Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

16. září 2017

Nedělní pečení a tak 49

Takže mému nejmladšímu sourozenci je už kulatých třicet. 30 !!! Což znamená, že mě už dávno třicet není. Což znamená, že má stran deprese ze stárnutí minimálně jednoho parťáka. Mně. Protože když je Vašemu malému sourozenci najednou třicet ... už je prostě načase přijmout skutečnost, že je asi dospělý. Což znamená, že Vy jste taky a měli byste se podle toho chovat.
Nebo si jednoduše řekněte, že věk je jenom číslo ... Než Vám bude o deset let víc.
Narodil se dneska před třiceti lety. Ale malou rodinnou oslavu jsme měli minulý víkend. Do poslední chvíle jsme nevěděli, zda budeme slavit nebo nebudeme, takže když se rozhodlo, že si nakonec ten slavnostní nedělní oběd uděláme, musela jsem trochu zaimprovizovat, protože na nějaký extra nápaditý dort nebyl čas. Takže jsem pekla dort "co dům dal". Ale chtěla jsem, aby byl fakticky super, takže jsem ho neošidila.
Korpus je hutný, měkký a rozhodně ne suchý. Je v něm celý šálek poctivého holandského kakaa a dva hrnečky mléka se smetanou. Na dvakrát jsem ho rozřízla a spodní patro potřela domácí jahodovou marmeládou s kousky jahod, přičemž jsem spotřebovala celou skleničku. Druhé patro jsem naplnila krémem z modrého klasického másla a vanilkového salka, a stejný krém jsem využila i na obmazání. Krém nebyl nijak výrazně sladký, ale úžasně voněl, protože jsem do něj dala i kus pravé vanilky. Pak jsem ještě na úplný vršek dala placku z pravého marcipánu, přičemž jsem použila dvě celé porce.
Zdobení bylo trochu složité, protože jsem doma neměla žádné moje oblíbené ovoce. Navíc jsem nechtěla, aby to byl holčičí dort. Tak jsem dort po obvodu obmazala jen tak halabala, polila ho čokoládovou ganáží, ozdobila hroznovým vínem, oreo sušenkami, mandlemi v kokosu a pořádnou porcí čokoládových střepů. 
A protože se nás u toho nedělního obědu sešlo 16, tak se dort vlastně skoro celý snědl už po obědě. Což se u nás zase až tak často nestává 😋.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥