Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

7. června 2015

Nedělní pečení a tak 28

Tenhle víkend je prostě ... vedro. Úplně se vidím někde u vody, jak se vystavuji sluníčku a zajišťuji si tak snědou pokožku do letní výbavy. Jako tolik lidí, které jsem během víkendu viděla ... z okna. Zatímco jim bylo venku pěkné vedro, mě bylo vedro u trouby. Hlavně tedy v pátek. Ale pak jsem troubu vypnula a oni se dál pekli na sluníčku, no a já ... já stěhovala židle... a slepovala 120 laskonek a dělala jiné zábavné věci ... zavřená doma. No nic. Tenhle víkend to nějak nevyšlo, ale ten příští si to vynahradím a budu chytat bronz a ... jasně, určitě bude pršet. 

Něco málo z pečení  
(některé fotky jsou trochu neostré, ale to je umělecký záměr ... fakt).
Čokoládový dort s višňovou marmeládou, vínem a čokoládovou polevou - prý je nejoblíbenější a jeden pán na něj pravidelně chodí
Ovocný - klasický vanilkový korpus s pudinkovo-šlehačkovým krémem a ovocem pod želatinou - přiznám se, že jsem ho ještě nikdy neochutnala :-)
Cheesecake - klasický vanilkový cheesecake s makovým podkladem - tuhle verzi jsem zkoušela poprvé. Nedávno jsem si totiž v kavárně dávala malinový cheesecake (kavárna V melounovém cukru v Brně), který měl spodní patro z máku a byl opravdu skvělý. Já jsem zatím dala mák jen napůl, abych vyzkoušela, zda to vůbec bude fungovat, ale myslím, že to s ohledem na tak výraznou chuť úplně stačilo.
Mrkvový dort s riccotou a ořechy - recept jsem zkoušela poprvé a asi u něj zůstanu, jelikož je jednoduchý a výsledný dort je hezky vláčný a dlouho vydrží čerstvý.
Banánový dort se smetanovým karamelem a mascarpone - pekla jsem ho dětem a vůbec je neoslovil. Pravda, nesnažila jsem se ho nijak zvlášť okrášlit, ale jim hlavně nechutnalo těsto, které je ze sušenek a banánů. A přitom jsem tam dala půl kila mascarpone a ten smetanový karamel se mi překvapivě povedl. No nic. Sním ho sama :-) Recept jako takový je pak z cukrárny Lídlu.
Až na banánový a mrkvový jsem je všechny pekla dvakrát :-))

1 komentář:

Díky za všechny komentáře ♥