Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

1. dubna 2018

Džungle bez panterů, vesmír s bohy a africké Eldorado

Někdy mám prostě chuť jít do kina na popcorn. A tím nemyslím tu kukuřici, tím myslím film, u kterého se v nejlepším případě budu prostě a jednoduše dobře bavit a nebudu muset čelit vnitřním otázkám o smyslu života, v nejhorším na další půlden ohluchnu na jedno či druhé ucho, to podle toho, k jaké straně reproduktoru jsem byla natočená, zatímco na plátně vybuchoval New York. „Popcorn“ je totiž takový ten nevýživný snack, kterého si nesmíte dát moc, protože by Vám po něm jinak bylo blbě, nicméně v malém množství čas od času neuškodí a hlavně na něj máte prostě čas od času chuť, i když je většinou přesolený, případně přeslazený, prostě tak nějak moc, a brzy po něm dostanete hlad, protože je to prostě jen nafouknutá kukuřice. A takový filmový popcorn je na tom podobně. 

Vítejte v džungli 
Vítejte v Jumanji.“ „Staly se z nás postavy, co jsme si vybrali. Stejně jako ve videohře.“ 
Když zůstanete po škole, může se stát leccos. A když k tomu ještě hrajete videohry, tak může jít o život. Před mnoha lety jsem viděla film s Robinem Williamsem, kde šlo o to, že se nějaké děti ocitly ve hře, resp. staly se postavičkami deskové hry odehrávající se v džungli. A šlo tam o život. Dnešní děti asi už moc deskové hry nehrají, takže v tomto (ne)pokračování se čtyři teenageři dostanou do videohry. „Jediná možnost, jak se z tohohle dostat, je dohrát tuhle hru do konce.“ Oproti původnímu filmu je to hlavně komedie, jelikož tihle čtyři individua si vyberou postavy ve videohře, které jsou v podstatě jejich pravým opakem. Takže sledujeme fyzického Dwayne Johnsona, ale ve skutečnosti je to uhrovitý přehlížený puberťák, který svému úspěšnému spolužákovi, co exceluje ve fotbale, píše slohovky. A onen úspěšný spolužák je ve videohře podpůrná postavička malého černošského zoologa s velikým batohem a slabostí pro dortíky. A tak podobně. Má to spousty vtipných momentů, zejména proto, že tyhle čtyři adventure postavy se prostě chovají jako teenageři (a některé se dokonce nestrefily ani do stejného pohlaví) a dodržují se tu pravidla videoher, jako jsou tři životy nebo plnění úkolů pro získání čehokoli, co je potřeba k postupu ve hře. Musím říct, že jsem se dobře bavila, takže u mě 85%.
Facts: „Jumanji: Welcome to the Jungle“; USA, 2017; Peter Berg 

Black Panther 
Badatelé to hledali. Nazývali to Eldorado. Hledali to v Jižní Americe. Ale celou dobu to bylo v Africe.“ 
Marvel chrlí jeden film za druhým a jeden už nestačí sledovat všechny ty akční superhrdiny, co se navzájem navštěvují ve svých filmech, případně se čas od času spojí, aby nabančili nějakému monstru z vesmíru. Protože žijeme ve světě politické korektnosti, měla bych být asi na prvního černošského superhrdinu strašně milá a vychválit film do nebes. Nicméně podle mě už tady byl třeba Blade, který má dokonce tři filmy, tudíž první není. A pak mně osobně je úplně jedno, jestli je Batman nebo Superman černoch, běloch nebo Pacific Islander, protože jsou to komiksové postavy, nikdo, kdo skutečně žil a dýchal, nicméně pro rasově senzitivní Američany je tohle asi jiné. Takže se o Black Pantherovi mluví skoro jenom v superlativech, nicméně podle mě je tahle marvelovka spíš jen lepší průměr. Třeba na druhého Kapitána Ameriku, první Strážce Galaxie nebo posledního Thora to podle mne nemá. Hlavním důvodem je, že tyhle filmy beru jako zábavu a Black Panther se chvílemi prostě bere moc vážně. „Jsi dobrý muž. S dobrým srdcem. Pro dobrého muže je těžké být králem.“ Navíc se mi celá ta zápletka s Wakandou, tajemnou zemí se supertechnologií z vesmíru kdesi uprostřed Afriky, zdála taková trochu podivná. Mohla by být kdekoli na světě, prostě je to trochu jako s Wonder Woman a ostrovem, ze kterého pochází. I když hlavní hrdina na konci dospěje k tomu, že nebylo správné si původ jejich technologického zázraku ponechat pro sebe a ignorovat všechny hrůzy, které se odehrávaly po planetě během staletí, o velikosti jeho národa to nic moc hezkého nevypovídá. Co bylo příjemnou změnou, byl fakt, že se děj odehrával ve většině mimo USA, měl barvitou výpravu a bezvadný soundtrack. A hlavní hrdina byl fešák. Za mě 80%.
Facts: „Black Panther“; USA, 2017; režie Ryan Coogler 

Thor: Ragnarok 
Hodně se toho událo od posledně. Přišel jsem o svý kladivo. Jako včera, no. Což je trochu pech.“ 
Zatímco se Černý Panter bral trochu vážně, poslední Thor se vydal zcela jiným směrem a nebere se vážně vůbec. A přitom jde o celou zkázu jeho domoviny. V pořadí třetí díl, kde je hlavním hrdinou světlovlasý bůh hromu, je popcorn se vším všudy. Celý se odehrává mimo planetu Zemi, neřeší se tu žádné aliance nebo problémy světomíru. Thor hned v úvodu přijde o svoje kladivo a dlouhé vlasy, a … prostě má opravdu den blbec. A může za to jeho nevlastní sestra, která je bohyní smrti, a po Ódinově smrti se osvobodí ze svého vyhnanství a samozřejmě nechce ztrácet čas nějakými sourozeneckými schůzkami. Thor se v téhle barvité tripové jízdě potká s Hulkem, který od posledních Avengers změnil zaměstnavatele a mlátí se teď v ringu na jakési zapomenuté planetě, kde o Zemi nejspíš nikdy neslyšeli. Spojení Thora s Hulkem, Lokim a několika novými postavami funguje. Je to prostě opravdu komiksový film, stejně jako byli třeba první Strážci Galaxie, jejichž vliv je tu opravdu znát, se vší barevností, geekovským nadšením, přimočarostí a humorem, který nechybí ani na první pohled černočerné záporačce v podání Cate Blanchet. Možná chvílemi přeci jenom chybělo trochu víc emocí (zejména když umírali jeho kumpáni z jedničky nebo Ódin). Samozřejmě, že většina superhrdinských filmů jsou úplně blbiny, nicméně se zdá, že marvelovky si vydobyly v Hollywoodu respekt, takže jsou vyhledávané i áčkovými herci se slabostí pro Shakespeara. Jak jinak si vysvětlit skvělé cameo Matta Damona? Za mě 90%.
Facts: „Thor: Ragnarok“; USA, 2017; režie Taika Waititi  

Padesát odstínů svobody 
Něco jsem řekl a tys neposlechla.“ „Nemůžu s Tebou jet, musím pracovat.
K prvnímu dílu jsem byla shovívavá (zde), druhému dílu jsem pro zasmání věnovala samostatný post (zde), nicméně u třetího dílu jsem už neměla sílu na jakoukoli ironii, tudíž jsem si říkala, že o něm ani psát nebudu. Jedná se totiž o opravdu špatný film. Špatných filmů vzniká hodně, což o to, ale většinou je to proto, že mají od začátku špatně rozdané karty. Tenhle film má všechny výchozí benefity pro dobrý film - dobrou kameru, pěknou výpravu mapující život v luxusu, slušný soundtrack klasických popových pecek, kvalitní herce, co se opravdu snaží, ačkoli uvnitř asi trpí, exotické lokace, byť stokrát profláklé, a v neposlední řadě jakousi eroticky hravou nadstavbu. Ale je to úplně na nic, protože to hlavní chybí. Kámen úrazu je prostě a jednoduše v tom, že ten příběh a dialogy v něm jsou něco tragického. Jakési zápletky a zcela nekonzistentní postavy ani nekomentuji. Je sice pravda, že nebýt mých společnic, neměla bych ponětí, kdo je kdo z plejády vedlejších postav, což svědčí o tom, že na mě asi moc velký dojem předchozí díly neudělaly. Chápu, že nejsem cílová skupina. O princi z pohádky s opravdu varovně narušenou psychikou a psychopatickými rysy jménem Christian a lehce naivní a přes všechny snahy o dominanci zcela submisivní děvče s mentalitou opozdilého teenagera jménem Stázička, si asi nikdy nic číst nebudu. Nicméně pro dámský večer to nakonec nebylo tak tragické, už jen proto, že jsem měla lístek zadarmo. Ale hodnocení nečekejte😕. 
Facts: „Fifty Shades Freed“; USA, 2018; režie James Foley 

zdroj: zde

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥