Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

8. dubna 2014

Nedělní pečení a tak IX.

Nemůžu uvěřit, že je to už devátý post o pečení :-). Ten čas hrozně letí. Čas obecně vlastně nic jiného nedělá. Prostě letí. Ale zpátky k neděli, filozofie stranou. Důvodem, proč je dnešní příspěvek až z úterý, jsou narozeniny. Respektive čtyřnásobné narozeniny čtyř báječných lidiček, které se slavily dneska, tj. v úterý. A já jsem se trochu neuváženě nabídla, že upeču dort :-). Takže v neděli ráno (v mém slovníku ráno, jinak hezky po poledni) jsem upekla korpusy ze čtvrt kila mascarpone, aby se dort co nejlépe krájel (a přidala jsem červené gelové barvivo pro kontrast). Bohužel oba korpusy trochu sedly, ale vyrovnalo se to vrstvou krému, který jsem udělala klasicky máslový s bílou čokoládou. A čerstvé jahody. To jsem dělala den předem a po ztuhnutí jsem obě patra potáhla bílým marcipánem. Musím říct, že kulatý tvar jde potahovat mnohem líp. Ty hrany na čtvercích mi stále nějak nejdou. Dolní kulatý je zebra a vrchní čtverec je takový malý dárek s růžovou mašlí (jakou jinou, když převažovaly holky, že?). Oslavenci si tenhle "dáreček" mezi sebe rozdělili a klobouk dolů, jestli jim ze všeho toho cukru nebude těžko :-). 
* Jinak fotky nejsou nic moc, ale nechtěla jsem před krájením dortu moc zdržovat a večer už byla dost tma.
*
Jelikož jsem v neděli byla pozvána k přátelům na domácí promítání (ještě jednou díky za fajn večer :-) a jelikož jsem slušně vychovaná mladá dáma, nechtěla jsem přijít s prázdnou, respektive nechtěla jsem donést další flašku alkoholu, který sama nepiju. Takže jsem upekla z listového těsta malé jablečno-skořicové růžičky. Opravdu to vypadá jako květy růží, což dělá hlavně to, že plátky jablek se krájí i se slupkou. Recept jsem našla omylem na youtube. Mělo by jít původem o holandské zákusky, ale původní recept jsem našla u nějaké slečny z Austrálie. Ten už jsem bohužel znovu nedohledala, ale tady je jeden od slečny, co mluví anglicky s roztomilým přízvukem - https://www.youtube.com/watch?v=EO8lso4gfOs. Pokud to budete zkoušet, doporučuju těsto nejdřív rozřezat na plátky, a pak teprve mazat a pokládat plátky jablek.
*Mimochodem jsme koukali na Vlka z Wall Street s DiCapriem, co za svou roli NEdostal Oskara. Možná o tom napíšu, ale asi ho už každý, kdo měl zájem, viděl. Přeci jen měl premiéru někdy před Vánocemi. 

Škoda, že jsem si na víkend nevzala s sebou foťák, jelikož jsem pekla malovanou roládu se šlehačkovou náplní. Byl to první pokus a docela se vyvedla. Tedy na to, že byla z bezlepkové mouky. Tak snad příště :-).

 *

2 komentáře:

  1. jsi profesional...otevri si cukrarnu!:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Raději ne, ono by to "na ostro" určitě dopadlo děsně :-)) Ale možná bych uspěla někde v Africe :-))

    OdpovědětVymazat

Díky za všechny komentáře ♥