Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

20. července 2014

Televizní červenec

Mám nový paušál na internet a televizi. V rámci toho jsem dostala na 10 dní kabelovku zdarma, včetně všech těch stanic, za které se jinak platí spousty peněz, jako je třeba Filmbox nebo HBO. Platí se tedy hlavně za to, že na většině z nich nejsou reklamy, argentinské telenovely a sestřihy starých zábavných pořadů. Tak jsem toho využila k průzkumu. Průzkumu toho, zda to za ty peníze stojí. Měla jsem vcelku volný týden i víkend. A výsledek? Myslím, že rada, která se objevila mezi filmy na kanálu Film+ je trefná - „sportujte alespoň 30 minut denně“. Já bych asi dodala – „je to lepší než většina toho, co dávají v televizi“. 

Dům na konci ulice 
Všechno má své tajemství“. To byl jednou takový domeček na konci ulice a v něm jedna šťastná rodinka … Vlastně ne. Bláznivá dcerunka totiž zavraždila rodiče a zmizela v lese. Ale alespoň dostanou zájemci o sousední nemovitosti slevu, když už mají takové divné sousedy. Vlastně jen přeživšího syna. Je to horor, které nemusím, hraje tam Jennifer Lawrence, kterou mám ráda, a má to pointu, kterou jsem nějak čekala. V rámci žánru je to asi tak na 80%, ale jako film je to tedy slabé. Do kina bych na to nešla. 
Facts: „House at the End of the Street“; USA/Kanada, 2012; režie Mark Tonderai  

Elysium 
Musím se dostat na Elysium“. „Můžeš zachránit všechny.“ „Nemáš vůbec tušení, co děláš.“ Souhlasím. A takový dobrý film to mohl být. Je to asi takhle. Píše se rok 2154 a horní milion (můj odhad) žije mimo Zemi v jakémsi ráji jménem Elysium, kde všichni nosí kostýmky od Armaniho, ochranku jim dělá Jodie Foster a k dispozici mají takovou technologii, že uzdraví všechny nemoci, zatímco na Zemi je přelidněno, vyprahlo, zaprášeno a tak nějak nelibo a Matt Damon coby hlavní hrdina z toho všeho ztratil všechny vlasy. Taky pomáhá stavět roboty, kteří pak za Zemi udržují „pořádek“. Nestaví snad už dneska sami roboti kdeco? Jako třeba jiné roboty? Viděla jsem to v příspěvku ze Škoda Auto. No prostě to tak nějak moc nedává smysl a je to poměrně nezábavný film. Režisér v roce 2009 natočil fakt velmi dobrý a originální Distrikt 9, který tenhle film bohužel připomíná jen vzdáleně. Velký rozpočet prostě neznamená velký film. Za mě 60%. 
Facts: „Elysium“; USA, 2013; režie Neill Blomkamp 

Drsňačky 
Jsme parťačky, ne?“ Takže tenhle výtvor byl na HBO Comedy. A abych byla upřímná, bylo to opravdu strašné. Ostatně tak vypadal už trailer a já věděla, že do kina mě na tohle nikdo nedostane. Přitom mám Sandru Bullock ráda, opravdu ano. Je fajnová herečka, má trefný komediální styl a často se upíše vcelku zajímavým projektům. Jenže tady to nebylo ani herecky zajímavé, ani vtipné a už vůbec ne nějak originální. Příběh o dvou typově odlišných policajtkách postrádá všechno, co bych od dobré komedie čekala. Tedy hlavně vtipy s pointou a slušné gagy. Vlastně to spíš byla ukázka trapnosti. Raději to hodnotit ani nebudu.
Facts: „The Heat“; USA, 2013; režie Paul Feig

Samsara 
Jedná se o dokument se zvukem, ale bez textu. Je to vizuálně krásné, zajímavé, dojemné, děsivé i hypnotizující. Je to v podstatě dlouhá reklama složená z krásných obrázků, které vždycky neukazují to hezké. Spíš to vypadá, že se soustředí na kontrasty mezi dvěma odlišnými světy, ať jde o lidi nebo o přírodní krásy a nekrásy. Pravdou je, že je to sice na pohled hezké, ale nějak to ve mně nezanechalo jakýkoli hlubší pocit. Ale hezky jsem si přitom zacvičila :-)). Pokud někdo viděl Baraku – Odyseu Země, možná bude mít trochu pocit deja vú, ale za takových 80% v rámci žánru to za zhlédnutí stojí. 
Facts: „Samsara“; USA, 2011; režie Ron Fricke

Battle of the Year: The Dream Team 
Čekají americký blbečky.“ A bohužel ti taky přišli. Tak dobře, přiznávám. Jsem velikánský fanda street dance, b-boys obecně a Battle of the Year, což je taková žánrová olympiáda. Jednou se tam prostě musím podívat i osobně. Takže jsem si tenhle film prostě nemohla nechat ujít. Zadarmo. V telce. V sobotu odpoledne. Paráda, že? Vlastně ani ne. Je to totiž film, který je vším, co na filmech s tématem tance nesnáším. Parta nesourodých nadšenců, ztvárněna partou opravdu špatných herců, se spojí pár měsíců, či dokonce jen týdnů před nějakou soutěží, aby natrénovali něco úchvatného. Je to doprovázeno nějakou tou rivalitou, zraněními, srdceryvnými dialogy o nešťastném dětství a kecy o tom, že „ty na to máš“. Bohužel tahle parta byla vyloženě nesympatická, a když se ukázalo, že jejich choreografem je jakási blonďatá kočenka, co se zakouká do jejich trenéra (ano, tyhle b-boys trénuje bývalý basketbalový trenér, co má onen tragický osud a zásobu povzbuzujících keců z příručky hollywoodských klišé), vypla jsem a reagovala jen na ty taneční sekvence. Kterých je tam bohužel zoufale málo. Na Planet B-boy tohle prostě nemá ani náhodou. V rámci žánru je to tak maximálně za 50%, ale jen díky těmn tanečním sekvencím. Trefný komentář z csfd.cz – „spíš než taneční, je to film sportovní. Je tam tým, trenér, příprava na olympiádu a olympiáda. Klišé vedle klišé. Ale při malém očekávání může pobavit“. 
Facts: „Battle of the Year: The Dream Team“; USA, 2013; režie Benson Lee  

Zdroj:  www.csfd.cz
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥