Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

10. července 2014

Nedělní pečení a tak XIV.

Dnešní post vlastně není ani nedělní a vlastně ani ne tak úplně o pečení. Je ale o sladkostech (a nejen těch). Před asi měsícem jsem totiž byla pověřena naprosto stěžejním úkolem, který prověřil mé schopnosti (a taky trpělivost). Taková malá zkouška toho, zda za ten uplynulý půlrok, kdy sem pravidelně zásobovala rodinu a přátele svými pekařskými pokusy, nastal nějaký pozitivní posun stran mého umu. V rámci takového třídenního polosoukromého rautování jsem totiž upekla skoro 40 minizávinů (mám raději slovo "štrůdl", ale blbě se to píše), což v kuchyni mé maminky znamená spoustu hodin v nepřiměřeně nahrbené poloze nad nízko položenou pracovní deskou (a následujících pár dní stařeckého hekání při jakékoli snaze se narovnat). Pak jsem pekla vanilkový cheesecake na plech, který bohužel vyfocený nemám, a višňovo kakaový dezert, což byla v podstatě buchta ze dvou těst a vrstvy višňového krému s celými višněmi. Tu jsem pekla dokonce dvakrát. A každý den jsem udělala 50 malých sladkých minidezertíků do malinkatých skleniček. Vespodu piškotek namočený ve šťávě z jahod, pak rebarborovo-jahodové pyré zahuštěné pudinkem a vrstva sladkého tvarohového krému se šlehačkou navrch. Zdobeno většinou čerstvou jahůdkou, lístečkem máty a domácím drceným karamelem. Ale sranda to byla veliká :-))
Jako vždy jsou fotky dělané mým malým foťáčkem, a proto zcela a naprosto mizerné. Ale byla jsem ráda, že jsem stihla alespoň tyhle :-))
Moje výtvory z posledního dne. Na fotce není samozřejmě všechno. Jenom jednotlivých porcí štrůdlu bylo 100 !
Nicméně jsme vyráběli i další pochutiny. Ty tedy nejsou mými nápady, ale pochlubit se s nimi musím, jelikož se podle mého povedly na jedničku. A to jsem pomáhala jenom trošičku :-))
Ukázka kanapek. Od každého druhu alespoň čtyři talíře či tácy. Šunková pomazánka s paprikou a cherry rajčátky, mandlová paštika s brusinkami, hermelínová pomazánka s kyselou okurčičkou a salámem, sýrová pomazánka s paprikou a olivou, pomazánka z tvrdého poličanu s kyselou okurčičkou a cherry rajčátky, a jakási pomazánka (nejspíš opět šunková) s paprikou a olivami.
A nějaké ty piplavé záležitosti. Kuskus s pikantními kuřecími kousky, cherry rajčátkem, kukuřicí a majonézou (malá sklenička), norský uzený losos na míchaných vejcích (s mátou, ale k tomu došlo trochu nedopatřením .. mým) a ledovém salátu s toustem (větší sklenička), a pro milovníky masa a krve - tatarský biftek s česnekem a topinkami (mimochodem mňamózní).
A dostala jsem hlad .... tak jdu raději spát.


2 komentáře:

  1. wow tady si,ale nekdo maknul,krasny,verim,ze se to vse povedlo na 1 :-)

    OdpovědětVymazat
  2. To si piš :-)). Jako kdyby se na to vrhly kobylky :-))

    OdpovědětVymazat

Díky za všechny komentáře ♥