Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

23. září 2017

Výstavy a návštěvy - léto 2017

Je to tady. Konec léta. Poslední letní den je pryč, všude prší, fouká, začíná se topit a já jsem prozatím spokojená. Přestože to vypadá, že babí léto nás tentokrát úplně mine. Je to sice škoda, jsou ale i horší věci. Třeba stav mého konta, šedivé vlasy, co se vyskytují se znepokojující se pravidelností, nebo můj zcela akutní nedostatek spánku. Mám ale ještě nějaké resty z léta, které ale asi už nebudou úplně aktuální. V létě jsem navštívila dvě povedené výstavy, které končí za týden, takže se ještě dají stihnout, a pak jsem také navštívila ZOO a muzeum, které jsou otevřené celoročně. Stačí jen vychytat to správné počasí. 

Kmeny 90 
Už jsem psala o skvělém počinu v Divadle Reduta, který vznikl na motivy stejnojmenné knihy mapující fenomén společenských subkultur. Vedle divadelní hry a výstavy filmových plakátů ve Scale byla v Brně představena také výstava zaměřená na subkultury 90.let, tedy období porevoluční, které bylo překvapivě divoké. Což jsem si díky této výstavě připomněla, stejně jako spousty dalších věcí, které mi za ty roky téměř vymizely z paměti. Dokonce jsem našla jména a fotografie některých mých tehdejších známých. Trochu nostalgické. Musím říct, že výstava jako taková je povedená moc, a je možno ji navštívit až do konce září. Pak se nejspíš přesune nějak jinam. V Moravské galerii pro ni byla vyčleněna dvě patra zaplněná záznamy a svědectvími doby. Móda, videa, plakáty, design, fotografie, hudební nahrávky, sběratelské předměty. A taky slavný růžový tank, který ještě do konce září stojí před Červeným kostelem. Celkově považuji celý projekt za mimořádně zdařilý. Vedle divadla a výstavy tu byla i spousta doprovodných akcí - koncertů, promítání, přednášek. Jedna mladá slečna, která výstavu procházela přede mnou, u záznamů o střetech mezi „áčkaři“ a „skinheads“ prohodila: „Jsem fakt ráda, že jsme v té době nevyrůstali.“ Já jen můžu říct: „To jste o dost přišli, byla to totiž fakt zajímavá doba.“ A teď zním jako kmet 👵. 
Facts: „Kmeny 90“; Výstava – Moravská galerie, 2017 

Magický Himálaj: Velehory v Brně 
Krásná a barevná je výstava mapující 27 let putování cestovatele Rudolfa Švaříčka do oblasti Himalájského pohoří. Mapuje nejen hory jako takové, ale zejména život pod nimi. Celá výstava je rozdělena do několika sekcí a věnuje se Nepálu, Tibetu, Bhútánu a Indii, jejich kulturnímu bohatství, duchovnu, architektuře a zvyklostem. Přináší mnoho barevných fotografií zachycujících krásu i krutost přírody, stejně jako každodenní život jejich obyvatel. Je to prý svého druhu největší autorská výstava ve Střední Evropě. Tomu věřím. Je tu totiž k vidění opravdu spousta věcí. Od budhistických modlitebních mlýnků, přes hinduistickou svatyni, rikšu z Dillí, nepálskou pagodu, přes tygra, buvola, hady, až po samotné „peklo“. Výstavu pak doprovází ještě výstava mapující české horolezecké výpravy na nejvyšší hory světa. Je otevřená do konce září, a opravdu stojí za to. 
Facts: „Magický Himálaj: Velehory v Brně“; Výstava – Technické muzeum v Brně, 2017 

Technické muzeum v Brně 
Je to trochu ostuda. V Brně žiji polovinu svého skvělého a úspěšného života, ale teprve letos v létě, ve snaze nějak zabavit svoje synovce, jsem se vydala do Technického muzea. A zabavilo nás to všechno na celých 7 hodin. Přitom se na první pohled nezdálo, že by to bylo na tak dlouho. Ale je to opravdu skvěle vymyšlené. Vedle jednotlivých sekcí, jsou tu také „herny“, kde se dají všechny ty zajímavé fyzikální a jiné zákonitosti ověřit v praxi. Chvílemi jsem si připadala trochu nepatřičně, když jsem s netrpělivostí podupávala vedle desetiletých dětí, abych si něco mohla taky sama vyzkoušet. A přitom jsem zjistila, že to vážně nebylo učiteli, že jsem v technických oborech nikdy nevynikala. Prostě na to nemám hlavu. Možná o to víc, mě to fascinuje. Muzeum je otevřené celoročně, takže je ideální k návštěvě i za pořádného lijáku. 
Facts: Technické muzeum v Brně - http://www.technicalmuseum.cz/ 


ZOO Brno 
Brněnská ZOO byla další zastávka s mými synovci. I tady jsme strávili mnohem víc času, než jsem původně zamýšlela. Nebylo to ani tak množstvím zvířátek nebo rozlohou, ale spíše tím, že je brněnská ZOO pěkně v kopečku, je zde lanový park, několik hřišť a velká spousta stánků s občerstvením a jinými záležitostmi. Čímž nechci říct, že stran zvířátek je to nuda. To určitě ne. Třeba lední medvědi jsou skvělí. Byla jsem tu naposledy před asi 14 lety, a jejich barva tehdy byla nikotinově žlutá, zatímco tentokrát byli opravdu krásně sněhoví. Musím přiznat, že se ZOO opravdu významně proměnila. Nakonec nejde tolik o to, aby zde byl každý živočišný druh, ale aby návštěvníci neměli pocit, že jsou součástí něčeho nehezkého. Klece jsou už dneska v podstatě pryč, výběhy jsou prostorné a je tu spousta nových pavilónů zajištujících správnou péči o svoje obyvatele. Někdy bych chtěla zase zavítat do ZOO v Praze, která je prý v Evropě úplně nejlepší. 
Facts: Zoologická zahrada v Brně - http://www.zoobrno.cz
 
Zdroj: zde, zde, zde
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥