Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

5. června 2016

Nedělní pečení a tak 41

Rozhodla jsem se, že budu jíst zdravě. Takže jsem místo klasických dortů upekla v poslední době pár slaných koláčů se slaninou, sýrem a šlehačkou :-)). Ne, nepopadla mě žádná snaha o velkou změnu životního stylu, jen jsem den předtím, než měla přijít na návštěvu kamarádka, otevřela ledničku a došlo mi, že jsem si koupila kdeco, ale k pořádnému jídlu vlastně nic. Žádné těstoviny, žádné maso, žádné brambory, žádná pořádná zelenina. A při pohledu do hlubin lednice mi došlo, že jsem už dlouho slaný koláč nedělala.
*
Když mám náladu udělám spodní část z křehkého těsta a dám si na všem záležet, takže je to v podstatě francouzský quiche. Když jsem líná, což jsem většinou, použiji listové těsto a klasický eidam. Tomu pak je lepší říkat jen slaný koláč :-)).
*
První jsem dělala s čerstvým špenátem a petrželí a sypaný sýrem grana padano.
Ten druhý jsem pak udělala s pórkem a klasickým uzeným eidamem a přidala jsem jen kolečka červené kapie.
Nejlepší jsou uležené a znovu ohřáté. Nemusím péct přeci jenom sladké ...


Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥