Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

8. března 2015

Tajemství vesmíru a puberta Jamese Bonda

Cesty vesmíru jsou nevyzpytatelné. Tedy vlastně neprozkoumané. Stejně jako myšlenky scénáristů. Nebo černých děr ... temné hmoty ... nebo teoretických fyziků ... No tak nějak to bylo. ... Nebo to bylo jinak? 

Kingsman: Tajná služba 

Jsme nezávislá mezinárodní zpravodajská služba. Fungujeme v přísném utajení.“ „That is sick!“ Nejsem fanda Jamese Bonda. Nikdy jsem nebyla a nejspíše ani nebudu. A možná právě proto mě ani Kingsman nijak moc nezaujal. Film je nadsázka, která si dělá legraci z nejrůznějších klišé vlastních všem špiónským legendám. Jenže někde se nadsázka vytratí a zůstane prostě jen suchý stereotyp, který nahrává zažitým předsudkům (vykreslení pracující třídy jako party blbečků bez vkusu, ale za to se sklonem k domácímu násilí a bitkám). Na jedné straně je hlavní hrdina Eggsy (super divné jméno) ujištěn, že na jeho původu nezáleží, jenže aby se z něj stal agent, musí svůj původ vlastně úplně popřít. Přehnané násilí a akce je záměrná, ale chvílemi mi připadalo, že režisér sám nevěděl přesně, jestli tlačí nebo netlačí na pilu až moc. Stejně tak i humor je někdy natahován a vtipy opakovány, snad abychom nezapomněli, jak moc jsou všichni a všechno cool. Upřímně řečeno Eggsy není na konci filmu o nic moc dospělejší, než na jeho začátku. Jen má super ohoz namísto šusťákovky a k tomu brejle. Za mě 70%. 
Facts: „Kingsman: The Secret Service“; Velká Británie, 2014; režie Matthew Vaughn  

Teorie všeho 

Lidské snažení by nemělo mít hranic. Jakkoliv strašným se život zdá být, kde je život, tam je naděje.“ Příroda je o rovnováze. Přijde mi, že pokud někde něco přidá, někde jinde si zase trochu ubere. Příběh Stephena Hawkinga je toho důkazem. Jedna z nejchytřejších hlav lidstva je posazena na ramenou velmi křehkého a nemocného těla, které postupně přišlo nejen o schopnost hýbat se, ale i sdělovat to, co se v té úžasné hlavě zrodilo. O černých dírách a nekonečnosti vesmíru vím jen to, co jsem se učila ve škole, ale tenhle film o fyzice není. Je o vztahu Stephena Hawkinga a jeho první ženy Jane, která je také matkou jeho tří dětí. Film je svým způsobem poctou hlavně Jane, která manžela podporovala a starala se o něho bez ohledu na to, jak moc jeho nemoc postupovala. Přestože se nakonec rozvedli a oba si našli jiné partnery, je Jane důkazem, že za každým velkým mužem stojí v pozadí silná ženská ☻. Herecké výkony jsou úžasné a ten Oskar pro Eddieho Redmayna nikoho nepřekvapí. Možná je film chvílemi trochu moc romantický a přeslazený, ale nic to neubírá na tom, že je určitě inspirující. Za mě 85%.
Facts: „The Theory of Everything“; Velká Británie, 2014; režie James Marsh 

Digitárium: Úžasné planety a Temný vesmír 

Co to přesně je, zatím nevíme.Byla to moje první, a následně druhá řádná návštěva Planetária v Brně. Byla jsem tam už dřív, ale onu návštěvu bych za řádnou nepovažovala. Představte si pod tím, co jenom chcete ☻. Nové digitárium je úžasná věc. Projekce je po obvodu celé kupole a můžete ji pozorovat skoro vleže. Myslím, že i filmy by měly úplně jiný rozměr, kdybych na ně mohla koukat v horizontální poloze. Prvních 20 minut jsme díky teleskopům a dalekohledům sledovali hvězdnou oblohu, to, jak putují planety, jaké můžeme a nemůžeme vidět pouhým okem, jak je můžeme rozpoznat na nebi mezi hvězdami, jak podle hvězd najít sever nebo kde jsou jaká souhvězdí (zjistila jsem, že člověk musí mít opravdu velkou fantazii, aby v tom shluku svítících puntíků viděl třeba žirafu). Pak byla projekce Úžasné planety, která vznikla celá v Brně (většina pořadů je jinak zakoupená). Byla moc pěkně udělaná, zábavná a akorát tak dlouhá. Zjistila jsem také, že toho o tomhle tématu opravdu moc nevím. O týden později jsem viděla Temný vesmír, kterýžto je z produkce Haydenova planetária v New Yorku (aspoň myslím, že je v New Yorku), prý nejnavštěvovanějšího zařízení svého druhu. Musím říct, že mě bavil o chlup více. Nejen kvůli skvělé grafice, ale byl prostě takový „vesmírnější“ ☻. Navíc bylo venku ten den krásně a … prostě Digitárium rozhodně stojí za návštěvu. 
Facts: „Úžasné planety“ a „Temný vesmír“; Hvězdárna a planetárium Brno (Digitárium), 2015

 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥