Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

8. září 2014

Nedělní pečení a tak XVII.

Prázdniny skončily, což znamená také blížící se konec turistické sezóny. Přiznám se, že během léta nebylo zase až tak moc o čem psát, ale rozhodně se s ochlazujícím počasím polepším :-)). O víkendu jsem pekla pár dobrot, z čehož dvě jsem zkoušela poprvé. První byl povidloň, což je moučník z odpalovaného těsta, potřený povidly s rumem a vrstvou šlehačkového tvarohu. Já jsem přidala ještě pár malin, které nám trochu opožděně zrají na zahradě. Musím říct, že je to docela jednoduché a opravdu je to moc dobré. Pokud někdo nerad povidla, může si tam dát v podstatě cokoli. Pak jsem upekla klasický cheesecake s čokoládou, což sice není žádná novinka, ale myslím, že se mi povedl, proto se chlubím :-)).
Jako druhou novinku jsem zkoušela upéct čtverečky z listového těsta, které jsem rozkrojila a naplnila šlehačkou a ovocem, banány a nakládanými mandarinkami, které mají lehce nahořklou chuť a opravdu se k té sladké šlehačce hodily. Byl to dezert po nedělním obědě (klasická husička :-)). 
A taky mi krásně kvetou moje dvě orchideje. Ta třetí stále stávkuje a nechce se jí nahodit žádný nový šlahoun. Pokud to takhle půjde dál, přestanu jí večer zpívat ukolébavky ...

2 komentáře:

  1. povidlon ja moc rada...chutnala jsi ho nekdy v Litomysli v choco cafe?Je to mnamka..jinak koukam jak blazen,jaka jsi zahradnice :)

    OdpovědětVymazat
  2. Přiznám se, že nechutnala. Já tam většinou ochutnávám ty čokoládový pralinky :-))
    Jinak zahradničení mi jde samo :-)), ono se jim v bytě na okně prostě daří. Obávám se, že to nemá nic společného s mými schopnostmi.

    OdpovědětVymazat

Díky za všechny komentáře ♥