48

V létě se u nás slaví většina narozenin. A to hlavně díky tomu, že se v létě narodili tři moji malí synovci. I tentokrát jsem se ujala pečení narozeninového dortu. A konečně jsem zrealizovala nápad, který jsem objevila minulý rok, ale ke kterému jsem se nedostala. Jednalo se o dort a lá Rubikova kostka, který jsem našla na youtube a strašně se mi to zalíbilo. Rubikovu kostku složit neumím. Mým vrcholem je složení jedné strany mínus jedna kostička 😃. Ale do dortu jsem se pustila vcelku sebevědomě.
Základem byly tři čtvercové oříškové korpusy, které jsem upekla dva dny předem. Během pečení mě napadlo, že bych mohla dort ještě trochu ozvláštnit a udělat ho zajímavý i po rozkrojení. Proto jsem každý korpus obarvila jinou barvou - žlutý, zelený a červený (spíš tedy zelinkavý a růžový). Každý jsem rozkrojila, takže jsem měla šest plátů. Z každého plátu pak vznikly tři čtverce různých velikostí. Krém byl klasický čokoládový, ale obarvený na stříbrno. Následně jsem všechny čtverce promazala a proskládala tak, aby se barvy neopakovaly vedle sebe a nad sebou.
Následně jsem z cukrové hmoty vyřezala čtverečky v pěti barvách - zelená, žlutá, bílá, modrá a červená (šestá je složená dole 😏). Jelikož i přes dvojité množství krému a mé nejlepší úsilí to nebyla úplně pravidelná kostka, na bocích to proto nebyly čtverečky, ale obdelníčky. Nicméně to zase až tak vidět nebylo. A byl to tedy pěkně těžký dort.
Po rozkrojení se pak objevily čtverečky, a dokonce se mi podařilo udělat to tak, že se barvy opakovaly pravidelně. Měl úspěch, hlavně u dětí, ale bylo tu pár věcí, které se moc nepovedly. Za prvé to nebyla pravidelná kostka, což by tak nevadilo, ale krém byl nakonec trochu řídký a já neměla moc času nechat dort pořádně vychladit, takže po rozkrojení byl takový gumový a krém uvnitř nebyl ztuhlý. Což byla škoda, protože by to mělo mnohem hezčí efekt. A pak barvil 😒. Tedy krém barvil, což se mi stalo poprvé.
Vtipné bylo, jak působila ta stříbrná barva. Přestože byl krém klasicky čokoládový, díky té barvě většina konzumentů nebyla schopná určit, jakou měl vlastně příchuť. Když se pak dort trochu uležel, chutnal líp. Prostě to je ten typ dortu, co je nejlepší tak tři dny po upečení, a to chutná vážně super 😋.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥