Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

6. dubna 2015

Nedělní pečení a tak 25


náčrtek :-))
náčrtek :-))
Prozatím moje největší pečení. Pokud tedy nepočítám Vánoce. Zatímco je ale vánoční pečení záležitost několika týdnů, tady jsem to musela stihnout za dva dny. Jednalo se o dort na kulatiny mého bráchy a mé švagrové, kteří je slavili společně o víkendu, kdy jsem vyrážela za sluníčkem. Ptala jsem se, co by si přáli a oni se shodli na dortu. Dort pro asi 70 lidí, více pater a domácí. Pokud by mohl být v různých příchutích, bylo by to fajn. Jinak to nechali na mě. Nejdříve jsem si namalovala náčrtek, jak by mohl vypadat (ok, ok, vím, že nejsem žádný velký talent, ale pro představu to stačilo), a pak nakoupila vše potřebné. Korpusy mi pomáhala dělat mamka už ve čtvrtek večer. Přeci jen to byl dort z 22 vajec, takže poctivě šlehala sníh a odvažovala mi cukr. Udělala jsem tři druhy korpusů, některé se povedly více, jiné méně. V pátek jsem pak vyráběla krémy, rozkrajovala, mazala, potahovala a zdobila. Na krémy jsem spotřebovala 11 klasických másel, 3 pudingy, půl kila bílé čokolády, 300g tmavé čokolády a litr 33% šlehačky. Taky 1,5 kg bílého fondánu a 3/4 kg potahovací čokolády. Potahování mi stále moc nejde, ale z tou čokoládou se pracovala lépe, než jsem čekala. Asi je to tím, že je trochu mastnější. (Fotografie nic moc, protože se to focení úplně nehodilo, ale až dostanu nějaké lepší, dám je sem)

Spodní patro
Spodní patro bylo z deseti vajec, klasický vanilkový korpus (průměr 30 cm). Úžasně se povedl. Rozkrojila jsem ho nadvakrát (vlastně natřikrát, ale o tom později). Dole byla jahodová marmeláda a vanilkový krém s kousky čokolády (taková moje Stracciatella verze ☻). Další vrstva byl opravdu hutný (a nutno říci i nefalšovaný) čokoládový krém a na něm ještě tenká vrstvička krému z bílé čokolády s kousky nakládaných mandarinek (docela příjemně to odlehčily). Kolem dokola krém z bílé čokolády a potaženo bílým fondánem. Dozdobila jsem ho pruhem z potahovací čokolády (vyrazila jsem na něj kytičky☻) a lístečky ze zeleného fondánu.  Byl ho pořádný kus.

Prostřední patro
Tohle patro mě trochu potrápilo. Jednalo se o tvarohový korpus s citrónovou příchutí (poměrně hutný, jak je vidět i z fotky), ale špatně jsem odhadla množství, takže byl moc tenký. Naštěstí se povedl ten klasický vanilkový, tak jsem si prostřední vrstvu vypůjčila ☻. Dole je mandlový krém s plátky mandlí a nahoře je pak krém s mátovou příchutí, který jsem si trošilinku přibarvila. Kolem dokola opět krém z bílé čokolády a potaženo čokoládovou hmotou, která mě opravdu příjemně překvapila. A nádherně voní! Ale také je příšerně drahá. Udělala jsem na ní vzor a nalepila jsem cukrové perličky.  Tohle patro mělo průměr 26 cm.

 Horní patro
Tohle patro vlastně bylo pro mého synovce, který měl v březnu narozeniny, ale já neměla vůbec čas koupit mu nějaký smysluplný dárek, tak jsem ho obdarovala tímhle dortíkem. Byl to čokoládový korpus z pravé čokolády s kakaovým krémem, banány a kousky marcipánu. Průměr 21 cm. Kolem dokola opět krém z bílé čokolády a potaženo bílým fondánem. Dozdobila jsem ho proužky zeleného a růžového fondánu (nutno dodat, že pěkně křivými☻). A jedlou fixou jsem napsala věnování. Tenhle dort je vynikající a už jsem ho tu s malými obměnami prezentovala dvakrát.

Dáreček
Dáreček byl čtverec, který mě trochu pozlobil. Korpus byl stejný jako u vrchního patra - čokoládový. Rozkrojila jsem ho nadvakrát. Dole je vrstva čokoládovo-mátového krému, který jsem zkoušela poprvé, tak jsem moc neriskovala. Byl hodně výrazný, ale myslím, že se povedl. Nahoře je pak krém z bílé čokolády s kousky banánů. Kolem dokola klasicky krém z bílé čokolády a potahovací čokoláda se vzorem kytiček. Akorát mi to moc nevyšlo. Navrch jsem udělala mašli z růžového fondánu (ách, jak roztomilé, že?). Byl o něj překvapivě velký zájem

Celý dohromady
Bohužel mi nevyšlo, aby byla patra úplně a naprosto rovná (hlavně poslední dvě), navíc spodní patro bylo širší než plech, na kterém byl dort v lednici, takže se mi trošinku zdeformoval ☻. Kdyby to bylo nutné, musela bych do něj dát malé špalíky a dolní okraje u každého patra nějak zamaskovat, ale tady to bylo jedno. Ochutnala jsem všechna patra a nakonec mi překvapivě chutnalo nejvíc asi to spodní. I když to prostřední mělo taky něco do sebe ☻.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥