Kultura je
vyčerpávající. I když cítím ledový chlad, když to píšu, je tomu tak. Myslím, že tento týden byl první v dlouhé
řadě měsíců, kdy jsem každý večer zůstala doma. Jinými slovy, první celý
pracovní týden, co jsem neměla dovolenou či nebyla nemocná, a přesto jsem
večer, případně odpoledne či dopoledne, nikam nešla. Neříkám, že jsem nešla
vůbec nikam, třeba na nákupech či na kávě s kamarádkou jsem byla, ale
nešla jsem ani do divadla, ani do kina, ani na výstavu, a ani na koncert či
nějakou taneční akci. A byl to trochu nezvyk, jelikož za loňský rok jsem toho
navštívila hodně. Mám o tom všem záznamy, jak tady na blogu, tak potom ve svém
červeném zápisníku, mém deníku, kam lepím všechny vstupenky a píši všechny své
nářky na život a plány na ovládnutí světa. Zpočátku jsem si ho psala denně, ale
časem jsem začala dělat záznamy o více dnech najednou, nejčastěji pak po týdnu.
Přesto můj kulturní deníček pěkně ztloustnul.
*
Divadlo
Minulý rok jsem chodila hlavně do divadla. Byla jsem v něm 35x, což už letos nehrozí ☻. Viděla jsem 18 činoherních představení, a musím říct, že většina byla povedená. Vím, že to tu píši už po několikáté, ale studentské předplatné je prostě skvělé, jelikož většina titulů, které vybírají, jsou zajímavé a neotřelé. Máme také "malé víkendové předplatné", a to také letos není vůbec nuda. Konečně jsem se rozhoupala i k návštěvám opery a shlédla jsem celkem 6 představení. Musím říct, že mě opera baví víc a víc. Můj oblíbený balet jsem pak viděla také šestkrát, tedy jenom šestkrát ☻. Ale na druhou stranu jsem loni mnohem víc chodila na muzikály, které jinak mým oblíbeným žánrem nejsou, a stihla jsem jich celkem 5. A všechny v Městském divadle. Vybrat to nejpovedenější je trochu oříšek, ale pokusím se.
Nejlepší činohra(y): Král Oidipus (MD),
Vyhnání Gerty
Schnirch (HaDivadlo), Bílá labuť (DR)
Nejkrásnější baletní zážitek: Drahokamy (Bolshoi Theater – přímý přenos)
Operní zážitek roku: Hry o Marii (JD)
Nejpovedenější muzikál: Duch (MdB)
Nejpříjemnější překvapení: Je třeba zabít Sekala (MD), Black and White (JD)
Nejsnovější atmosféra: Vévodkyně a kuchařka (DR)
Kdy jsem se nejvíc nasmála: Donaha! (MdB), Amazonie (Buranteatr)
Co se nepovedlo: Sex, drugs and rock and roll (Frída), Edith, vrabčák z předměstí (MD)
*
Film
Nejkrásnější baletní zážitek: Drahokamy (Bolshoi Theater – přímý přenos)
Operní zážitek roku: Hry o Marii (JD)
Nejpovedenější muzikál: Duch (MdB)
Nejpříjemnější překvapení: Je třeba zabít Sekala (MD), Black and White (JD)
Nejsnovější atmosféra: Vévodkyně a kuchařka (DR)
Kdy jsem se nejvíc nasmála: Donaha! (MdB), Amazonie (Buranteatr)
Co se nepovedlo: Sex, drugs and rock and roll (Frída), Edith, vrabčák z předměstí (MD)
*
Film
Kino. Do
kina chodím opravdu ráda. Také mám k tomu dva fajnové parťáky. Jeden z nich
se mnou chodí do filmového klubu a ten druhý nepohrdá velkoplošnou produkcí Hvězdných
válek. Dokonalá kombinace. Je ale pravda, že často do kina chodím sama, jelikož
kino je u mě většinou takový ten program na poslední chvíli. Na rozdíl od
divadla je pro mě návštěva kina spíš spontánní rozhodnutí ☻. V Brně probíhá
velké množství filmových festivalů a já se snažím vždycky alespoň jeden film
vidět. Hlavně proto, abych pak mohla říkat, že jsem na tom festivalu byla ☻. V kině
jsem loni byla 33x, což je celkem často. Viděla jsem i spousty filmů v teple
domova, ať už náhodou v televizi nebo zcela záměrně na notebooku, ale ty
nepočítám. Zjistila jsem, že vůbec nechodím na nic romantického či komediálního,
takže tyhle kategorie letos vynechám. Samozřejmě je ještě pár filmů, na které
se teprve chystám (The Revenant, Sázka na nejistotu, Píseň moře, Divočina, Sicario, Zde
Harold apod.). Co mi tedy z toho, co jsem viděla v kině, nejvíc utkvělo
v paměti?
Nejlepší drama: Whiplash
Nejlepší popcorn: Jurský svět
Nejlepší dokument: Daleko za sluncem (recenzi jsem tu nedělala)
Nejlepší
tragédie: Omar
Nejlepší drsňáci: Straight Outta Compton
Nejlepší akce: Město 44
Nejlepší mix: Marťan
Nejlepší podivnosti: O koních a lidech, Dvojník
Nejhorší filmový zážitek: Danielův svět, V nitru Llewyna Davise
Co se mi ještě líbilo a co doporučuji vidět: Mustang, Everest, Hon, Teorie všeho, Babi, Ex Machina, Mládí, Mad Max: Fury Road, Fair Play, Stařík, který vylezl z okna a zmizel, Příběh Marie, Divoké historky, Malý princ, Sama nocí tmou, True Detective (první série)
*
pokračování dále ...
Nejlepší drsňáci: Straight Outta Compton
Nejlepší akce: Město 44
Nejlepší mix: Marťan
Nejlepší podivnosti: O koních a lidech, Dvojník
Nejhorší filmový zážitek: Danielův svět, V nitru Llewyna Davise
Co se mi ještě líbilo a co doporučuji vidět: Mustang, Everest, Hon, Teorie všeho, Babi, Ex Machina, Mládí, Mad Max: Fury Road, Fair Play, Stařík, který vylezl z okna a zmizel, Příběh Marie, Divoké historky, Malý princ, Sama nocí tmou, True Detective (první série)
*
pokračování dále ...
Žádné komentáře:
Okomentovat
Díky za všechny komentáře ♥