Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

19. srpna 2014

Nedělní pečení a tak XVI.

O víkendu byla akce domácí hokus pokus, tentokrát ve znamení čokolády, oříšků a alkoholu. Já tedy na alkohol zase až tak nejsem, ale oříšky a čokoládu můžu ve velkém. Na jednu stranu je škoda, že u nás doma na sladké vlastně kromě capartů nikdo není, ale na druhou stranu to tak nějak jistí ti, kteří se nám potulují kolem domu :-)). Experiment se docela povedl, ale chybičky tam byly :-)).


Nejdřív jsem zkoušela recept na „Nebeské řezy“. Jsou asi z půl kila másla, litru šlehačky a valníku ořechů, tedy cenově docela nákladné. Rozhodně je to ale výborný moučník, který úžasně voní karamelem, ačkoli tam karamel není. Horní vrstva s medovými ořechy se překvapivě dobře krájí a krém ze svařené šlehačky a másla je mňamózní, jen bych asi vyměnila těsto. Je totiž hodně suché, a proto se musí nechat odležet alespoň jeden celý den, aby zvláčnělo. A nesmí se šetřit rumem, kterým se prokapává dolní plát. Příprava není zase až tak náročná, ale velká zábava to taky není. Oproti tomu čokoládový dort, který jsem si přejmenovala na „Dort pro alkoholiky“, tak ten je na přípravu docela jednoduchý. Čokoládový korpus z pravé čokolády, marmeláda svařená s vínem a kakaová poleva s rumem. Ta chutná jako čokoláda, akorát se mnohem lépe krájí. Zatímco řezy jsou sušší a krémové, dort je spíše vlhký a jakoby se táhne. Hlavně tedy ta poleva, které se může napatlat opravdu hodně. Bohužel se mi úplně nedopekl prostředek. Oba recepty jsou z kuchyně Lídlu a tentokrát jsem se držela návodů … až na pár maličkostí :-)).

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥