Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

1. ledna 2016

Nový rok a má novoroční předsevzetí

Je první den nového roku a já jsem zrovna dokoukala slavnostní novoroční ohňostroj. Jestli je něco na onom pořekadle „jak na Nový rok, tak po celý rok“ zrnko pravdy, mám se tedy na co těšit. Budu spát po prohýřené noci do dvou hodin odpoledne, nebudu se ani namáhat převlékat se z pyžama nebo se česat, obědvat budu kolem čtvrté, a to zbytky z loňského roku ☻, a vrchol mé denní aktivity bude, že si uvařím čaj a zavolám třem dalším lidem, jen abych se ujistila, že ani oni vlastně nic moc nedělají. Tomu říkám produktivita☻. Silvestrovskou noc jsem si užila příjemným způsobem v uvolněné a současně noblesní atmosféře Janáčkova divadla, v nadmíru milé společnosti, která zahrnovala i baletní soubor divadla. Program byl nabitý a pestrý, raut byl bohatý a vína i šampaňského byl dostatek. Tak se mi nikdo nemůže divit, že jsem to musela dospat o Novém roku.

S Novým rokem si mnoho lidí dělá plány. Plány na změny. Říkají tomu předsevzetí. Podle posledních výzkumů se ale ukazuje, že novoroční předsevzetí jsou tělesnému a psychickému zdraví škodlivá. Mají inkubační dobu od několika dní do několika měsíců, přičemž v prvních dnech po vypuknutí Nového roku se vše zdá být v pořádku. Značná část však začíná i končí obdobím „zítra začnu“. V některých ojedinělých případech se je ale daří mít pod kontrolou, tedy řídit se jejich obsahem, zejména zpočátku. Bohužel si ale postupně vybírají svou daň - nějaká ta namožená záda ze zvedání různorodých těžkých předmětů, nechutenství z bezmasé stravy, natažené svalstvo z nepřirozeného pohybu, pojmenovaném po nějakém nesympatickém tvorovi, protivnost způsobená nedostatkem cukru, tiky z absence kofeinu či nikotinu, a podobně. Následuje období „za to mi to nestojí“, které se vyznačuje relativní spokojeností, aby se s blížícím se koncem roku začalo ukazovat, že nejenže se novoroční předsevzetí nenaplnila, ale v mnoha případech se uskutečnil jejich naprostý opak. A to pak způsobí, že se autor takových novoročních předsevzetí cítí jako naprosto neschopný zoufalec a ztroskotanec. Uznejte, že to nemůže nikomu pozitivně prospět.
Loni jsem v tomto postu (zde) došla k závěru, že klíčem k úspěchu stran novoročních předsevzetí je dát si taková předsevzetí, která můžete dodržet. Takže by to mělo být něco realistického. Něco jako „uklízet i jindy, než když má přijít návštěva“, „nedávat boty do skříně, abych je nemusela každé ráno hledat“, „vyřadit všechny ponožky a spodní prádlo, které mají díry“, „přečíst víc knih meníček“, „nabrat pár kilo“, „procestovat celý svět skrze internet“ … asi tak. 
Loni jsem si sepsala seznam novoročních předsevzetí. Poprvé v životě jsem to dala na papír. A dokonce jsem jich vymyslela 15 (slovy patnáct). Přestože dávám přednost tomu, udělat si plán všeho, co bych chtěla vyzkoušet, zažít, dokončit či prožít (což bude tématem jiného postu), tahle předsevzetí se mi zdají poměrně povedená, a proto na nich nehodlám měnit VŮBEC NIC ☻. Protože upřímně řečeno, do loňského roku jsem si v podstatě dávala novoroční předsevzetí spočívající v tom, něco na sobě změnit, ale můj seznam novoročních předsevzetí z loňského roku je odlišný. Je to vlastně dohromady jedno velké předsevzetí - být sama sebou ☻. 
 *
 *

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥