Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

4. srpna 2017

Prokletí génia, francouzské pobřeží a latinská krev – filmové resty II.

Mám moc ráda balet, ale v létě mám díky divadelním prázdninám smůlu. I tak jsem si ale zašla na jeden povedený dokument o baletu trochu jinak, vydala jsem se na mrazivou procházku po francouzském pobřeží a nechala se okouzlit úsměvem plážového playboye. Nebo spíš nedala. 

Dancer 
Je to James Dean baletního světa, je to enfant terrible baletního světa.“ 
Sergej Polunin je v baletním světě pojem jako třeba Tiger Woods v golfu. Největší talent své generace, génius svého řemesla. Génius s vlastními démony. Polunin se narodil v chudé ukrajinské rodině a maminka rozhodla, že půjde na balet. Když se ukázalo, že jeho talent by mohl být zcela výjimečný, rodina se rozjela všude po světě vydělávat peníze, aby mohl navštěvovat hodiny v Kyjevě a později akademii v Londýně. A Sergej zatím trénoval a trénoval, a dokonce mu dovolili vynechat dva ročníky. „Trénoval jsem dvakrát víc než všichni ostatní, protože jsem věděl, že je to moje šance jak zase dát rodinu dohromady.“ Rodina ale vzájemné odloučení nevydržela, a to mladého kluka žijícího osaměle v cizí zemi osudově zasáhlo. Přesto se v 19 letech stal nejmladším prvním sólistou Královského baletu v Londýně a otevřely se mu všechny dveře slávy. „Přezdívali jsme ho ladná šelma.“ Ale za dva roky ze dne na den odešel a svět baletu byl v šoku. Pokryl si tělo tetováním a hledal sám sebe v alkoholu a drogách. Pokud bych měla hodnotit příběh, tedy osobnost a život Sergeje Polunina, řekla bych, že je to nesmírně zajímavý a velmi zranitelný člověk. Jeho talent je nesmírný, ale k čemu mu všechna ta sláva a uznání jsou, když se umělecky cítí prázdný? Když mu to jediné, co umí, tedy tanec, přineslo bolest z rozpadu rodiny, pocit osamělosti a dětství plné odříkání?  „Chtěl jsem jen normální život.“ Na jednu stranu mi přišlo, že tanec pro něco nenávidí, na straně druhé však bez něho nemůže žít. „Je to jako být vězeň vlastního těla. To nutkání tančit. Jinak mě pohltí bolest.“ Po technické stránce nebyl dokument nic převratného, takže když to zprůměruju, dala bych tak 80%. A doporučila bych ho všem ambiciózním rodičům, aby měli představu, co jejich ambice s jejich dětmi, navzdory všemu talentu, můžou udělat.
Facts: „Dancer“; Velká Británie, 2016; režie Steven Cantor



Dunkerk 
Chci domů.“ 
O Dunkerku vím jen dvě věci. Že je to přístav ve Francii, a že tam došlo k nějaké významné události druhé světové války. Což je asi trochu ostuda. Christopher Nolan je mnohými považován za novátorského režiséra, který vzkřísil sérii o Batmanovi v hlavní roli s Christianem Balem. Já osobně jsem celý ten humbuk nesdílela, tuhle sérii nijak v oblibě nemám a celkově mi přijde jako sympatičtější Batman Bena Afflecka, ale tohle je úplně jiný film. Nejsem příliš velký fanda válečných příběhů na plátně, protože jsou buď přehnaně heroistické, tedy nereálné, což podle mě snižuje odvahu a utrpení lidí, kteří takovým konfliktem opravdu prošli, nebo jsou laděny příliš nacionalisticky, což také není nic pro mě. Pak jsou tu ale i ony realistické syrové záležitosti, které dlouho rozdýchávám, ale oceňuji, a pak válečné komedie, zejména ty francouzské, které jsou sice staršího data, ale neztrácejí své kouzlo. Dunkerk se nejvíce podobá těm syrovým snímkům, ale stejně tak má blízko i k hranému dokumentu. Nemá v podstatě žádného hlavního hrdinu, ani ústřední příběh, žádnou ústřední melodii nebo kontinuální časovou linii. Také je v něm jen minimum dialogů. Ale i tak si po celou dobu udrží divákovu pozornost. Operaci Dynamo sledujeme z pohledu pilota RAF, kapitána malé lodi, který jako mnoho dalších vyplul vojákům k břehům Francie na pomoc, a vojáka čekajícího na pláži, který se prostě jen snaží dostat domů. „Je to jen takový kousek. Jako bych ho odtud viděl.“ „Co?“ „Domov.“ Je to dramatické, zejména scény na moři, v lodích i podpalubích, kde prostě a jednoduše není kam utéct. Po celou dobu má film stabilní tempo, nijak negraduje, prostě jen přeskakuje mezi jednotlivými obrazy, někdy skáče dopředu, někdy se vrací k okamžiku, který už jsme viděli, ale z jiného pohledu. Překvapivě to všechno funguje výborně a pro mě je to jedno z milých překvapení roku. 90%.
Facts: „Dunkirk“; USA, 2017; režie Christopher Nolan 

Milovník po přechodu 
Did I make you wet?“ 
Asi jsem v poslední době neslyšela trapnější balicí frázi, ale taky nejsem postarší milionářka válející se u bazénu a nahánějící mladé hispánské plavčíky. O čemž tenhle film v podstatě je. Jak se to stalo, že jsem šla na tenhle film? To jsme si tak s kamarádkami řekly, že je načase udělat si nějakou hezkou dámskou jízdu. Takže jsme šly na dobrou večeři, pak na totálně odpočinkový film a pak do baru. Film byl o latino milovníkovi  po přechodu jménem Maximo, který je jednoho dne ošklivě konfrontován s realitou běžného života, v rámci něhož musí lidé chodit do práce, vydělávat peníze a platit účty. Což on díky své o mnoho let starší a super bohaté manželce nikdy nemusel. Ale když ho vymění za mladší ročník, nezbývá mu nic jiného, než se nastěhovat k sestře a jejímu malému synovi, z čehož ona vůbec žádnou radost nemá. Jenže Maximo má plán. „Musím si najít novou ženu. Musí být bohatší a taky mnohem starší.“ A jeho sestra je Salma Hayek, takže  … přiznávám se, že jsem byla asi jediná, kdo se zase až tak nebavil, ale já na komedie obecně moc nejsem. Nebýt všech těch patetických řečí o rodině, a toho, že hlavní hrdina mi nebyl vůbec sympatický, asi bych se bavila líp. Což vůbec neznamená, že bych se chvílemi opravdu od srdce nezasmála. Určitě tam bylo pár vtipných momentů, ale i tak za mě jen 70%.
Facts: „How to be a Latin Lover“; USA, 2017; režie Ken Marino 

zdroj: zde

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥