Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

17. ledna 2015

Recenze 2014 a plánování na rok 2015

Už je to tak. Další rok je za mnou a já jsem se rozhodla udělat si malý testík, zda byl pro mě osobně úspěšný či nikoli. Respektive zda byl ten rok 2014 spíš v plusu nebo spíš v mínusu, když přišlo na plánování, které jsem si na jeho začátku zavedla. Takové ty malé plány, které byly v mnohém důsledkem životních změn, o které jsem tedy vůbec nestála, ale musela se jim přizpůsobit. Celkově byl ten 2014 pro mě trochu zvláštní, ale jedno je jisté. Byl určitě lepší a úspěšnější než ten 2013, protože rok 2013 byl prozatím ten nejblbější, nejsmutnější a nejabsurdnější rok celého mého dosavadního života. A to je co říct ...

Co jsem si loni naplánovala a jak to dopadlo? (zde)    

1. Být ve větším kontaktu s rodinou – nikdy jsem se za nimi netěšila tak moc, jako teď
2. Nevyhýbat se lidem – byla jsem dokonce i na lasergame s bandou dvacetiletých koček, které jsem nikdy neviděla, a na oslavě, kde jsem znala jen oslavence (a k tomu jen jeho křestní jméno)
3. Začít trochu dřív vstávat – to jsem si plánovala? 
4. Přestat ponocovat – nějak jsem si zapomněla definovat slovo „ponocovat“.  
5. Vyřešit problémy se spaním – slovo „vyřešit“ jsem neměla použít. Je jasné, že některé problémy se prostě vyřešit nedají. Třeba světový mír.  
6. Něco shodit – no, je dobře, že jsem si nedala žádnou konkrétní metu, ale do konce listopadu bych řekla, že dobrý … škoda těch Vánoc… 
7. Zpevnit se a konečně se zapsat do nějakého toho cvičení – po roce s pilates to cítím, ne že ne
8. Méně utrácet a více šetřit – do nového roku se zaplacenými resty a čístým štítem!
9. Naučit se origami – věnovala jsem mu málo času, ale docela dobrý  
10. Víc péct – mám pocit, že jsem pekla víc, než dost 
11. Aspoň jednou měsíčně se vydat za kulturou – někdy se to sešlo tak, že to bylo spíš „aspoň jeden večer v tomhle týdnu doma“. Bylo to 43 filmů v "kinech", 24 divadelních představení a 12 jiných kulturních zážitků, převážně koncertů. To by šlo. 
12. Víc číst – doufala jsem, že tohle v seznamu nebylo …  
13. Obnovit kontakty – spíš se to vyvinulo v to je udržet a bohužel i tak trochu protřídit. Taky jsem se stačila rozvést, ale v tom mém každodenním životě se to nějak neprojevilo. 
14. Nepolevit ve své snaze zůstat krásná - … zjistila jsem, že snaha nestačí, ale na nic lepšího jsem zatím nepřišla  …
15. Nezanedbávat lupénku – moře, pravidelné kontroly, dieta, vitamíny … výsledek už asi víc ovlivnit nemůžu. 

Jak jsem řekla, dala jsem si malé cíle, jelikož jsem se musela oklepat z toho 2013 a nechtěla jsem mít na konci roku pocit, že se mi nic nepovedlo. Osobně myslím, že jsem to zvládla tak ze 75%, což není zase tak špatný. Ostatně rozhodující je můj osobní pocit a ten je suprovej . Dokonce jsem uskutečnila i jednu z věcí, co jsem měla za to, že mi stejně nevyjdou, a to byl výlet do Londýna. Letos na sebe budu přeci jen trochu přísnější, ale ani tentokrát nebudu plánovat nic, co by mě přivedlo do stavu naprostého zoufalství ☻.


Plánování 2015 (změna programu vyhrazena)

1. Poznat nové lidi - mám ty staré ráda, což o to, ale už jsou ze mě někdy dost unavení, a tak si musím najít i nějaké další oběti, aby se se mnou ti staří vůbec ještě chtěli kamarádit. 
2. Udržovat staré kontakty – e-mail, smska, jedno odpolední kafčo, komentář na blogu (!), návštěva na jedno odpoledne, společné kino … kamarádi se mohou strašně rychle ztrácet a o přátelství je třeba pečovat. 
3. Rozšířit si záběr o ještě jeden kurz/seminář tance - taneční skupina se mi díky těhotenství i přechodům (ne mým samozřejmě ☻), trochu zužuje, tak chci období relativního klidu využít k výzkumu – docela mě láká flamenco nebo klasický jazz dance. Nejsem sice žádný velký taneční talent, ale tenhle druh pohybu mi jde asi víc, než jiné… 
4. Začít psát rigo – důležité je zde slovo ZAČÍT – raději si nebudu dávat příliš velké cíle ho i dokončit, ale začít opravdu chci ☻. 
5. Pravidelně cvičit a zpevnit si hlavně střed těla - základy pilates jsem myslím docela zvládla, takže koupit nové permanentky a alespoň dvakrát týdně si dát trochu do těla (pokud možno bez bolesti). 
6. Každý týden přečíst jeden celý výtisk novin – zprávy na internetu, sic je čtu denně, jsou většinou dost povrchní, a na ty v televizi se nedá koukat, přitom se toho tolik děje a já to nestačím sledovat. Na přečtení celého výtisku novin nemám každý den čas, ale jedny noviny týdně přečíst prostě chci, hezky od A do Z. Osobně to vidím na Respekt, což technicky vzato nejsou klasické noviny, ale jde o obsah ☻. 
7. Vypěstovat si lepší řasy a zpevnit si vlasy – sundala jsem ty umělé (řasy, ne vlasy), a přestože se mi ty vlastní nějak zvlášť neponičily a pravděpodobně do umělých znovu půjdu (má to pro mě více výhod, než nevýhod), chci jim dát alespoň půl roku klidu a hezky je zregenerovat – vždyť si prošly stejně jako vlasy vší tou chemií … (a až se vlásky vzpamatují, obarvím je na nějakou zajímavě odlišnou, ale stále přirozenou barvu – třeba temně fialovou ☻). 
8. Naučit se péct z kynutého těsta – chci se naučit vánočku, jakou dělá mamka, kynuté ovocné knedlíky, koláče, buchty a skořicové rolky. Nejspíš to všechno nestihnu vyzkoušet, ale ten základ chci zmáknout. 
9. Přečíst alespoň 12 knih – vychází to na jednu měsíčně; loňský plán v tomto bodě tak úplně nevyšel, ale Ježíšek mi nadělil čtečku (přezdívám ji „Chopperbook“) a dost knížek, abych byla letos důslednější. Pokud to stihnu do konce léta, budu ještě spokojenější. 
10. Méně utrácet, více šetřit, resp. rozuměji s penězi nakládat – což nepotřebuje bližší vysvětlení, jelikož si to opakuji asi posté. 
11. Naučit se další origami prostorovou skládačku – pokud mi tenhle plán nevyjde, budu se pak muset učit hrát na housle a to nikomu nepřeju slyšet! Nebo začnu zpívat a to bude ještě horší. A taky se chci naučit alespoň základy něčeho zajímavého, jako je třeba výroba korálkových šperků nebo háčkování nebo třeba to, jak porozumět vůním. Mám ráda parfémy, ale vůbec jim nerozumím. 
12. Dokoukat One Piece – a to až do aktuálního dílu; ostatně není pro mě lepší léčba deprese, než Luffyho „suukooooooeeehh“. 
13. Absolvovat kurz sebeobrany – nevím, jestli mi to vyjde (hlavně finančně), ale ráda bych to letos uskutečnila, jelikož to odkládám už léta. Nebo prostě vyzkoušet něco zajímavého, co jsem nikdy nezkusila – třeba jsem nikdy nesurfovala a nikdy jsem nebyla na heavy metalovém koncertě ☻. 
14. Potkat drahou polovičku nebo jít alespoň na pět povedených schůzek (nepovedené se nepočítají) – zjistila jsem, že s přibývajícím věkem jsem náročnější a náročnější, a taky opatrnější a opatrnější … (to, že má někdo super káru a roztomilého psa mi nějak nestačí, pokud by měl tendenci mě uhodit … figure it out yourself). 
15. Víc pomoci rodičům – absolutně netuším, jak přesně bych tohle měla provést, když bydlím a pracuji v jiném městě, ale nějaké řešení prostě najít musím, jelikož jim chci nějak oplatit to, jak moc mi pomohli v těch mých ne zrovna šťastných chvílích. 

 To jako vážně?



zdroj - Luffy 


Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥