Je až neuvěřitelné, že jsem v lednu, tedy prvním měsíci v roce,
o kterém se říká, že je předzvěstí toho, jak se bude celý následující rok
vyvíjet, nebyla ani jednou v divadle. To se mi už posledních pár let
nestalo. Nicméně už dávno není leden, takže už mám o čem psát, ale říkala jsem
si, že než se pustím do svých tak záživných postřehů z plyšových sedaček a potemnělých
sálů s Dolby Stereo v tomto roce, měla bych si udělat trochu revizi
svých kulturních zážitků za minulý rok. A protože mám s tímhle příspěvkem
poněkud zpoždění, vezmu to trochu zkrátka.
*
Můj červený kulturní zápisník během roku zezelenal (červený už nevyrábí),
a přestože do něho lepím všechny svoje vstupenky i nadále (musím říct, že je to
super, protože vždycky mi stačí se podívat a připomenu si často akce, které se
mi tím hezky oživí … prostě je to fajn), klasické zápisky se smrskly tak na
jeden obecný zápis měsíčně 😀. Osobně myslím, že je to tak dobře. Jeho původní účel byl nahrazen, a o
to tak nějak od začátku šlo. Zpět ke kultuře. Která je mimochodem docela drahý koníček.
*
Divadlo
Za loňský rok jsem divadlo navštívila 29x, což je o něco méně než rok
předtím. Nicméně mi asi není přáno vidět představení Želary, jelikož jsem na ně
měla jít dokonce třikrát, ale vyšší moc pokaždé zasáhla a nic z toho nebylo.
Nevadí. Zjistila jsem též, že muzikály prostě nejsou pro mě to pravé ořechové a
na žádný jsem nešla, i když letos plánuji na základě pozitivních referencí dát
muzikálu ještě šanci. Jelikož se opravuje (ještě stále) Janáčkovo divadlo, byl
tento rok na balet poněkud chudší. Zato opera a činohra byla bohatá. Trochu mě
mrzí, že jsem neviděla víc představení mimo Národní divadlo, ale s ohledem
na všechny moje abonentky, které tam mám, se asi není co divit. Co bych tedy
vybrala jako povedené, a co bylo naopak docela zklamání?
Nejlepší činohra(y): Králova řeč (MD), U kočičí bažiny (MD), Kmeny (DR)
Baletní radost: West Side Story (JD - Výstaviště)
Operní zážitek roku: La Gioconda
(JD)
Nejpříjemnější překvapení: Faust a Markéta (JD - Výstaviště)
To jsem nečekala: Strach jíst duši (DR),
Odyssea (MD)
A ty kostýmy!: Spící krasavice (MD),
Nápoj lásky (MD), Skleněný pokoj (MsD)
Kdy jsem se nejvíc nasmála: Caveman! (Divadlo Bolka Polívky)
Co se nepovedlo: Paní z moře (MD), Směšná temnota (HaDivadlo)
Kdybych měla vybrat tři představení, která mi nejvíce utkvěla v paměti
(v pozitivním světle samozřejmě): Kmeny,
U kočičí bažiny, West Side Story
*
Film
Tak letos to
s tím kinem, jak už jsem psala několikrát, moc slavné nebylo. Pokud mám
vybírat jen z toho, co jsem viděla v kině, tak toho moc není. V kině
jsem totiž byla asi jen tak 25x, což někomu může přijít jako dost, ale je to
stále skoro o polovinu méně, než třeba rok předtím. Filmový klub měl zkrácený
program a pak … anime. Loňský rok jsem totiž místo klasických seriálů večer
sledovala kreslené postavičky 😏. A že jich bylo.
Nejlepší drama: Dunkirk
Nejlepší popcorn: Strážci Galaxie Vol. 2
Nejlepší dokument: Život začíná po stovce
Nejlepší romance: V sedmnácti
Nejlepší mrazivost: Mlha v srpnu
Nejlepší komedie: …. Musím na ně začít chodit
Nejlepší mix: Taxi
Teherán
Nejlepší krimi: Wind River
Nejhorší filmový zážitek: Přání k mání, 50 odstínů nudy
*
*
Anime
Je spousta
důvodů, proč mám ráda anime. Hodně lidí má tu mylnou představu, že jsou to
pohádky pro děti (představí si Pokemóny a je to), ale to se opravdu hodně
ošklivě pletou. Přestože je většina anime obsahem pro mladší publikum, je i
spousta těch, které by svými příběhy byly označeny jako 18+. A vůbec tím
nemyslím pornografii nebo jí podobná dílka 😠. Ale pro zájemce je tam určitě taky
hodně pestrá nabídka. Jako u všeho je třeba si vybírat a já toho v loňském
roce stihla hodně. Celkem asi 32 titulů, přičemž některé mají i více sezón (každý díl má max. 25 minut a sezóny mají většinou tak 13 dílů), ale někdy jde o klasicky samostatné filmy. byla to také spousta starších titulů, na které jsem předtím neměla čas, popřípadě trpělivost. A potom je tu samozřejmě také One Piece a Naruto: Next generation, které
jdou každý týden. Pro případné zájemce:
Kdo chce film:
Kimi no Na Wa, Koe no Katachi
Kdo chce nějakou
tu klasickou romantiku a lá shoujo (google poradí): Kami-sama
Hajimemashita, Akagami no Shirayuki-hime, Akatsuki no
Yona, Soredemo Sekai wa Utsukushii
Kdo
nechce romantiku, ale akci a dobrodrůžo … tedy shounen (google poradí): Ao no Exorcist,
Suisei no
Gargantia, Owari no Serapth, Koutetsujou no Kabaneri, Bungou Stray
Dogs
Kdo
chce něco drsnějšího a nevadí mu násilí: Michiko no Hatchin, Berserk, Btooom!
A
co se mi ještě líbilo: Oushitsu Kyoushi Haine, Orenchi no Furo Jijou, Donten ni Warau
*
(a pokračování dále …)
Žádné komentáře:
Okomentovat
Díky za všechny komentáře ♥