Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

13. července 2015

Prázdniny!!! Fakt bezva

První polovina roku je za mnou a jsou tu prázdniny. Prázdniny!!! Volné dny plné procházek v teplém podvečeru, zmrzliny pomalu stékající přes okraj kornoutku, smíchu při cákání vody, večeří při svíčkách následovaných návštěvou letního kina a klubových večírků trvajících až do rána. Prostě nejlepší část roku. 
HELL NO. Pro mě to je totiž opravdu Hell. Přesně naopak. Upřímně se přiznávám, že mě samotnou překvapuje, že mám k letním prázdninám tak negativní vztah. Samozřejmě to má hodně co do činění s tím, že už dávno nejsem školou povinná, ani jakoukoli školu navštěvující, ale to není ten jediný důvod. Není to jen tím, že bych všem těm ještě nevydělávajícím a nesamoseživícím záviděla jejich „dovolenou“. Nevyměnila bych si to s nimi ani za zlaté prasátko. Představa diktátů, pololetních písemek z matiky nebo zkoušení chemických vzorečků mě neláká. Toho jsem si užila až dost. Důvodů je víc. 
1)      Nemám obecně ráda léto, respektive vedra. Nesnáším pocit, že se potím, a přitom nerada nosím cokoli bez rukávů. Moje tvář při zvýšené venkovní teplotě začne připomínat tvář některé z těch kreslených postaviček, které se dusí. Znáte je, ne? Třeba Tom a Jerry a jim podobní, než jim vybuchne hlavička nebo nevyplivnou rybí kost? Akorát u mě je to ještě doplněno tenkým proužkem potu na čele. Hele, mám fakt sexy bedra. S takovou tou sexy prohlubní nad křížem. Jenže když je vedro, hádejte, kde cítím ten ledový proužek potu? Navíc není nic pohodlnějšího, než s sebou všude vláčet láhev vody a vějíř, zejména když máte v ruce nákup, přes rameno kabelku a zcela neuváženě jste si koupili točenou zmrzlinu. 
2)      Existuje cosi jako prázdninový jízdní řád. Od klasického, po zbytek roku používaného jízdního řádu se liší v tom, že spoje, které potřebujete, jezdí s dvojnásobnými intervaly, zatímco ty, které nepotřebujete, jezdí častěji. Schválně, do jaké kategorie spadá ten Váš spoj do práce? 
3)      Spoje jsou jedna věc, ale doprava obecně je druhá. Jsou prázdniny sakra. S prací by se to nemělo přehánět. Tak proč se najednou opravují všechny silnice, mosty a zastávky? Značky ukazující kudy vede „objížďka objížďky od poslední objížďky“ jsou vidět častěji než přikázaný směr jízdy. Nadpis článku v novinách ve stylu „Objížďka na trase Brno - Pardubice povede přes Olomouc“ by mě asi ani nepřekvapil. 
4)      A víte, co taky prázdniny obecně způsobují? Že lidé, kteří po zbytek roku neřídí, se nechají zlákat slunečními paprsky a ve stylu „Rychle a zběsile: akce Kryštof“ vyjedou vstříc dobrodružství s dětičkami, které mají volno. Když už je řeč o autech, to moje má klimatizaci na kličku. O důvod víc milovat léto.  
5)      Jenže to nejhorší na letních prázdninách ve městě jsou gangy dětí všeho věku. Než mě někdo nařkne z toho, že jsem necita bez špetky smyslu pro roztomilost upatlaných tvářiček, říkám, že mám děti, které znám, ráda. Jenže jsou děti a děti, že. Není moc rodičů, co si mohou vzít dva měsíce volna, aby je nějak zabavili. Takže se děti, zejména ty starší a teenageři, zabavují sami. První jejich pravidlo je, že všude chodí v partách. To mně, rodilému zbabělci, na pocitu bezpečí zrovna nepřidává, zejména jsou-li v módě mikiny s kapucí, co jim zakrývá půl obličeje. A přiznejme si to, většina z těch starších je vyšší než já. A nejspíš jsem přehlédla vyhlášku, která začátek nočního klidu posunula na jednu hodinu ráno. To už dneska rodiče nedávají dětem večerku? Nižší stupeň základní školy se často zabavuje tím, že ven vytáhne kola, nechá je ležet na chodníku, takže mezi koly poskakujete jak při skákání panáka, a honí se všude kolem. Vyšší stupeň základní školy má partičky dělené podle pohlaví, kdy holčičí party se courají v dopoledních i odpoledních hodinách po obchodních třídách a nákupních centrech, chichotají se a spontánně propadající (opravdu) hlasitému smíchu. Často mám nutkavý pocit strhnout závěs a přehodit jim ho přes hlavu. Klučičí party většinou posedávají po zídkách a lavičkách a pokuřují. Nebo nenápadně stopují holčičí partičky. Většině srandovně přeskakuje hlas, ale na tom, že mě oslovují „paní“, nic humorného neshledávám. Středoškolský věk, nebo chcete-li teenageři obecně, tak jejich partičky už bývají smíšené. Nebo se vyskytují ve dvojicích, které často zcela bez ostychu předvádějí svou fyzickou zamilovanost. Hlasitost spontánního řehotu je výrazně snížena, pokuřování zůstává a přidává se debatérství. Zdá se, že je tohle léto opravdu v módě. Takže kavárny, kde si chcete v klidu vychutnat zasloužené odpolední kafíčko, jsou díky nim plné, a Vy si nemáte kam sednout. Zajímavé na téhle skupině je, že ačkoli to má být ten nejkrásnější věk, všichni vypadají smrtelně znuděně. Jakože ty prázdniny jsou vlastně vopruz. 
*
Mimochodem mám silné pochybnosti o tom, že lidnatost naší země klesá. 
Už aby bylo září …   

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥