Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

5. října 2014

I Love Džoržík

Proč zrovna tenhle nadpis? Já a moje mamka jsme totiž velké fanynky Williama a Kate. Nevím vlastně přesně, proč nebo jak se to vyvinulo, ale u mamky je to asi dáno těmi kloboučky, co vévodkyně z Cambridge s takovou oblibou nosí. Princ William k tomu tak nějak patří. S tím se nedá nic dělat. Osobně mám raději prince Harryho, páč je to spratek :-). Ti jsou pro nezúčastněné (tedy ty, kteří neplatí britské daně) nějak zábavnější. Nevím proč, ale připadá mi jako královská verze Toma Sawyera. Nicméně na celé čáře to u nás vyhrává „Džordžík“, jak mu s oblibou říkáme. Tedy princátko George. Doufám, že až bude starší, bude trochu jako jeho strejda Harry. Ne podobou, samozřejmě … 

V září jsem si udělala výlet do Londýna. Jen na čtyři dny. Nikdy jsem v Londýně nebyla, a když se naskytla příležitost levných letenek a ochotných kumpánů, dlouho jsem se nerozmýšlela. Jeli jsme tři, což je už počet, kdy se musí věci víc plánovat, ale tohle myslím v našem případě nebylo zase až tak akutní. Když máte s sebou ty správné lidi, vždycky se nějak dohodnete :-). Za čtyři dny toho sice moc neuvidíte, ale aspoň máte důvod plánovat návrat. Moje pocity a poznatky z výletu? 

1. Letiště v Brně je cool. Ale i tak, přestože je malé, čekat budete stejně jako kdekoli jinde. 
2. I kdybyste nevěděli o Londýně předem nic, rozhodně se vyplatí přečíst si něco alespoň o tom, jak nejlépe a nejlevněji cestovat. Dobré je začít tím „jak se sakra dostat z letiště do toho Londýna“. 
3. London Tube je překvapivě přehledná a má roztomile stísněné vagóny.
Londýnské metro

4. Londýn je multikulturní a domluví se tu nakonec každý, kdo anglicky nemluví. Doporučuji zahrát si hru „kdo první bude mluvit s rodilým Britem“. Věřte, že je to těžší, než to vypadá. 
5. V Londýně je draho. Zdá se ale, že je tam draho i pro místní, což turisty potěší. 
6. V Londýně nebudete nijak vyčnívat. Pokud přeci jen budete mít ten pocit, stačí si koupit ve Starbucksu kafe do kelímku, popřípadě dlabat sendvič na lavičce v parku.  
7. Londýn má rád cihly. A parky. A zmíněný Starbucks. A veverky. A husy. Veverky a husy jsou všude. 
8. V Londýně se jezdí na druhé straně, než je u nás zvykem. Rozumějte, na té špatné straně. Jsou si toho vědomi a na každém přechodu jsou proto na zemi nápisy → LOOK RIGHT nebo ← LOOK LEFT (či nějaká podobná varianta).

9. Nejoblíbenějšími obchody s oblečením se zdají být Marks&Spencer a Topshop. První u nás máme a druhý není ničím výjimečný.
10. V Londýně mají o hodinu míň, což je fajn, když letíte tam, ale o něco méně fajn, když letíte zpátky.

Londýn
 








Jinak díky holky za prima výlet ♥
 
   

1 komentář:

  1. Moc pěkné fotečky, úplně jsi mě nalákala Londýn taky navštívit, ještě jsem tam taky nikdy nebyla.

    OdpovědětVymazat

Díky za všechny komentáře ♥