Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

29. dubna 2017

Nedělní pečení a tak 47

Jejda. Je to už čtyři měsíce, co jsem naposledy měla nějaký post o pečení. Ale pekla jsem. Sice ne už tak často jako třeba před dvěma lety, kdy jsem chtěla vyzkoušet kdeco, ale přece. Jen jsem tedy většinou nefotila. Nebo už to bylo něco, s čím jsem se už chlubila (nebo to nedopadlo úplně nejlépe, i to se stává, ale za to může samozřejmě ta trouba ... 😢). Takže taky nic. Nicméně začíná nám kavárenská sezóna, a byť už je taková okoukaná, nějakou novinku máme. Takže moje pekařské resty.

Velikonoční cukroví
Letos bylo méně barevné a spíše takové sušenkové. Upekla jsem velikonoční vajíčka - sušenky s citrónovou polevou a cukrovým sypáním, cukrové zajíce s jahodovou marmeládou a klasické pusinky.
Taky kočičáky se spoustou mandlí, ořechů, rozinek a kandovaného ovoce, a klasické pařížské tyčky. Ty jsou sice vánoční, ale za to bez lepku, takže je peču i během roku. 

Dort s medvídky
Moje neteř a synovec mají v březnu narozeniny, takže jsem jim chtěla udělat radost a upéct jim něco veselého. Neměla jsem ale čas nic moc shánět, takže jsem se inspirovala na googlu nápadem na dort s gumovými medvídky. Měl opravdu úspěch.
Korpus je oříškový, promazaný citrónovou marmeládou, krém je smetanový s bílou čokoládou a navrchu citrónový se šlehačkou. A gumídci jsou z Lídlu - super big ones. Takže pořádní medvědi 😋.

Oříškový dort s malinami a čokoládovou polevou
Novinka na letošní kavárenskou sezónu. Oříškový korpus z pěti vajec (bez másla či oleje), karamelovým krémem, navrchu ganache a dozdobeno čerstvými malinami a půlkami ořechů. Vypadá to, že se ujal 🙌.

Velikonoční dort
Zjednodušená verze dortu s medvídky pro děti, kterou jsem připravila na Velikonoce. Ale asi ho budeme péct i dále, protože dětem se líbí. Klasický vanilkový piškot, marmeláda a smetanový krém. Nakonec je klasika nejlepší. Až tedy na ty gumídky ...

1 komentář:

  1. Tak ten oříškový dort s malinami a vlašáky... ten vypadá naprosto fantasticky!!!
    Ty s medvídky vzhledově taky paráda, ale jelikož "gumídky" nemusím, tak ořechy, čokoláda a ovoce vítězí <3

    V.

    OdpovědětVymazat

Díky za všechny komentáře ♥