Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

28. listopadu 2018

Nedělní pečení a tak - 55.

O víkendu jsem měla návštěvu, to když mě navštívili rodiče, abychom šli společně do divadla, takže jsem musela obstarat nějaká kokínka😋. Rozhodla jsem se vyzkoušet recept na dort Pohádka, který pekla kamarádka na svoje narozeniny a byl naprosto famózní (původní recept zde, doufám, že to autorce nebude vadit). Jenže jsem musela upéct bezlepkovou verzi, což je vždycky trochu problém. Bezlepková mouka jinak reaguje, ale nakonec se to povedlo. Pracovní názve by mohl být Bomboniérový dort
Recept jsem si trochu upravila. Dala jsem jen 5 vajec a namísto kakaa granko (jelikož moje zkušenost je, že kakao s tím bezlepkovým základem hodně drobí). Také jsem do hodně vyšlehané žloutkové pěny nastřídačku přidála přesátou mouku a sníh vyšlehaný s cukrem (v takové té hodně cukerné verzi, která vypadá skoro tekutá, ale ve skutečnosti není). Nakonec jsem přidala máslo a jednu lžíci oříšků (kvůli oleji). 
Korpus nakonec dopadl nad očekávání. Nechala jsem ho vychladnout na mřížce a ořezala jsem vršek, abych se zbavila tenké krustičky, která by při zdobení drobila. Rozkrojila jsem ho na polovinu a každou stranu jsem potřela naředěným javorovým sirupem. Pak jsem dolní polovinu potřela malinovou marmeládou. Krém jsem připravila podle receptu, ale ze 40% šlehačky, abych měla jistotu, že bude držet, pokud by bezlepkový korpus naopak nedržel.
Je to klasická pařížská šlehačka, kterou dělám třeba i na vánoční cukroví. Pomazala jsem dort i po strananách a nakonec jsem jej polila vrstvou čokoládové polevy, jakou dělám obvykle. Musela jsem opatrně, aby se šlehačka pod ní moc nezahřála. Jako poslední přišly na řadu čokoládové pralinky z bomboniéry (Lídl 😉) a malé balení pralinek Raffaello. Vypadalo to podle mě docela pěkně. Ale myslím, že se povedl hlavně chutově. Odezva byla velmi pozitivní 😋.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥