Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

2. listopadu 2015

Nedělní pečení a tak 34

Jsem zpět v pracovním procesu. Ačkoli jsem se na práci jako takovou příliš netěšila, scházela mi má chaotická každodenní rutina. Pracovní týden jsem tedy začala sladce. Upekla jsem si štrúdl, respektive závin. Ne klasicky z listového těsta, ale z těsta, kterému říkám "jogurtové". Recept je známý a lze ho nalézt na internetu v různých obměnách. Těsto je to úplně skvělé, jelikož se krásně vyvaluje, netrhá se, nelepí se a je vláčné. Bezlepkovou verzi jsem vyzkoušela už minulý víkend a tatínek tak asi po jedenácti letech zase ochutnal štrúdl. Tentokrát jsem dělala klasickou "lepkovou" verzi z půl kila hladké mouky a z jedné várky to vyšlo na tři šišky. Jedna byla jablečno-rozinková jako platba za krocení mé bytové flóry, druhá byla klasická jablečná s ořechy bez rozinek, no a třetí byla jablečno-banánová, která měla za tepla poněkud vlhčí konzistenci, ale po vychladnutí byla asi nejlepší. Ořechy, hnědým cukrem a skořicí jsem nešetřila. Recept pod fotkami.
Foceno za ranního podzimního sluníčka. Krásně ráno jsme to měli.
500g hladké mouky
jedna klasická Hera (250g)
200g bílého jogurtu
1 vejce
sůl
Všechno se smíchá dohromady a vypracuje se těsto. Po odležení se hned může zpracovat. Některé recepty jsou bez vejce, ale podle mě se jím vůbec nic nezkazí. Další jsem pak použila na potření.  

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥