Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

17. října 2015

11 Faktů, pro které mám ráda Brno ♥

1. Všude je tu relativně blízko - ale ne zas tak, abyste museli potkat všechny, jimž se chcete za každou cenu vyhnout. Je to druhé největší město v republice, tudíž dost velké na to, abyste tu všechno našli, ať už sháníte hračky z doby reálného komunismu (doporučuji obchůdek „Husákovy děti“) nebo chcete navštěvovat kurz žehlení krojových sukní (bohužel letos jen v Pavlovicích), ale ne tak rozlehlé, aby Vám cesta zabrala celé dopoledne.
2. Město studentů – Brno má kolem 90 tisíc studentů, což je na jeho cca 380 tisíc obyvatel poměrně dost. Má to ale více výhod, než nevýhod, jelikož díky studentům se spoustou volného času a kapesným od rodičů je tu také hodně různorodých akcí, které stojí za to. 
3. Brněnské podniky – Brno je momentálně rájem kavárniček a bister, aniž by mizely hospůdky a pivnice, tedy je tu pro každého něco. Pro kavárenské povaleče (jako jsem já) je centrum města jeden dlouhý kofeinový flám. Café Art, kavárna V melounovém cukru, Bistro Franz, Café Atlas, kavárna Podnebí, Bistro Castellana … http://www.samedobreveci.com/  
4. Ráj i peklo právníků – v Brně je Právnická fakulta a také tu sídlí všechny nejvyšší soudní instituce ve státě + nejvyšší státní zastupitelství, ombudsman a Vazební věznice Brno mající zvláštní křídlo pro sexuální devianty. Tak to poslední tedy velká výhra není, ale jinak pro někoho z oboru je zbytek fajn, jelikož to znamená, že v každé hospodě narazíte na nějakého kolegu.
5. Rozjezdy a dopravní systém obecně – v Brně je MHD prostě nejlepší. Zejména pak, bydlíte-li v centru jako já nebo jste-li student-pařič, který se ve tři ráno potřebuje dostat v podnapilém stavu z kde-to-vlastně-jsem do podnájmu na kraji města. 
6. Je tu stále co dělat – nikdo mi to nevezme, Brno je kulturní město, ať už Vás baví cokoli. V Brně je toho spousta na výběr. Asi jako v každém druhém městě, jen musí mít člověk chuť a snahu najít víc, než jen nákupní centrum a  multiplex - http://www.gotobrno.cz/.
7. Nebere se moc vážně – dneska už nechápu všechny ty vtipy o rivalitě mezi matičkou Prahou a Brnem. Vlastně jsem tu nikdy nepotkala někoho, kdo by měl s Pražáky nějaký zásadní problém (a to jsem původně taky Pražačka), tedy až na to, že prý srandovně mluví(me). Což Brňáci také, když už jsme u toho … I když spisovně jsou to tedy Brňané. 
8. Architektura – pro mnohé je to překvapení, ale v Brně stojí víc architektonicky zajímavých památek než jen vila Tugendhat nebo penis na hlavním náměstí - http://www.bam.brno.cz/ 
9. Umírněně turistů – jako rodilému Pražákovi je mi sympatické, že turisti jsou v Brně nenápadní a v počtech, které nevyžadují každou ceduli přeložit do deseti jazyků. Brno je přitom podle mého pozorování k cizincům opravdu přívětivé a vřelé. Vím to. Jsem totiž taky trochu cizinka.
10. Divadla a kina – brněnských divadel je tak akorát. Kdyby jich bylo dvakrát tolik, už bych to nestíhala. Líbí se mi, že vedle studentských divadel stojí velké scény, všude je téměř vždycky vyprodáno a Brňáci chodí do divadel vhodně (čti správně) oblečeni (rozuměj podle typu akce). A pak je tu kino Art a Kino Scala, kde jsou všechny možné filmové festivaly, a když chci, aby to na plátně bouchalo, multiplexy to jistí. 
11. Je svérázné – Brno je nazývané největší maloměsto v Čechách, čímž se má prý na mysli, že má podle některých jakýsi „venkovský ráz“. Sice moc netuším, co se tím myslí, ale podle mé zkušenosti, mohu-li to zobecnit, jsou Brňáci přiměřeně otevření, veskrze příjemní, ve většině pohodoví, tak akorát hovorní a až na výjimky nápomocní. A mají smysl pro humor (odkaz na http://www.kartakrnana.cz/), rádi se usmívají a nějak zvlášť se tu nespěchá. Pokud to tedy znamená tohle, pak mám tuhle vesnici ráda.
*
No a protože příliš mnoho dobrého škodí, dávám teď na dva týdny Brnu sbohem ...

Foto: zdroj wikipedia (příště něco vyfotím sama

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥