Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

13. srpna 2017

Irská jiskra, síla hlasu a Happy Summer Music

Můj letošní plán chodit víc na živou hudbu mi zatím moc nevychází. Je to asi atmosférou, na kterou jsem citlivá. Nemám příliš v oblibě davy. A když jsem mezi lidmi, jsem spíše pozorovatel. Mám raději intimitu davu, takže mi více vyhovují koncertní síně s plyšovými sedačkami, oddělené boxy a malé koncertní místnosti, než velké fesťáky, narvané hokejové haly a řev. Ten fakt nemusím. Ale nakonec je asi nejdůležitější, na jakouže to hudbu vlastně jdu. A já se v posledních měsících vydala do Irska, napříč časem a do světa sluníčka, kde vládlo ukulele, ukulele, ukulele … 

Lord of the Dance – Dangerous Games
Kdo by neznal národní irský tanec. Michael Flatley, americký tanečník a choreograf, ho díky své show Lord of the Dance proslavil po celém světě. Záznamy jsem viděla v televizi mnohokrát, ale vždycky jsem tuhle show chtěla vidět na vlastní oči. A pokaždé jsem příliš dlouho váhala, takže než jsem se rozhoupala, bylo vyprodáno. Tentokrát jsem si ale říkala, že si to ujít nenechám a lístky jsem koupila už na podzim. Vyrazila jsem s kamarádkou, která na tom byla úplně stejně. Letošní show nesla název Dangerous Games, ale abych byla upřímná, bylo to příběhem velmi podobné všem ostatním. Ono tam o nějaký příběh zase až tak nejde, je to o tanci, zejména tom skupinovém, a toho tam bylo hodně. Ačkoli Michael Flatley osobně netančil, nijak to nevadilo. Všichni ti krásní mladí lidé v zářivých kostýmech, houslistky i irská zpěvačka byli šikovní a hudba úderná. Bylo to pěkné a většina lidí to také ocenila. Až na ty čtyři burany, co seděli před námi. Přišli po začátku, polovinu času projížděli zprávy na facebooku nebo si četli výsledky toho, jak Švýcarsko hrálo hokej, přičemž těmi svými mobily osvětlovali půlku tribuny, o přestávce se po sobě váleli, aby si udělali selfíčka, a ven se hnali uprostřed potlesku. Proč tam lezli, když je to nezajímalo, nevím, ale ta blondýna na facebook psala, že je na „super show, fakt nářez“. Podle mě si ten nářez nezasloužila ta show, ale někdo jiný.
Facts: „Lord of the Dance – Dangerous Games“; DRFG Arena Brno, 2017 

Od Banchieriho po Beatles  - Q VOX 
Q VOX je brněnské mužské vokální kvarteto, a je prostě super. Obecně jsou vokální seskupení pro mě nesmírně přitažlivá, protože sama zpívat neumím. Většinou tomu lidé nevěří, protože existuje taková představa, že lidé, kteří tančí, a já tančím už léta, mají smysl pro rytmus, který jakž takž mám, a proto i hudební nadání spojené se schopností svými hlasivkami vyluzovat zvuky, které okolí vnímá jako libé. Tedy, že umí zpívat. Ale já jsem dle mého názoru právě ta výjimka, která mnoho lidí překvapuje. Zpívám jen v sebeobraně a myslím, že to funguje. Minimálně mně nehrozí, že by mě napadla nějaká divoká zvěř. Pro jistotu nezpívám ani květinám. Zpátky ke koncertu. Bylo to moc příjemné, přestože už začínala ta velká letní vedra. Koncert měl dvě poloviny a začínal pozdní renezancí a končil klasickými hity od Beatles. Zazněl také Janáček a spousta dalších hezkých písniček. Pokud někdy narazíte na plakáty, určitě vyrazte na hezký večer.
Facts: „Od Banchieriho po Beatles  - Q VOX“; Barokní sál Místodržitelského paláce (Brno), 2017 

Rocky Leon – koncert na Letní scéně 
Nejsem fesťákový typ. Nejsem ten typ, který by si užíval fronty na pivo v kelímku, blátíčko, opilé teenageři nebo rockery za zenitem a spaní ve stanovém městečku bez koupelny a fénu na vlasy. Jsem prostě pohodlná, ale to neznamená, že bych nerada pařila. Živou hudbu mám nesmírně ráda, a pokud k tomu můžu tancovat, jsem spokojená. Nepotřebuju k tomu alkohol nebo cokoli jiného, protože mě takové spojení vážně nebaví. V rámci letních koncertů na Špilberku probíhala spousta akcí, vedle promítání filmů i koncerty a výstavy. Na jeden z koncertů mě pozval můj kamarád, což od něho bylo vážně moc milé. Věřila jsem jeho úsudku, že to bude zábavný večer, protože zase až tak moc se v hudbě nevyznám. Vím jen, co se mi líbí. A jméno Rocky Leon mi nic neříkalo, protože to není rozhodně žádný mainstreamový umělec. 
Ale je nesmírně zábavný, energický a naprosto neuvěřitelně pozitivní. Ta energie a pozitivita se díky jeho osobnosti i hudbě přenáší na publikum, což bylo rozhodně strašně zajímavé pozorovat. Dokonce i taneční dřeva začala mírně pohupovat koleny a roztomile trhavými pohyby napodobovat rytmus. Ale skákat umí asi každý a tady nakonec každý skákal a poskakoval docela bez zábran. Rocky Leon si vystačil sám a stačila mu k tomu kytara, ukulele a synťák (nebo jak se to zařízení, co v sobě mělo nahranou hudbu, jmenuje). Počasí vyšlo akorát, koncert trval dvě hodiny a vešel se přesně mezi dvě dešťové přeháňky. Ačkoli jsem pak musela v noci jít na noční rozjezd v pěkném lijáku, nevadilo mi to. Měla jsem v sobě ještě spoustu sluníčka z koncertu. 
Facts: „Rocky Leon“; Letní scéna hradu Špilberk (Brno), 2017

zdroj: zde, zde, zde

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥