Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

4. října 2015

Nedělní pečení a tak 32

Podzim je u nás narozeninový. Zjistila jsem, že poslední dobou už snad nikomu v rodině nedávám žádné dárky, ale peču jim prostě dortíky. Většinou takové, které si chci sama vyzkoušet, přičemž doufám, že se pokusy snědí ☻. Tentokrát měl narozeniny můj nejmladší sourozenec a moje švagrová. Když jsem se jí ptala, jaký dort by chtěla, říkala, že čokoládový, takže jsem se do něj pustila. Poprvé jsem zkoušela čokotransfer. Potřebujete kvalitní čokoládu (nejlepší je podle mě Lídl, která má 52% kakaa) a transferovou fólii, což je fólie, na které je vzor vytvořený cukrovou hmotou, často různobarevný, který se pak na čokoládu obtiskne.  Našla jsem obchod, kde se dají fólie koupit jednotlivě, takže jsem vybrala dvě na tmavou čokoládu. A povedlo se. Zatím jsem to vyzkoušela jen na rovno, ale příště vyzkouším i nějaké prostorové obrazce.
Korpus byl čokoládový (100g čokolády). Krém (400g čokolády) jsem udělala podle receptu na šlehanou ganache, který se vyšlehává do vychladnutí a pak se musí hlídat, jelikož během chvilky ztuhne. Ochutila jsem ho mátovou esencí, což nebylo vůbec špatné. A přidala jsem čerstvé jahody. Druhý den jsem horní stranu pokryla marcipánem a celý dort polila čokoládovou polevou (200g čokolády), která zůstává po vychladnutí stále měkká. 
Dortík jsem dozdobila plátky čokolády s obtisknutým vzorem a čerstvými jahodami. Přišlo mi to ale trošinku chudé, takže jsem z bílého marcipánu vytvořila květ růže (pravda, takové trochu podivné růže ☻) a lístky a dozdobila to. Musím říct, že to byl nejčokoládovější dort, který jsem kdy dělala. Měla jsem z něj velkou radost a hezky jsem se poplácala po rameni. Myslím, že většině chutnal, i když na děti byl přeci jenom trochu moc hutný. 

Můj nejmladší bratr na sladké vlastně moc není. Plán byl původně takový, že mu upeču dort a ozdobím ho trávou (ne, nemám na mysli tu, co roste na louce). No panic please, jen marcipánovou ☻. Bohužel jsem ale neměla tolik času, takže jsem udělala duhový dort, aby si ho užili i dětičky. S duhovými motýlky a s malým překvapením v podobě vnitřku plného lentilek. 
Korpus byl kokosový s modrými pruhy, rozkrojený nadvakrát. Prostředek prostředního patra jsem vyplnila lentilkami, které se rozsypaly, když se dort rozkrojil. Krém byl šlehaná ganache z bílé čokolády a dolní patro mělo i tenkou vrstvu svařených malin na odlehčení. 
Celý dort jsem potáhla fondánem v duhových barvách, a jelikož mi ho docela dost zbylo, vykrájela jsem motýlky a nechala je proletět. Bohužel barvy nevyšly tak, jak jsem si představovala, ale myslím, že byl chutově  dobrý. Alespoň většině lidí prý kombinace bílé čokolády a fondánu chutnala víc, než tmavá čokoláda na všechny způsoby. 

3 komentáře:

  1. Díky moc. Ta čokotransferová fólie je bezvadná.
    Moc děkuju, že blog čteš a sem tam komentuješ. Vždycky mě to moc potěší :-))

    OdpovědětVymazat
  2. tyhle vytvory nejde nekomentovat! :)

    OdpovědětVymazat

Díky za všechny komentáře ♥