Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

14. února 2015

Boj s měsíční krajinou aneb kráse zdar

Co u mě zákonitě následuje po každém nachlazení, zánětu nebo nemoci? Měsíční krajina. Tedy to, že moje pleť svým vzhledem začne měsíční krajinu připomínat. Takovou tu červenou a plnou kamenů. Přestože je měsíční krajina na fotografiích NASA určitě fascinující a svým způsobem krásná, na mojí tváři je to nadmíru nežádoucí reliéf. Poté, co ustoupil zánět v očích, trochu jsem doufala, že ustoupí i červená vyrážka a pupínky, které se mi udělaly kolem očí, pusy, na tvářích a tak nějak všude. Nemluvě o tom, že lupénka dala o sobě vědět víc, než je v tomto ročním období zvykem. Takže jsem tomu musela trochu pomoci. Nejdřív ze všeho jsem vyprala všechny svoje kosmetické štětce. Posledních pár měsíců jsem na to úplně zapomněla a bylo to znát. Na první pohled vždycky vypadají vcelku čistě, ale je to jen zdání. Pak jsem si koupila Biosil, Zinek a Rybí tuk, které poctivě papám. Dobrou zkušenost mám i s kapslemi Panthenol s biotinem, u kterých také stačí jen tableta denně, na rozdíl od Pangaminu, kterého musíme denně zdlábnout několik kapslí. A pak jsem vyhodila svůj starý odličovač na oči a dočišťující micelární vodu a Levandulový krém od Nobilis Tilia a oční krém od Ziaji jsem poslala dále. Odložila jsem jakékoli peelingy a masky na pleť. A vrátila se k mému osvědčenému receptu na podrážděnou, začervenalou a pupínkatou pleť.
 
Od La Roche-Posay z řady Rosaliac (na pleť s červenými žilkami a začervenáním) mám oblíbený odličovací a čistící micelární gel, který sice není nejlevnější (dá se ale v akci koupit za tři stovky), nicméně je opravdu výborný. Dávám přednost konzistenci gelu  namísto vody, jelikož klasické micelárky nebo bezolejové přípravky mi opravdu hodně vysušují pleť a mám z nich nepříjemně stažený pocit. Pak jsem si koupila intenzivní sérum ze stejné řady, které používám hned po gelu, jelikož ten se po setření tamponem neoplachuje. A pak jsem vyzkoušela hydratační krém na citlivou pleť (Hydreane Legere), který mi doporučila dermatoložka. Musím říct, že velká spokojenost.
Jinak mám skvělou zkušenost s korejskými hlemýždi, tedy s kosmetikou obsahující šnečí sliz (blééé, já vím, zní to strašně, ale má to naprosto skvělé hojivé účinky, fakt ☻, takže čím vyšší koncentrace, tím líp). Mám jak denní krém, tak i průhledné sérum. Je od značky Benton a obsahuje i včelí jed, který má takové ty vypínací účinky. Měla jsem i odličovací mlíko, ale to mi zabavila taková nesympatická slečna na letišti v Londýně. Používám je spíše ráno na místo séra a krému od La Roche-Posay. Na šneky nedám dopustit☻.
Korejskou kosmetiku mám ráda, takže jsem využila i jakési super akce na Missha.cz a koupila jsem si znovu toner/tonikum ve formě gelu z řady Super Aqua (konkrétně Marine Stem Cell, což je zelená řada). Už jednou jsem ho měla a je to naprosto skvělá věc. Používám ho ráno na vyčištění pleti po probuzení. V akci bylo s emulzí ze stejné řady (ta se má použít po séru předtím, než se nanese krém, což přiznám se vždycky nedělám). V balíčku byl i oční krém, který je opravdu příjemný a vyhlazující, nicméně ho používám jen večer, jelikož jeho konzistence je po zaschnutí trochu "drolivá". Celou řadu bych doporučila všem, kdo mají citlivou pleť jako já nebo jsou ve fázi boje proti měsíční krajině.
A jen na doplnění. Dvoufázový odličovač na oči od Garnier s jakousi posilující složkou na řasy (což opravdu netuším, zda funguje, žádné změny jsem nezpozorovala) se dá koupit v každé drogerii a mě se opravdu osvědčil. Jako jeden z mála mě vůbec nedráždí oči, a to je co říct. Odličovací gel a micelární vodu od Nivea taky koupíte všude. Není to žádná hitparáda, ale na nějaké dočišťování dostačující. Micelární vodu ale používám opravdu jen tehdy, pokud mám pleť v pořádku. Čistící pěna od Misshy (mám s vůní čokolády) byla v podzimním Misshaboxu, ale moc mě nenadchla. Pleť čistí výborně, ale nesmí se Vám dostat do očí, jelikož pálí jak čert. Tedy alespoň mě. Taky je pak nutné se pořádně namazat, jelikož pleť úplně zbaví mastnoty. Jednou za čas jí ale použiji, aby si pleť zase moc nezvykala☻. 
*
Jinak můj tip, když odličujete silnou vrstvu make-upu nebo silně nalíčené oči (třeba z tanečního vystoupení ☻), je odličovat se nejdříve olejem a pak teprve gelem nebo čím jste zvyklí. Já používám směs ricinového oleje s olivovým nebo jakýmkoli  jiným vhodným na suchou pleť a to v poměru 1:4, tedy jeden díl ricinového a 4 díly olivového. Tuhle směs používám i k čištění pleti místo masky a podobně. Funguje to skvěle.
*
Tak kráse zdar a měsíční krajině sbohem!


Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥