Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

13. září 2015

Nedělní pečení a tak 31

Venku je krásně a já měla víkend jenom sama pro sebe. V sobotu jsem dospala, co jsem v týdnu zameškala (a že toho bylo), uklidila své 1+okno (moje podlaha se leskne jako v reklamě), dopřála svým vlasům olejovou lázeň (a nedobrovolně i povlaku na polštář), zhlédla jsem asi 20 dílů Last Week Tonight with John Oliver (není nad zpravodajství v této podobě), došla na nákup a uvařila si dýňový krém. V neděli jsem se pak vydala na Špilberk, který byl v rámci akce "Špilberk žije! aneb Švédi nás nedostanou" (370. výročí obrany Brna proti švédským vojskům) celý otevřený veřejnosti a za cenu vstupného (dospělí 150 Kč) člověk mohl vidět spousty věcí. Já šla zvědavá hlavně na šermíře a historické prohlídky, ale absolvovala jsem jen jednu, jelikož tam bylo šíleně moc lidí. A každý, kdo kdy na Špilberku byl, ví, že je menší, než se na první pohled zdá. Chtěla jsem jít i do kasemat, protože jsem tam ještě nikdy nebyla, ale to bylo marné. Tak jsem si místo toho dala trdelník. Možná o tom něco napíšu, ale celkově jsem tam nestrávila moc času, asi tak necelé tři hodinky i s procházkou, jelikož mě to samotnou tak nebavilo. Akce to ale byla povedená, jen toho hluku a lidí bylo moc. 
Ale v podvečer jsem pekla, a to večeři, kterou byl slaný koláč z listového těsta. Mám moc ráda quiche, což je francouzský slaný koláč na milión způsobů, na který jsem včera během nákupu z nějakého důvodu dostala strašnou chuť. Dělá se většinou z křehkého těsta, ale s tím se mi dělat nechtělo, takže jsem použila listové. Rozválela jsem ho na placku a vyložila jím celý pekáč, tedy i strany. Navrch jsem pak dala opraženou slaninu, pórek, čerstvý listový špenát, cibuli, pár cherry rajčátek a mozzarellu, a zalila to směsí 5 vajec, smetany a strouhaného sýru (gouda). Pak už jen trochu pepře, soli a provensálkých bylinek. Skvělé je, že se dá jíst i studený. Navíc je to jednoduché. 
Gabriella Salvete - dalmatinková edice Sugar - 05 True Love - výrazná malinová barva. Foceno až skoro po týdnu, proto trochu ošoupané špičky, ale jinak je výdrž skvělá. Uvidíme, jak to půjde odlakovat.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥