Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

27. července 2014

Nedělní pečení a tak XV.

Tentokrát je vše ve znamení ovoce, čokolády, narozenin a narození. Dva z mých synovečků měli narozeniny. Jeden sedmé a ten druhý … se narodil ♥ ! A to se prostě musí oslavit ve velkém. Sice ten nejmladší to ještě vůbec nevnímal, ale teta prý upekla vcelku poživatelný dort, vlastně dva. Jeden kakaový s mascarpone krémem a čerstvými jahodami a borůvkami, a druhý bezlepkový z pusinkového těsta, tzv. Pavlovu. A pak jsem také pekla jeden do práce ke kafíčku – perníkový s ovocem. Sice to bylo už v týdnu, ale pochlubím se.

Velký narozeninový s červíky. O ty byl velký zájem :-)). Inspirace je z www.lidl.cz, respektive z kuchyně Lídlu. Ne tedy úplně dort samotný, jelikož recept jsem si trochu upravila, ale způsob zdobení. Byl kakaový s mascarpone krémem a šlehačkou, jahodovou marmeládou a čerstvými jahodami a borůvkami. Kolem dokola potřený čokoládou a dozdobený čokoládovými tyčinkami. To zdobení tyčinkami sice není nejzábavnější činnost na světě, ale myslím, že to vypadá vcelku efektně.

Pavlova pro táťku, který nemůže lepek a má rád laskonky. Pavlova je hrozně jednoduchá na upečení a se šlehačkou vyšlehanou opravdu dotuha a čerstvým ovocem je to super dezert pro ty, kdo mají rádi sladké, ale nemůžou nic s moukou nebo nemají rádi krémy. Divím se, že mě to nenapadlo upéct dřív.

Kafíčkový. V podstatě moje příprava na narozeninový výše. Jen je z perníkového těsta se sněhem. Uvnitř je pak vrstvička marmelády a krém ze šlehačky a mascarpone. Byl trochu lepivější, ale to někdy perníky bývají.

PS: Už to tak nechám být. Myslím tím, že nedělní pečení se většinou neodehrává v neděli, ale už jsem si na ten nadpis zvykla.

1 komentář:

  1. ja ty nedelni mam tak rada!Vsechny tri jsou krasny,ale na to jsem si uz zvykla:-) Poves karieru pravnicky na hrebik a sup do cukrarny :-))

    OdpovědětVymazat

Díky za všechny komentáře ♥