Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

18. ledna 2015

The Best of … kulturní deník

Moje mamka měla jako holka deníček. Jednou jsem ho našla v knihovně u babičky a celý jsem ho přečetla. Zapisovala si do něj všechno. Co dělala o víkendu, kam šla po škole, koho potkala, co si koupila. Doplňovala to krásnýma kresbičkama a příležitostně i černobílýma malinkatýma fotkama, které se tehdá dělaly. Nejvíc jich měla z pionýrského tábora a pak ze cvičení Sokola. Přišlo mi to bezva a tak jsem si začala taky psát deníček. Vydržela jsem to asi měsíc. Neuměla jsem kreslit, nechodila do Pionýra ani Sokola a nic moc se u mě zajímavého nedělo. Pak jsem to zkusila ještě jednou o pár let později. Vydrželo mi to asi tak půl roku, ale celý deníček byl v podstatě z 80% úplně fiktivní. Taky to nebylo ono. Loni jsem na Vánoce dostala moc hezký červený zápisník od Papelote a přemýšlela, co s ním. Nakonec jsem to zkusila potřetí. Jen s tím rozdílem, že hlavním tématem je můj volný čas a akce, které podnikám. Lepím si do něj všechny vstupenky, divácké karty, poznámky nebo vizitky, protože jeden nikdy neví, jestli mě třeba jednou falešně neobviní z vraždy a já pak nebudu muset prokazovat svoje alibi. Tak jim to prostě ukážu a bude. Mám to dobře promyšlený. Oproti dřívejším letům jsem toho v minulém roce stihla docela dost. Šla jsem 43x do „kina“ (resp. na veřejné promítání), 24x do divadla (z toho bylo 14 činoher, 6 baletů, 2 opery a 2 operety), 6x na koncert, 2x na čínské umělce a pak na pár dalších akcí, zejména tanečních. Viděla jsem i jiná divadla a filmy, třeba v telce nebo na netu, ale ty nepočítám. Stejně jako náhodné výstavy, dýchánky všeho druhu nebo soukromé akce. Jelikož jsem se o své dojmy pravidelně dělila tady na blogu, není třeba věci až tak moc opakovat. Co tedy bylo the best? A co zase až tak ne?

Film: 
Nejlepší drama: Ida 
Nejlepší drama bez dramatu: Chlapectví 
Nejlepší akce a popcorn: Strážci galaxie 
Nejlepší dokument: Kismet 
Nejlepší komedie: Co jsme komu udělali 
Nejlepší romance: Královská aféra 
Nejlepší drsňáci: Země bez zákona 
Nejlepší mix: Grandhotel Budapešť 
Nejhorší filmový zážitek: Drsňačky, Battle of the Year: the Dream Team, Dárce
Divadlo: 
Nejkrásnější baletní zážitek: Bajadéra (litevští sólisté) 
Kdy jsem se nejvíc nasmála: Vše o mužích 
Nejpříjemnější překvapení: Podivuhodný případ se psem, Game Over 
Kdy jsem se nejvíc poznala: Můj romantický příběh 
Nejlepší z moderny: Europeana 
Co se nepovedlo: Víkend s Bohem, Lazebník sevillský
Nejlepší koncert: Ondřej Havelka a jeho Melody Makers házejí dávají perly swingu
Nejhezčí prohlídka/výstava: Vila Tugendhat
Co si ještě zaslouží zmínku?: Čínský národní cirkus: Shanghai nights, Degustace vín v Řásné u Telče, Noc kostelů, Food Market: pečení je radost

*
O co jsem přišla?  A co bych neměla letos vynechat?

 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥