Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

4. října 2016

Nedělní pečení a tak 45

Když jsem začala psát tento blog, ani mě nenapadlo, že u toho vydržím déle než rok. A už vůbec mě nenapadlo, že opravdu dojdu svému rozhodnutí a budu se učit péct. Ale jeden, dva, tři roky se sešly a já už píšu 45 příspěvek o pečení. A tentokrát jsem se zase vrátila k dortům. Moje nejstarší švagrová měla kulatiny. Nabídla jsem se, že upeču dort. Ono se to u mě tak nějak očekává, ale stejně se vždycky obě strany tváří, že to samozřejmost není :-)). Je to hezký dárek a většina lidí po nějaké té husičce něco sladkého ke kávičce ocení. A mě to baví. Hlavně, když můžu zkusit něco nového. Tentokrát jsem pekla dorty dokonce tři. A každý úplně jiný.
Fotky nejsou nic moc, ale lepší bohužel nemám. Jen tak tak jsem je stihla vyfotit. Takže je tentokrát nemám ani v řezu. Po výtečných hovězích stejcích o ně totiž začal byl vcelku zájem :-)).
První je kabelka. Chtěla jsem alespoň jeden zábavný dortík. Požadavek zněl nic obarvovaného a pokud možno klasické příchutě. A pokud něco potahovaného, tak opravdu pravý marcipán, žádnou cukrovou hmotu. Nicméně jediný marcipán, který měli v kilovém balení, byl ten pistáciový, který je z pistácií a mandlí. Je sice chuťově super, ale má bohužel takovou divnou nazelenalou barvu, takže jde obarvit jen na víc zelenou nebo černou. Proto ty divoké barvy.
Kabelka ještě měla ucho, ale to jsem nestačila vyfotit. Byl to klasický vanilkový korpus a malinový krém. Nic zvláštního. A dozdobila jsem ji cukrovými perličkami, což nás inspirovalo k tomu, abychom dali do kapsičky i náš hlavní dárek - perlový náramek. Vypadalo to fakt vtipně. Nutno říct, že ve skutečnosti tak moc divoce nevypadal.
Jako dort na najedení pro ty, kteří ony klasické krémy a příchutě nemusí, jsem upekla klasický vanilkový tvarohový dort a lá cheesecake s podkladem z Oreo sušenek. Jako druhou vrstvu jsem pak udělala lehký krém s višněmi, dozdobila šlehačkou a čokoládovými lístky vlastní výroby. Sladký tvaroh a lehce nakyslé višně je opravdu moc povedená kombinace a pokaždé má úspěch. 
Dort na svíčku jsem upekla dle instrukcí zcela klasicky. Oříškový korpus ve tvaru čtverce, nadvakrát rozkrojený, jedno patro karamelový krém, druhé patro malinový krém, kolem dokola klasický máslový krém s vanilkovou příchutí a politý čokoládovou polevou. Dozdobila jsem to jahodami a čokoládovými plátky vlastní výroby, a pak velkou lodičkou z belgické čokolády, kterou jsem úplně náhodou koupila cestou domů na benzínce (a celou dobu se modlila, aby se mi v autě neroztekla). 
Součástí tohoto dortu byly i dvě svíčky udávající věk oslavenkyně. Stály před botou a rozhodně neevokovaly věk oslavenkyně, ale velikost jejích lodiček... :-))
*
Myslím, že docela dobrý, ne?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥