Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

4. srpna 2017

Komiksoví hrdinové a roztomilé opičky - filmové resty I.

Během zimy a jara jsem měla takové anime období, kdy jsem na spřátelených 😉 serverech viděla všechno, co mi za poslední roky uteklo. Pak jsem měla spousty práce s vlastním životem a najednou tu bylo léto. A já se vrátila do kina, protože tam je klimatizace 😋.  Jaro a léto jsou většinou v kinech vyhrazeny filmům pro děti a letním blockbusterům. Ty první v kinech nenavštěvuji, a těm druhým většinou vévodí filmy o superhrdinech, ať už z produkce Marvelu nebo DC Comics. A ty já mám ráda. 

Wonder Woman 
Pokud nikdo jiný nebude bránit svět, pak to musím udělat já.“ 
A tak to holka udělá. Wonder Woman je postavičkou z DC Comics, stejně jako třeba Superman nebo Batman, tudíž z jiného světa superhrdinů, než jsou všichni z Avengers. Moc nechápu tu vzájemnou rivalitu, protože většina těch filmů si je podobnější, než si jsou jejich fanoušci ochotni přiznat. Wonder Woman je ale trochu jiná v tom, že je první ženská hlavní hrdinka v tomto žánru za poslední roky, a taky je tu hodně prvků fantazy. Musím říct, že na film jsem se těšila, protože to podle ukázek vypadalo dobře. Ale nakonec to zase až tak úžasné nebylo. Za prvé mi ten film přišel trochu dlouhý, což nikdy není dobré znamení. Za druhé, přestože hlavní hrdinka byla sympatická, hezká a cool, a hlavní hrdina byl taky sympaťák, záporáci už tak moc ne a většina vedlejších postav byla takříkajíc zcela postradatelná. Za třetí se zdálo, že jsou tu tři filmy různých stylů vedle sebe. První část se odehrává na utajeném ostrově Amazonek, kde to vypadá jako ve starověkém Řecku, přestože se jedná o Zemi v době druhé světové války. „Dej si pozor na lidi, Diano. Oni si Tě nezaslouží.“ Pak se sem dostane hlavní hrdina a spolu se vydají na cestu do Británie, což je poměrně vtipná část, jelikož hlavní hrdinka je v lidském světě roztomile ztracená. „Vítej ve starém dobrém Londýně.“ „Je ohavný.“ „Jo, není pro všechny.“ A pak je tady ta vážná akční část, kde se řeší zlo a dobro, a všechno při tom vybuchuje. Ale nějak to spolu funguje a nakonec je to docela zábava. I když ta závěrečná část mě tedy bavila ze všeho nejmíň, Wonder Woman má u mě plus za to, že z ničeho nestřílí, ale jde na to takříkajíc postaru 😎. Za mě 80%. 
Facts: „Wonder Woman“; USA, 2017; režie Patty Jackson 

Válka o planetu opic 
Nebyl jsem to já, kdo začal tuhle válku. Nejsme divoši. Opice bojují jen proto, aby přežily.“ 
Říká se do třetice všeho dobrého. A tady to určitě platí. Nová série o opičkách se mi líbila už od začátku a stejně jako dva předchozí díly, i ten třetí se povedl. První díl popisoval události, které vedly k tomu, že z opic se stala chytrá, a v některých případech dokonce lidskou řečí mluvící stvoření, a že lidská rasa téměř vyhynula. Druhý pak popisoval, jak tyhle dvě strany, jedna se rodící a jedna zanikající, mohou najít společnou řeč, nicméně se schyluje ke konečnému střetu. A třetí díl je právě onen finální střet. „Žádné slitování. Tohle je válka. Opice společně silné.“ Není to ale žádná sekvence akčních stříleček. Vůdce opic, Caesar, vede svou smečku do lesů v zoufalé snaze vyhnout se lidem, aby zde mohly opice v klidu žít. Zbytky lidské populace ale už v podstatě tvoří jen zfanatizovaní jedinci, kteří se v rámci paramilitantních jednotek snaží opice vyhubit. A objeví se znepokojivé změny v lidských schopnostech. Nikoli pozitivní. „Je ironické, že jsme Vás stvořili. A příroda nás za to od té doby trestá. Tohle je naše poslední útočiště, a pokud prohrajeme, stane se Země planetou opic.“ Příběh je v téhle (prozatím) trilogii poměrně slušný, i když své nedostatky má, ale hlavním lákadlem jsou ty úžasně realistické opičky. A za ně bych dala aspoň 85%. 
Facts: „War for the Planet of the Apes“; USA, 2017; režie Matt Reeves 

Spider-Man: Homecoming 
Můžu si ten oblek nechat?“ „Jo, užij si to.“ „Hustý.“ 
Slovo „hustý“ používají všichni moji malí synovci. Hustý je prostě všechno. Takže když u mě trávili prázdninový víkend, vzala jsem je na „fakt hustej“ film. Nejnovější Spiderman byl pro ně bezva volba, protože nová série o chlápkovi v červených elasťácích, který z rukou vystřeluje pavučiny a lítá hlavou dolů po New Yorku je zaměřena spíše na mladší diváky. Hlavnímu hrdinovi (Peter Parker, pokud Vám chybí základní marvelovské vzdělání) je tu teprve 15, je to puberťák, a to docela uvěřitelný. Není nijak zvlášť populární, ale totální loser to taky není. Vůbec se tu neřeší, jak k těm zvláštním pavoučním schopnostem přišel, a ono to vlastně vůbec nevadí. Filmů o Spidermanovi tu bylo už dost, takže to znovu opakovat není potřeba. Stejně jako klukovi zabíjet tetičky a takové podobné věci. Tenhle pokus není nijak temný a hlavní záporák také není úplně typický zločinec, co chce ovládnout svět nebo něco podobného. Objevuje se tu v menší roli i sám první Avenger, tedy Tony Stark aka Ironman, který si Petera vezme tak trochu pod křídlo. Ale jen trošičku.Poslyš, Petere. Nemůžeš být prostě jen dobrý soused Spider-Man?“ „Ale já mám na víc. Vím to.“ „Ne, nemáš.Nesetkávají se poprvé, jelikož tenhle Peter se coby Spiderman objevil ve finální bitce v posledním Kapitánovi Amerika, a vypadalo to slibně. Musím říct, že i když je film cílen na mladší publikum, tak jsem se bavila výborně. Hlavní hrdina je sympaťák, a pokud to nepokazí nějakým zbytečným patosem a neztratí to humor, pak by to mohla být velmi slibná nová série. Za mě 85%. 
Facts: „Spider-Man: Homecoming“; USA, 2017; režie John Watts

zdroj: zde

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥