Koncerty
Letos budu
víc chodit za hudbou, což jsem minulý rok nedělala skoro vůbec. Až na pár
výjimek jsem si vystačila se svým iPodem. Protože jsem ale začala chodit
pravidelně cvičit do fitka, tak mám bohužel docela přehled o tom, co zrovna
letí za hudbu. Pokud tedy takovou hudbu hrají na stanici Óčko (asi jedno
jakém), protože to je televizní stanice, která tam má výsadní postavení. Taky díky tomu vím i
spousty drbů z hudebního showbusinessu. Třeba že Justin Bieber to dal
dohromady se Selenou Gomez (zase). Nebo že existuje kapela Slza. To jsem třeba vůbec
netušila. A hned jsem byla chytřejší. Co kdyby to bylo v nějakém testu. Jeden
nikdy neví. Byla jsem jen na 7 koncertech + tedy na Lord of the Dance, což je v podstatě
taky trochu koncert.
Nejlepší koncert: *61 FJD *5 A
Čarodějná láska (Filharmonie Brno)
Nejpohodovější záležitost: Rocky
Leon (na Špilberku)
Zvuková klasika: Pink Floyd
Night (v Sono Centru to vždycky zní dobře)
Staré známé: Asonance
(adventní koncert)
*
Music
Minulý rok
byl pro mě ve znamení Imagine Dragons,
BTS a Eda Sheerana, což byly tři alba z pěti, které jsem si koupila
celá. A taky Kendricka Lamara a
nahrávky symfonického orchestru. Já totiž většinou kupuji jen přímo písničky,
co se mě něčím zaujmou.
Evolve od Imagine Dragons prý podle kritiků není nic moc, ale mě přijde
super, a moje nejoblíbenější písnička z alba je Roots.
BTS jsou taková moje malá úchylka. Protože
K-pop. Teď jsou z těch kluků hvězdy hvězd, což potvrzuje můj vytříbený
hudební vkus, nebo chcete-li čuch, jelikož mne zaujali už při vydání první
desky, což se mi tedy v tomhle žánru vážně nestává. No dobře, mně se
líbily jejich choreografie přeci jen víc, než ta hudba, protože se na to dobře
trénuje. Ale i tak. Koupila jsem si Love Yourself: Her, což tedy asi fakt není
jejich nejlepší album (podle mě je tedy hodně nepovedený ten samotný název), ale
jelikož pro mě jsou K-popová alba většinou naprosto nezajímavá (maximálně sáhnu
po jedné písničce), byla to na mne docela odvážná volba. A song? Mic Drop … protože má cool choreografii. A taky má docela vtipný
remix. A taky je i verze v japonštině. Je to srandovní.
Ed Sheeran byl všude, zejména pak loni, když
vydal album Divide.
Shape of You nebo Perfect zněly
odevšud. A i já jsem podlehla, i když moje nejhranější písnička je Galway Girl.
A Kendric Lamar a jeho Humble má nejlepší taneční verzi vůbec (Kinjaz).
A pak mi na
iPodu stále dokola zní Rag'n'Bone Man a jeho Human a Skin. To dělá ten hlas.
A podle iPodu mi nejčastěji do sluchátek znělo Kichai - Tails, soundtrack k Akatsuki no
Yona, Vivaldiho Čtvero ročních období, BTS a I
See Fire z Hobita. Nějak mezi nimi nemůžu najít souvislost 😉.
*
Knihy
Četla jsem,
četla jsem. Skoro samé oddechovky – romantika a detektivky. Je to nejspíš důsledkem
mé profese. Asi mám těch vražd málo 😒. Ještěže existují nemoci ... aspoň mám čas na čtení.
Jiří Hájíček – Rybí krev (fiktivní
příběh obcí, které zanikly, aby mohl vzniknout Temelín, a současně příběh
jednoho života)
Michael Třeštík – Jen aby, řekla moje žena (krátká pousmání a postřehy prostřednictvím omezeného
počtu znaků na Facebooku)
Jussi Adler-Olsen – Marco (severská detektivka z případů
oddělení Q)
David Foenkinos – Něžnost
(neromantická romantika neboli realita vztahu)
Julia Quinn – Because of Miss Bridgerton (nefalšovaná romantika v kostýmech)
Horimiya – jedna z nejmilejších manga, tak trochu o lidech, tak trochu o ničem ... a taková nostalgie mládí
*
A co si
ještě zaslouží zmínku. Tak určitě výstava Kmeny 90, návštěva Technologického muzea a pak taky
výstava Magický
Himaláj. Rozhodně i jazzové večery ve Staré pekárně na Lidické, lektorské
úvody Národního divadla, festival Smetanova Litomyšl a pohoda v Mariánských
lázních se vším všudy.
*
Žádné komentáře:
Okomentovat
Díky za všechny komentáře ♥