Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

12. července 2015

Nedělní pečení a tak 29

Konec června a červenec jsou u nás ve znamení narozenin. Mých rodičů a mých dvou synovců zejména. Jak je u nás v rodině zvykem, narozeniny se z ekonomických (a mnoha jiných racionálních) důvodů slaví tak, že se najde nějaké víkendové datum, které je tak nějak hezky uprostřed mezi datem narození prvního z oslavenců a tím posledním. Jelikož jsou ale moji dva synovci ještě malí, mají zatím povoleno slavit narozeniny odděleně od svých prarodičů. Ale musí tím pádem počítat s tím, že se ty jejich budou slavit s jejich bratrancem, který se narodil v srpnu. Jen co budou trošku větší, hezky to spojíme dohromady, pro jistotu přihodíme i září a vyčleníme pro oslavu nějakou neděli. Jejich oslava nás teprve čeká, ale rodiče společně s maminkou mé švagrové už slavili a já pekla.

Smetanový dort s jahodami a bílou čokoládou
Moje mamka si asi už před půl rokem objednala dort podle receptu kuchyně Lídlu odkaz zde. Takže jsem se snažila co nejvíce přiblížit originálu, ale udělala jsem samozřejmě nějaké menší změny. Třeba to, že byl dort kulatý a krém jsem udělala sice s mascarpone, ale bez zakysané smetany, zato se šlehačkou a slazený ganache z bílé čokolády, kterou jsem přidala i do těsta. Taky jsem přidala kousky čerstvých jahod. 
Jelikož bylo opravdu šílené vedro a čerstvé jahody, mascarpone se šlehačkou i svařené jahody na spodním patře by se mohli rychle kazit, a jelikož se nesnědl hned, dali jsme polovinu do mrazáku. Jsem zvědavá, co to udělá. 
Pavlova s malinovou šlehačkou
Již jsem určitě zmiňovala, že můj tatínek má alergii na lepek, tedy nemůže nic z klasické mouky. Má ale strašně rád sladké, hlavně laskominy ze sněhu, oříšků, a v podstatě cokoli co křupe. Letos jsem mu stejně jako loňský rok upekla Pavlovu, tedy dort z pusinkového těsta. Tenhle dezert je na přípravu opravdu jednoduchý. Já sníh svařuji, aby si udržel tvar, a dělám ho opravdu sladký. No řekněte, nevypadá úžasně?
Je ze dvou vrstev a spojený šlehačkovým krémem s malinami a dozdobený čerstvými malinami, jahodami a třešněmi. Sladké pusinky a maličko nakyslý krém jsou opravdu skvělá kombinace. A také se dobře krájí.
A taky jsem dělala nějaké minichlebíčky. Se salámem, se sýry a s lososem a koprovým salátem. 
Kokosové řezy s čokoládovým krémem
V neděli jsem pak zkoušela nový recept na kokosové řezy. Věc se má tak, že v létě, kdy jsou velká horka, lidé nemají často chuť na klasické dorty. Ty také navíc mnohem rychleji v horku podléhají zkáze, takže ideální jsou takové laskominy, které neobsahují máslo a šlehačku. Kokosky v sobě mají jen trochu oleje, aby se úplně nevysušily. Oba pláty jsou spojené krémem z nutely a vrstvičkou svařených malin. Už vím, co příště udělám jinak, ale pro začátek dobrý. 
*
A ještě jedna koláž - z našeho výletu na Brněnskou přehradu během prozatím nejteplejšího dne tohoto roku.
*

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥