Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

24. prosince 2014

Vánoce? Už Zase?

Vánoční čas je čas pohody. Tak se to alespoň říká. Pro mě to většinou zase až tak velká pohoda není, ale pokud mě nikdo nenutí v mínusových teplotách umývat okna, jelikož to se prostě musí, nebo chodit po neuvěřitelně přecpaných obchodech, nejlépe hračkářství plných rozdivočelých, uječených a umolousaných dětiček, popřípadě poslouchat vánoční hity stále dokola, jsem docela příjemný společník. Tak tedy trochu kecám. Vánoce mám ráda a ten čas jim předcházející taky. Tedy pokud si můžu přípravy organizovat sama. 
Moje příprava na Vánoce začíná tím, že si v hlavě udělám seznam cukroví, které chci péct. Nikdy se jím ve finále neřídím, což znamená, že buď neupeču skoro nic, nebo toho upeču překvapivě hodně. Letos jsem toho napekla docela dost, ale nechám si to na samostatný post.
Měsíc před Vánocemi je na řadě vánoční věnec. Letos jsem dělala dva. Jeden klasický bez třpytek a serepetiček k našim (mají rádi střídmost), a druhý hezky kýčovitý ke mě do bytečku, jelikož mě třpytky neva. Tedy takovéto to třpytivé cosi, co má evokovat sníh, tak to ráda nemám. Nebo když ty věnce nejsou zelené. Moc mi to sice nešlo, ale svému poslání slouží .  
Klasický a ne příliš zdobený
A malá kýčárnička :-)) (ano, jedna z těch svíček je nakřivo ... schválně samozřejmě...)
Pak jsou tu dárky. Dárky dávám ráda a těší mě to. Vymýšlet je ale každý rok, je peklo. Co koupit lidem, co už všechno mají? A to, co nemají, není v mých silách jim pořídit? Pokud si někdo něco přímo neobjedná, řídím se intuicí a nechávám to tak trochu náhodě. Navíc se mi ta rodina nějak moc rozrůstá... Balení mi pak trvá čtyři hodiny.
Během pečení a kupování dárků jsem vyráběla vánoční přáníčka. Dávám je jen pár lidem, takže jich nepotřebuju moc. Jelikož jsem poněkud líná a jelikož mě v prosinci čekala spousta super akcí, v podstatě jsem se letos uchýlila ke lsti. Místo jejich výroby jsem je zkompletovala z polotovarů (a lá Lídl), ale výsledek se mi docela líbí. Ani jsem je moc nezapatlala lepidlem ...
Některá se povedla víc, některá míň. Ale všechny jsou dělané s láskou :-))
Vánoční origami je tradice (začala jsem s ní tedy loni, ale což☻). Letos jsem dělala vánoční hvězdy (vlastně spíš komety) z proužků. Původně jsem je chtěla na stromeček, ale ten nakonec mít nebudu, a tak jsem je použila jako drobné dárečky. Loňské vánoce jsem se pokoušela vyrábět jeřáby, takové ty klasické origami jeřáby, a musím říct, že hvězdičky mi jdou určitě líp, i když cesta to byla zpočátku dost trnitá.
První, druhý a třetí pokus. Myslím, že moje zlepšení je vidět, ale přesto se mi podařilo vyrobit jednu hvězdičku bez jednoho růžku. Pak už to ale hvězdu připomínalo víc.
A samozřejmě nesmím zapomenout na letošní vánoční lak a rtěnku. Po dlouhém rozmýšlení (kam se hrabe seznam cukroví) jsem si vybrala novinku od Gabrielly Salvete. Je to krásná vánoční zelená (č. 163), která hází pěkné odlesky. Ten jsem prostě musela mít . Rtěnka je také od Gabrielly Salvete a je to už starší kousek. Odstín 08 Lampone, taková karmínově červená s jemným narůžovělým odleskem. 
Takže Vánoce můžou začít :-))


2 komentáře:

  1. Ahoj Ditoooo
    Ben me dneska upozornil na to ze mas svuj blog (ano po te co dostal povoleni na muj yahoo ucet a zabrousil tam do prectenych mailu.....) a to se slovy je to vtipne mkni na to:). takze mrkam...co mrkam...ziram jak blazen.
    Hned jsme se uchylila snad letos k jedinemu predsevzeti a to cist pravidelne tvuj blog. Wish me luck a tobe vlastne taky at ti radky jdou pekne od ruky.
    PS: psani v cestine mi moc nejde takze sory za vsechny preklepy a hrubajzny ale lepsi to uz nebude.
    Tve vanocni srhnuti me prijemne potesilo a rozesmalo.

    OdpovědětVymazat
  2. A já mnohokrát děkuji a doufám, že moje posty o filmech, pečení a každodenních starostech nebudou zase až tak nudit, a že zavítáte čas od času oba :-))

    OdpovědětVymazat

Díky za všechny komentáře ♥