Už
je téměř konec dubna, venku je jaro v plném proudu, já už mám konečně
novou sedací soupravu, a nemusím tak sedět a případně spát na zemi, a začíná mě
přepadat jarní únava. Jo, mám to hróóóóźně těžký. Nejdřív podzimní depka, pak
zimní ospalost a teď jarní únava. Nechci myslet na to, co mě čeká v létě 😜. Naštěstí jsem si mohla sem tam
odpočinout u něčeho zajímavého.
Danse Macabre
V rámci
svých novoročních plánů jsem si řekla, že bych měla zkoušet nové věci a hlavně
takové, které mě donutí vystoupit ze své komfortní zóny. Je totiž docela
jednoduché říct na jakoukoli žádost „ne“, případně se na něco vymluvit. Mnohem
složitější, je říct „ano“ a pak dodržet slovo 😃. Takže když jsem byla požádána o
moderování 5.ročníku tanečního festivalu Danse Macabre, který propojuje orientální tanec s
gothickou subkulturou, a slíbila svou účast, říkala jsem si pak, že jsem to možná
s tou odvahou trochu přehnala. Nicméně slovo jsem dodržela a poté, co jsem
v šatníku našla cosi, co by se dalo označit jako viktoriánský gothic
outfit, akci jsem odmoderovala. O gothické subkultuře toho moc nevím, nejvíc
asi díky jednomu dílu ze série Kmeny, ale je to různorodá společnost, s mnoha
rozličnými směry. Rozhodně to není jen o černém latexu a fascinací smrtí, jak
by se někdo mohl domnívat. Všechny tanečnice byly krásné a nápadité. Na koncerty
už jsem s ohledem na chřipku nezůstala. Ale i tak to byla zajímavá a
obohacující zkušenost.
Facts: „Danse
Macabre – 5. Ročník “; Klub Melodka, 2018
Shaolin Tour
2018
S ohledem
na několik faktorů, z nichž moje lenost je bohužel jen jedním z mnoha,
a současně jedním z mála, který mohu nějak ovlivnit, to s mou fyzickou
kondicí není nic moc. I přes moji snahu cvičit a zdravě jíst, se mnou vyvinuté
úsilí na mě nijak zvlášť neprojevuje. Modelka tedy ze mě nebude. Ani jako fanda
sportu za moc nestojím, nicméně krásu a sílu lidského těla ocenit rozhodně
umím. Třeba tanec, a zejména pak balet je naprosto úžasný, a když ho pozorujete
zblízka, to teprve vnímáte tu sílu svalů, ladnost pohybu a koncentraci. Kolik
úsilí za tím stojí, kolik bolesti a slz. S bojovými uměními je to dost
podobné. Navíc bojová umění opravdu bolí, protože mají jiný účel, než tanec
jako takový. A takové kung-fu mne opravdu fascinuje. Lístky na exhibiční
vystoupení shaolinských mnichů jsem koupila na poslední chvíli, ale měla jsem
povedená místa. Celá exhibice byla doplněna komentářem, protože i když bylo
zřejmé, že je to celé hodně komerčně podané, přeci jen se jedná o starobylou
záležitost, styl života, který je spojen jak s přírodou, tak se zkoumáním
síly lidského těla. Nejsou to mniši pro nic za nic. Vedle všech těch gravitaci
popírajících cvičení, bolest ignorujících cviků a neuvěřitelné flexibilitě, je
to také o meditaci a vnitřním klidu. Je sice pravda, že se ničemu jinému celý
život nevěnují, ale i tak, je to určitě dost netradiční a ne vždy veselý způsob
života. Samozřejmě nejroztomilejší byli ti malí chlapečci, kterým bylo tak 6 až
9 let. Hned bych si jednoho z nich strčila do kapsy 👼.
Facts: „Shaolin
Tour 2018“; Boby centrum Brno, 2018
Kamil Lhoták –
Retrospektiva
Výstava
v Obecním domě v Praze byla poměrně rozsáhlá. Měla na 120 olejomaleb,
což nebývá časté. Jeho nejznámější obrazy se tu prý ale nenacházely. Nemůžu
sama posoudit, jelikož s dílem Kamila Lhotáka (1912–1990) nejsem moc obeznámena.
Navíc se přiznám, že tenhle styl není zrovna něco, co bych si chtěla doma
pověsit na zeď. Většina jeho obrazů jsou tématem trochu jinde. Maloval hlavně
sport, závodní auta, cyklisty, balóny (tahle část se mi líbila nejvíc), tovární
haly a „železná vrata s červenou tabulkou“. Jak jsem se dočetla, byl
malířem „periférie“. Je to velmi trefné. Maloval také portréty, ale stylem je
to ona předválečná doba, kdy se všechno zjednodušovalo, i když čistý
surrealismus to asi také není. Tak velký znalec ale opravdu nejsem.
Facts: „Kamil
Lhoták – Retrospektiva“; Obecní dům Praha, 2018
zdroj: zde, zde
Žádné komentáře:
Okomentovat
Díky za všechny komentáře ♥