Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

16. ledna 2016

The Best of … kulturní deník 2015 (divadlo a kino)

Kultura je vyčerpávající. I když cítím ledový chlad, když to píšu, je tomu tak.  Myslím, že tento týden byl první v dlouhé řadě měsíců, kdy jsem každý večer zůstala doma. Jinými slovy, první celý pracovní týden, co jsem neměla dovolenou či nebyla nemocná, a přesto jsem večer, případně odpoledne či dopoledne, nikam nešla. Neříkám, že jsem nešla vůbec nikam, třeba na nákupech či na kávě s kamarádkou jsem byla, ale nešla jsem ani do divadla, ani do kina, ani na výstavu, a ani na koncert či nějakou taneční akci. A byl to trochu nezvyk, jelikož za loňský rok jsem toho navštívila hodně. Mám o tom všem záznamy, jak tady na blogu, tak potom ve svém červeném zápisníku, mém deníku, kam lepím všechny vstupenky a píši všechny své nářky na život a plány na ovládnutí světa. Zpočátku jsem si ho psala denně, ale časem jsem začala dělat záznamy o více dnech najednou, nejčastěji pak po týdnu. Přesto můj kulturní deníček pěkně ztloustnul. 
*

Divadlo


Minulý rok jsem chodila hlavně do divadla. Byla jsem v něm 35x, což už letos nehrozí ☻. Viděla jsem 18 činoherních představení, a musím říct, že většina byla povedená. Vím, že to tu píši už po několikáté, ale studentské předplatné je prostě skvělé, jelikož většina titulů, které vybírají, jsou zajímavé a neotřelé. Máme také "malé víkendové předplatné", a to také letos není vůbec nuda. Konečně jsem se rozhoupala i k návštěvám opery a shlédla jsem celkem 6 představení. Musím říct, že mě opera baví víc a víc. Můj oblíbený balet jsem pak viděla také šestkrát, tedy jenom šestkrát ☻. Ale na druhou stranu jsem loni mnohem víc chodila na muzikály, které jinak mým oblíbeným žánrem nejsou, a stihla jsem jich celkem 5. A všechny v Městském divadle. Vybrat to nejpovedenější je trochu oříšek, ale pokusím se.

Nejlepší činohra(y): Král Oidipus (MD), Vyhnání Gerty Schnirch (HaDivadlo), Bílá labuť (DR)
Nejkrásnější baletní zážitek: Drahokamy (Bolshoi Theater – přímý přenos)
Operní zážitek roku: Hry o Marii (JD)
Nejpovedenější muzikál: Duch (MdB)
Nejpříjemnější překvapení: Je třeba zabít Sekala (MD), Black and White (JD) 
Nejsnovější atmosféra: Vévodkyně a kuchařka (DR) 
Kdy jsem se nejvíc nasmála: Donaha! (MdB), Amazonie (Buranteatr) 
Co se nepovedlo: Sex, drugs and rock and roll (Frída), Edith, vrabčák z předměstí (MD)
* 

Film 
 
 

Kino. Do kina chodím opravdu ráda. Také mám k tomu dva fajnové parťáky. Jeden z nich se mnou chodí do filmového klubu a ten druhý nepohrdá velkoplošnou produkcí Hvězdných válek. Dokonalá kombinace. Je ale pravda, že často do kina chodím sama, jelikož kino je u mě většinou takový ten program na poslední chvíli. Na rozdíl od divadla je pro mě návštěva kina spíš spontánní rozhodnutí ☻. V Brně probíhá velké množství filmových festivalů a já se snažím vždycky alespoň jeden film vidět. Hlavně proto, abych pak mohla říkat, že jsem na tom festivalu byla ☻. V kině jsem loni byla 33x, což je celkem často. Viděla jsem i spousty filmů v teple domova, ať už náhodou v televizi nebo zcela záměrně na notebooku, ale ty nepočítám. Zjistila jsem, že vůbec nechodím na nic romantického či komediálního, takže tyhle kategorie letos vynechám. Samozřejmě je ještě pár filmů, na které se teprve chystám (The Revenant, Sázka na nejistotu, Píseň moře, Divočina, Sicario, Zde Harold apod.). Co mi tedy z toho, co jsem viděla v kině, nejvíc utkvělo v paměti? 

Nejlepší drama: Whiplash 
Nejlepší popcorn: Jurský svět 
Nejlepší dokument: Daleko za sluncem (recenzi jsem tu nedělala)
Nejlepší tragédie: Omar 
Nejlepší drsňáci: Straight Outta Compton 
Nejlepší akce: Město 44 
Nejlepší mix: Marťan 
Nejlepší podivnosti: O koních a lidech, Dvojník 
Nejhorší filmový zážitek: Danielův svět, V nitru Llewyna Davise 

Co se mi ještě líbilo a co doporučuji vidět: Mustang, Everest, Hon, Teorie všeho, Babi, Ex Machina, Mládí, Mad Max: Fury Road, Fair Play, Stařík, který vylezl z okna a zmizel, Příběh Marie, Divoké historky, Malý princ, Sama nocí tmou, True Detective (první série)
*  

pokračování dále ...  


Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥