Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

17. ledna 2016

The Best of … kulturní deník 2015 (hudba, knihy a všehosměs)

Druhá část kulturního deníku bude kratší. Důvodem je hlavně to, že rok 2015 byl pro mě rokem divadel, kdy jsem si na jeho začátku řekla, že se pokusím vidět co nejvíce inscenací, které mě už dlouho lákaly, případně by mohly brzy zmizet z programů. Zejména stran repertoáru Národního divadla se mi to docela povedlo a hodně jsem taky navštěvovala Městské divadlo, a to nejen muzikálovou scénu ☻. Letos mě tedy čekají hlavně premiéry a pak se chci zaměřit na malá divadla. Ale dělala jsem samozřejmě i jiné věci. Letos bych chtěla poznat Brno coby „Město kaváren“. Takže je docela možné, že příští rok tady třeba bude kategorie „Kavárny“ ☻. Teď ale dál k best of … kulturního deníku 2015.
*

Hudba


Koncerty a hudba. Loni jsem byla celkem asi na devíti hudebních produkcích. Což není moc na to, že mám hudbu ráda. Nebyla jsem na žádném velkém koncertě a lá Justin Bieber (na ten bych tedy asi nešla, ale rozumíme si), ani na žádném hudebním festivalu. Přiznávám, že na takovéto akce moc nejsem. Mám raději komornější prostředí. Letos bych ale ráda zašla na nějakou pořádnou hudební akci a do oka (ucha?) mi padl DJ Schafff. Tak uvidíme. Loni jsem byla na koncertě altajské hudby, na jazzovém večeru, na varhanním koncertě, na vokálním festivalu nebo na koncertech těch, kteří se hrát teprve učí. Taky jsem si koupila pár alb a některé písničky si hraji stále dokola. Ta nejhranější ale překvapuje i mne ☻. 

Nejlepší koncert: Ondřej Havelka a jeho Melody Makers – Nás to tady furt nebaví (nikdy nezklamou)
Nejpohodovější záležitost: Cantate Mourinae 2015 (nejen kvůli mému tanečnímu sólu)
Moje album roku: Adele 25 (poslední týdny snad neposlouchám nic jiného a "River Lea" je nejlepší)
Nejhranější písnička: samotnou mě to překvapuje, ale moje iTunes trvají na tom, že za posledních 12 měsíců jsem nejvíc pouštěla tuhle  (jsem si ale zcela jistá, že můj iPod má jiný názor)☻ 
Block B –Very Good
 * 

Knihy 


Minulý leden jsem si zadala, že musím přečíst alespoň 12 knih. Přečetla jsem jich celkem 15, i když některé tituly nejsou zrovna nic, co intelektuálně naladění rýpalové ocení. Přečetla jsem i čtyři díly „Deníku malého poseroutky“ od Jeffa Kinneyho, ale ty počítám jako jednu knihu. Mají víc obrázků, než textu ☻. A ano, jsou pro děti. Ale pár zajímavých knih mě potkalo. 

Kateřina Tučková - Vyhnání Gerty Schnirch (první kniha od této autorky, přečtena poté, co jsem viděla divadelní inscenaci stejného jména; smutné, tragické a bolestivě realistické)
Jonas Jonasson – Analfabetka, která uměla počítat (zábavné a neotřelé; stylem podobné jeho předchozí knize; výhodou je, pokud má čtenář aspoň trochu přehled o dějinách Jižní Afriky a politické situaci v Evropě v 70. a 80.letech)
Jan Potměšil – Šaría (podle mého mínění nejlepší kniha o islámském právu, která u nás vyšla)
Haruki Murakami – Na jih od hranic, na západ od slunce (trochu podivné, hodně japonské a poněkud depresivní)
Evžen Boček – Poslední aristokratka, Aristokratka ve varu (moje maminka je celý František Antonín hrabě Kostka z Kostky☻)
Alice Clayton – Nabíječ (tohle je prostě nutnost, kam se hrabe "Padesát odstínu nudy", tedy šedi ☻) 
*

A co si ještě zaslouží zmínku. Tak určitě den otevřených dveří Janáčkova divadla – Otevřený dům, Fashion Markety, pak obě návštěvy Planetária, focení sběratelského kalendáře, Food Market Noc kostelů a návštěva Ostravy ☻.
Také nesmím zapomenout na taneční večírky, stejně jako debatní úterek a návštěvy několika krásných kaváren. Ty totiž ke kultuře, alespoň v tom mém pojetí, neodmyslitelně patří. 
*

A co dělám tento víkend?


Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥