Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

19. února 2015

Nedělní pečení a tak 23

Byl sv. Valentýn. Vedle čokolády je prý v některých zemích zvykem dávat i dortíky s jahodami. Já na sv. Valentýna nedělala ani čokoládu, ani dortík s jahodami. Valentýna totiž neslavím. Myslím, že jsem o tom loni psala, ale ta růžová srdíčka a plyšový medvídci a podobné záležitosti v té valentýnské koncentraci nějak nemusím. Tedy ne že bych se bránila čokoládě :-).
Ale nějakou dobrotu jsem přeci jen upekla. Medovo-mandlové řezy, abych byla přesná. Těsto je stejné jako na náš domácí medový dort a lá medovník, jen světlé. Krém je pak z klasického salka s pořádnou dávkou mandlového likéru. A prosypáno drcenými mandlemi a ozdobeno mandlovými hranolky. Myslím, že chutnal, alespoň jsem neslyšela žádné stížnosti. Tohle těsto mám ráda, jelikož se opravdu dobře krájí. Chápete, ty ostré hezké okraje, které se mi u jiných dobrot stále nedaří :-)

2 komentáře:

Díky za všechny komentáře ♥